|
Inlägg #1: Postat: 2003-07-31 11:12:00
|
|
Frecke |
I mitt land styr han.
Här är "icke önskvärda element" välkomna.
Företag och välutbildade ska skinnas och sen kastas ut.
I mitt land har man världens högsta skatter, och vi får mycket för våra skattepengar.
I mitt land får man dö i sjukhuskorridorerna.
Här får våra barn läsa om Sovjetunionen i sina geografiböcker.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-31 11:12:00
|
|
Frecke |
På mitt lands gator blir man rånad för polisen saknar resurser.
I mitt land lägger politikerna våra pengar på utegrillar, dyra middagar och ekonomiska transaktioner.
Norden, nästan hela västeuropa och alla stater i USA har passerat oss.
I mitt land har vi världens högsta skatter och här får man valuta för pengarna.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-31 11:12:00
|
|
Frecke |
I mitt land är vi solidariska med skatten. Vi tror att de som är rikare än oss själva är de som står för notan.
I mitt land har vi fler hundra skatter, det märks inte så mycket då.
I mitt land tvingas människor till socialbidrag, här tvingas folk flytta från hus och hem
det kallas fastighetsskatt och är väldigt solidariskt.
Partiet i mitt land gör alla bidragsberoende.
Det är så man behåller makten.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-31 11:13:00
|
|
Frecke |
I mitt land heter regeringspartiet Socialdemokraterna och fick flest röster. Göran kan inte begripa varför de inte fick flera.
I mitt land förbjuder vi allt som vi finner omoraliskt. Maktens moral är viktig.
Här förbjuder vi obehagliga människor att tala. Det är bekvämare så
Partiet i mitt land ville förbjuda parabolantenner. Det gick inte så bra.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-31 11:13:00
|
|
Frecke |
När man in hoppas man att folk ändå ska titta på regim-TV genom att tvinga folk att betala för den, varken vi vill se den eller inte.
Jag väntar nu på att Mc Donalds ska ta betalt för maginnehav, varken vi vill ha deras hamburgare eller inte. För det är solidariskt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-31 11:14:00
|
|
Frecke |
Partiet i mitt land vill ha en stor stat. Folket måste kontrolleras.
Folket är för dumma och måste ledas rätt i alla beslut. Härskare Göran är bra på att leda.
Staten ser till att vi handlar cigaretter på Ica och nikotinplåster på apoteket.
Staten ser till att vi spelar bort våra pengar på svenska spel istället för på Ladbrokes.
Att Ladbrokes lägger flera hundra gånger mer pengar spelberoende har inte med saken att göra.
Vilken tur att staten hjälper styr oss rätt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-07-31 11:14:00
|
|
Frecke |
Staten driver företag.
Om jag jobbar hos en konkurent kan mina skattepengar gå till att låta staten konkurera ut min arbetsgivare.
Om statens företag går dåligt får jag finansiera företaget.
Landstinget driver sjukhus. Här kan man vaccinera sig. En del får den sjukdom de vaccinerar sig mot. Då får man skylla sig själv, landstinget och staten har inte råd att hjälpa. De behöver det inte heller eftersom de bestämmer spelreglerna och kontrollerar sig själva.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-07-31 11:14:00
|
|
Frecke |
I mitt land ska saker drivas utan vinstintresse. Vården borde bli bättre om man går med förlust, saknar mål och konkurrens.
Det är en bra vård. Så bra att Göran och hans partikollegor låter folket använda den och själva använder det sämre alternativet.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-07-31 11:15:00
|
|
Frecke |
I mitt land är vi snälla mot brottslingar. Det är ju inte deras fel att det krossar huvudet på någon annan.
Här är straffet bara en markering, det bör räcka. Deras offer lever i skräck hela livet. Nästa gång de ställs inför sin bödel markerar vi igen.
Någon gång bör de väl förstå vad vår markering betyder.
Mitt land är sverige, här ökar antalet grova brott nästan mest i världen, men bara vi markerar så.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-07-31 11:15:00
|
|
Frecke |
Välkommen till sverige här har vi frihet, soliadritet och jämlikhet.
Välkommen till sverige här har vi en bred tolkning av vad orden betyder.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-07-31 14:19:00
|
|
tusensköna |
Att du byta ut statens förtryck mot kapitalets gör knappast saker bättre.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-07-31 14:35:00
|
|
US. |
Vad jag tycker om dina åsikter, tusensköna. Har hundratals vilda tusenskönor Bellis perennis här utanför på gräsmattan. De blommar nästan året om. Jag ska se på dem när jag är deppig i ”min kommun”, dom har så bra åsikter, klart skatorna moderaterna i träden förstör mycket och är högljudda men skönheten i tusenskönor vinner. Tack!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-07-31 15:09:00
|
|
Frecke |
tusensköna: Ditt imaginära "kapitalets förtryck" är rätt roligt, men helt vansinnigt.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-07-31 15:16:00
|
|
tusensköna |
Frecke: Du kan lika gärna kalla det för marknadsfacism. Göran persson nyliberal är en del av det, men det kan bli mycket värre.
US.: :
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-07-31 15:21:00
|
|
Frecke |
tusensköna: Göran person...nyliberal?? Har kan du sätta honom i samma mening som nyliberal? Han är en skogstokig sosse som försöker anpassa socialdemokratin till dagens verkligehet genom att lappa och laga så det bara blir smet kvar av allt, samtidigt som han vill locka väljare. G.P Är nyliberal den dagen bildt är stalinist.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-07-31 15:24:00
|
|
Frecke |
"Marknadsfacism" ;- Är det ett ord för hur hemskt du tycker att det är att medborgarna själva kan välja vad de vill lägga pengarna på, vilka varor som ska produceras och vilka företag som ska gå framåt eller bakåt... utan statlig kontroll?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-07-31 15:28:00
|
|
Frecke |
Btw... tusensköna och US. läste ni hela min text 1-10 ordentligt? Det jag ville belysa var min frustration över dagens samhälle. Att hur mycket jag än arbetar för ett bättre samhälle ser det ändå ut som det gör idag. Meningen är att ni har förmodligen en övertygelse precis som jag, och det är bra att inse att det ser ut så. Att det finns två sidor som båda kämpar för det de tycker är rätt och en bra framtid för alla.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-07-31 15:30:00
|
|
Frecke |
Forts. Jag tror inte ni är "onda" eller vill folk illa för att ni är på den andra sidan, och jag hoppas inte ni tror det om mig, men man måste förstå skillnaden mellan mål och vägen dit. Våra yttersta mål är förmodligen samma, men våra vägar dit är troligen motsatta.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-07-31 16:02:00
|
|
US. |
När borgarna tog makten på 70-talet började nedgången för Sverige och statskulden hoppade i höjden. Såren har inte läckts ännu. Och sossarna vill bara ha plåster på såren och hindra att borgarna ta makten och riva upp såren. Dvs. de är till stora delar tvungna att följa den borgerliga maktapparatens den privata näringslivet och den borgerliga massmedian, som är 90 av all media anvisningar, annars händer det som med Olof Palme.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-07-31 16:03:00
|
|
US. forts |
Förresten borgarna kunde inte ens hålla sams. Rent instinktivt får jag tankar att du har läst en enda politisk bok, något i stil med extrem nyliberalism. För det andra, det var moderaterna som ändrare Sverige, den offentliga sektorn var för stor, ut med sjukhuspersonalen, låt människor dö i korridorerna, Carl Bild myser säkert och kammar in oljemiljoner från svältande länder.
|
| |