Prostitution ett fritt val?

Showing page 7 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #121: Postat: 2003-09-11 01:24:00
Frecke
Ang svar 119: Jo. man har alltid de möjligheterna, ibland är det svårare och ibland lättare, men möjligheterna finns där.

Visst behöver man inte ha så stora länder som Sverige, men det du pratar om är ju att bryta ner länder i minimala enheter. Det fungerar inte i längden.

Jag har som du kanske märkt inget emot att politiker får mindre makt och individerna mer, det är ju vad jag kämpar för. Tyvärr finns praktiska hinder och de kan man inte bortse ifrå
Inlägg #122: Postat: 2003-09-11 01:25:00
Frecke
Ang svar 120. Jag anser inte att man har tur om man bor i Sverige. Det kunde naturligtvis varia värre, men det kan det nästan alltid.

Jag är för en minimal stat, och att alla individer ska få ta sina egna beslut, vilket innebär färre gemensamma beslut då mycket av besluten är privata och ingen annan har med dessa att göra . Du säger och ena sidan att du inte vill ha en stor centraliserad stat, och andra sidan säger du att du vill ha frukterna av den vilket inte går ihop.
Inlägg #123: Postat: 2003-09-11 01:27:00
Frecke
forts: En stor offentlig sektor eller samägda sjukhus, skolor etc, kräver stabilitet och central styrning. Samtidigt vill du ha frihet men och andra sidan beslagta människors egendomar om du finner det överensstämmande med din moral. Den kontrollmakt du måste ha för detta går inte heller att hålla annat än enormt stor och central. I sovjet hade man en idé om vad man ville, men vägen dit gick åt andra hållet och kan därför aldrig nå målet. Jag ser samma mönster i dina idéer.
Inlägg #124: Postat: 2003-09-11 01:29:00
Frecke
Jag vill passa på att tipsa om att du inte besvarat inläggen under "min kommun"/"mitt land".
Showing page 7 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...