Inlägg #1: Postat: 2003-07-30 20:30:00
|
Yohannis Petersson |
Bäste Billy Butt!
Mot bakgrund av den attityd Guillou uppvisat enligt en tidning - och medtrafikantens föräldrar - är det inte mer än rätt att sätta upp en gräns för honom. Han är och har alltid varit en viktig opinionsbildare i Sverige och bör därför tåla blir kritiserad hårdare än en "Svensson".
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-30 21:36:00
|
Malena |
Efter att precis ha läst den första artikeln i antologin "Goda Nyheter", av Dick Sundevall om f d livstidsdömde Joy Raham så blir jag mörkrädd.Är det så här illa med svenskt rättsväsende? Vad har hänt med rättvisan, att alla är lika inför lagen? Guillou ska ha samma rätt som alla andra i detta aktuella fall. Och utan att gamla grejer blandas in! Vad är det här för jobbig soppa egentligen? Är vi på väg att kasta ut etiken tillsammans med badvattnet???
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-30 23:02:00
|
Fr€dd€ R |
Håller fullständigt med! skulle själv svarat på Yahannis, men ville inte slösa tid på det,, bra Billy!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-31 12:08:00
|
Marlene Karnerfors |
Jag råkar nu inte vara något större varesig Jan Guillou eller Billy Butt -Fan som han själv så sött kallar det men i detta fall är jag villig att skriva under på hans artikel, HELHJÄRTAT... Alla skall ha samma rättigheter såsom skyldigheter utan att behövas hängas ut enbart på grund av ökändisskap
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-31 14:28:00
|
Mike |
Jag brukar undvika Yohannis artiklar eftersom de få jag läst utan undantag har varit just "goja". Inte snällt, men sant.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-04 07:18:00
|
Per W |
Det är inte brottsligt att felparkera och man "gör rätt för sig" genom att betala "avgift" för förseelsen, en extra "skatt" kan man alltså säga. Helt OK och lagligt, och dessutom lönsamt för samhället.
|
|