|
Inlägg #1: Postat: 2003-07-30 12:00:00
|
|
Unto S. |
Jag märker det att du har läst färdigt Per Ahlmarks "Vänstern och tyranniet" eller vad nu boken heter. Jag är inte helt färdig med Noam Chomskys bok, men jag kan citera lite: ”Om man hade tillämpat Nürnberg-principerna skulle samtliga amerikanska presidenter efter andra världskriget ha hängts”.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-30 15:57:00
|
|
tusensköna |
Borde man avskaffa rätten att rösta om man inte vill avslöja vad man röstar på? I en demokrati har alla rätt att uttrycka en åsikt anonymt. I en perfekt värld hade maskering inte behövts, men världen är långtifrån perfekt. Om folk inte vågat stå för sina åsikter hade de aldrig gått ut och demonstrerat, ännu mindre anordnat demonstrationer. Det folk är rädda för är att bli hotade, misshandlade förföljda, mördade, trackasserade m.m. samt att de inte vill utsätta sina familjer och vänner för fara.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-31 09:27:00
|
|
Carin Nordström |
Jag tror jag förlåter Jan Guillou för alla utspel han gör i media. Det kan inte vara lätt att vara machoman/he-man och dessutom pappa till en feministisk vänsterflata! Man undrar var han fick idéerna till boken Häxornas försvarare ifrån. Allt får man hemifrån...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-31 12:16:00
|
|
Michael Lundahl |
Typisk working class zer... flåt... hero-dravel. Jante och avundsjuka lyser som en stroboskoplampa. Precis som BB skriver: så typiskt svenskt att snarstucket gå och muttra om "etablisemangets"/"de rikas"/"makthavarnas" övertramp... och samtdigigt skita i att "svenssons" är precis lika illa om inte värre. Dubbelmoralen försvarare.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-01 08:16:00
|
|
Alf Carlsson |
Normalt är det väl domstolar som dömmer...även om kärringar som Yohannis Petersson på ett föredömligt sätt visar på släktskapet mellan konsevativliberal och oförblommerad dumhet...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-04 12:02:00
|
|
Jan E |
YP har rätt. JG är en arrogant bilbuse, jag har själv bevittnat en av hans omtalade felparkeringar på Östermalm. JG borde inse att lagar även gäller för honom, annars blir han liksom inte så trovärdig när han uttalar sig i rättsliga frågor. Detta bör även alla Guillou-kramare förstå.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-05 00:17:00
|
|
Uno Hansson |
Trams! Skönt att det är så många som inte håller med dig.
|
| |