Skicka din dotter

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2003-08-02 00:05:00
Michael Lundahl
Svarsartikel är inskickad. Låt det sedan en gång för alla bli slut på det här värdelösa skrämselförsöket. Det har inte i den här debatten att göra.
Inlägg #2: Postat: 2003-08-02 00:06:00
Michael Lundahl
skrivade skruvade
Inlägg #3: Postat: 2003-08-02 01:00:00
Johannes
Du tycker alltså att din mor och dotter skall prostituera sig?
Inlägg #4: Postat: 2003-08-02 01:01:00
Johannes
Bara undrar alltså... det vore soft ifall någon äntligen klarade av att stå för det. You go Micke!
Inlägg #5: Postat: 2003-08-02 10:28:00
Marlene Karnerfors
Johannes du fattar upenbarligen inte ett dugg
Inlägg #6: Postat: 2003-08-02 10:28:00
Marlene Karnerfors
Uppenbarligen eve
Inlägg #7: Postat: 2003-08-02 10:43:00
Michael Lundahl
Johannes lägg av nu... det är rent ut sagt patetiskt. Fatta det en gång för alla att det du vill kan du inte använda för att styra andra människors liv. Om du vill kontrollera din dotters och din mors liv så får det stå för dig. Om du vill försöka leka förmyndare över myndiga människor, då gör du det på egen hand. Jag ställer inte upp på din fåniga utpressning. Live with it...
Inlägg #8: Postat: 2003-08-02 10:47:00
Marlene Karnerfors
johannes... skule MLs mamma nu vilja prostituera sig så är det knappas något han kan göra åt det... skulle hans kommande barn vilja göra det så kan han dom första 18åren faktiskt handgripligen GÖRA något åt det... det är en av fördelarna med att man inte är myndig innan 18 även om jag själv nog skulle vilja omyndigförklara mitt barn till hon fyller 45 i just DEN frågan. Johannes din fråga är rent absurd.
Inlägg #9: Postat: 2003-08-02 11:24:00
sandra
Marlene. Varför är frågan så absurd?
Om man anser att det är okej att andras döttrar, systrar, mammor prostituerar sig och förespråkar prostitution. Hur motiverar man då att man inte tycker att det skulle vara okej att ens egna barn gjorde det valet?
Inlägg #10: Postat: 2003-08-02 12:25:00
Joakim
Frågan är inte ett skit absurd. Jag väntar också fortfarande på den prostitutionsförespråkare som ragryggad kan stå och säga att det faktiskt vore okej om en närstående "valde" att prostituera sig. Tyvärr lär det nog aldrig hända.
Inlägg #11: Postat: 2003-08-02 13:10:00
Nartin
Joakim o Sandra. Så det är bara sånt som man vill att ens egna barn skall bli som bör få finnas? Jag vill inte att mina barn skall bli sopåkare. bort med sopåkarna. Jag vill inte att mina barn skall tatuera sig i pannan. förbjud tatueringar i pannan. Jag vill att mina barn ska ha långa lyckliga äktenskap. förbjud skilsmässor
Inlägg #12: Postat: 2003-08-02 13:24:00
sandra
Nartin - Nej, det är inte så jag menar. Mer att det blir lite konstigt när man argumenterar hårt för att prostitution är en okej syssla, samtidigt som man aldrig skulle vilja se någon närstående i den positionen.. Känns lite ihåligt.
Inlägg #13: Postat: 2003-08-02 13:25:00
sandra
Joakim - väntar med dig. Men tror som du.
Inlägg #14: Postat: 2003-08-02 13:40:00
Joakim
Nartin: Grejen med den här debatten är att många av argumenten för en legalisering som prostitutionsförespråkarna använder går ut på att hororna själva trivs med det de gör. De lutar alltså åt att prostitution egentligen är problemfritt och som vilket annat yrke som helst. Med avstamp i det tycker jag att frågan är mycket legitim. Om det är okej för andra borde det vara okej för förespråkarnas mammor och döttrar också.
Inlägg #15: Postat: 2003-08-02 15:26:00
Michael Lundahl
Sandra, svar 12: Det är inte ihåligt... det handlar om att kunna se bortom omedelbara och i huvudsak irrelevanta känsloreaktioner. Logiken du och många med dig presenterar är det som egentligen är ihåligt. Det är inte hållbart att resonera att jag skall förbjuda min dotter att göra saker jag inte vill att hon gör. Och än mer ohållbart är det att hävda att ALLAS döttrar skall förbjudas något bara för att jag vill omyndigförklara min egen.
Inlägg #16: Postat: 2003-08-02 15:28:00
Michael Lundahl
Joakim, svar 14: Ingen påstår att alla sexsäljare är nöjda med sin situation. Myten om den lyckliga horan existerar inte som något annat än ett universalargument för motståndarna att slänga omkring sig när de har slut på argument. Det enda jag och några med mig säger är att VISSA klarar sig bra. Men detta är itne motståndarna beredda att tro på. De försvarar med en dåres envishet den PK bilden av horan som olycklig och knarkskadad.
Inlägg #17: Postat: 2003-08-02 15:29:00
Marlene Karnerfors
Nartin satte huvudet på spiken.
Joakim jag har aldrig sagt att jag är FÖR legalisering men jag är heller inte helt och hållet emot det. och ja dom flesta föräldrar har nog själva gjort saker som dom aldrig någonsin skulle vilja att deras barn skall göra nu inte bara sexhandel jag har i varjefall det.
Inlägg #18: Postat: 2003-08-02 16:25:00
Joakim
Svar 16: Ok. Då skulle du alltså inte ha nåt mot att din dotter prostituerar sig, om hon gör det av fri vilja, har själv full kontroll över sin situation och trivs med det? Är det fritt fram då?
Inlägg #19: Postat: 2003-08-02 16:29:00
Joakim
Det är förövrigt säkert så att vissa horor klarar sig bra men det gör inte sexhandeln till ett mindre problem. Prostitution kommer aldrig vara en företeelse som majoriteten av de som utövar den kommer att trivas med.
Inlägg #20: Postat: 2003-08-02 18:38:00
Biff
Majoriteten av sexarbetarna kommer kanske aldrig vara nöjda, men man kan väl ändå försöka få så många som möjligt att vara det. Ang. svar 18 så kan man väl säga att det inom denna diskussion mer eller mindre kvittar vad föräldrarna tycker. Du är väldigt inne på "Rätt och fel" och gör det till en moralisk fråga, Joakim. Kanske du borde tänka "Olika viljor" istället?
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...