Oklok policy försämrar Sourzetexter

Den här tråden diskuterar artikeln Oklok policy försämrar Sourzetexter.
Inlägg #1: Postat: 2003-07-30 12:25:00
Malena
Du har rätt i det du tar upp här. Har själv "stressat in" grejer som jag ångrat efteråt...
Man känner sig faktiskt väldigt stressad av att veta att det hela är så tidsbegränsat. Det måste gå att konstruera på ett bättre sätt. Men hur...
Inlägg #2: Postat: 2003-07-30 12:35:00
sandra
Bra initiativ, Magnus.
Inlägg #3: Postat: 2003-07-30 12:35:00
tusensköna
Genom att det överhuvudtaget kostar att publicera texter utestänges en hel del personer.
Inlägg #4: Postat: 2003-07-30 12:52:00
Staffan Huss
Du har så rätt så. Ytterligare kommentarer känns överflödiga, jag hoppas att redaktionen tar till sig dina tankegångar. Det är en av många ingredienser i receptet för den nyrekrytering av skribenter och "mera drag" som önskas på Sourze.
Inlägg #5: Postat: 2003-07-30 13:25:00
Sofia
Bra tankar! Jag har själv känt mig stressad, men inte i relation till pengarna för hur jag än mailar och donar så lyckas jag aldrig få några prenumerationsfakturor i alla fall. Som skribent hungrig på respons blir jag stressad av att texterna inte ligger ute innan de försvinner i glömska. Som läsare blir jag också stressad. Om tillgången till sourze försvinner några dagar kan man missa pärlor. T ex – om jag inte känner till en skribent eller text till namn – hur ska jag då hitta på dem sen?
Inlägg #6: Postat: 2003-07-30 14:14:00
Michael "Gratismånad" Ståhlberg
Har en "frysbox" med gamla opublicerade saker. Visst har jag frestats att tina upp en del av innehållet, men idag serverar jag en helt nylagad
delikatess. Kommer snart till en dator nära dig.
Inlägg #7: Postat: 2003-07-30 14:44:00
Fr€dd€ R
>>>>>>>>> 5 <<<<<<<<<<<
Inlägg #8: Postat: 2003-07-30 15:32:00
AC Collin
Håller med dig till viss del. Somliga använder Sourze som diskussionsforum där artiklarna lika gärna skulle kunna vara insändare i en dagstidning. Det är helt OK, men sådana brukar ofta skrivas i affekt utan så skribenten lägger ner så mycket tid på att det ska hålla hög kvalitet. Budskapet kan nå fram ändå. Andra kan massproducera OCH skriva lysande.
Inlägg #9: Postat: 2003-07-31 10:31:00
sten
Kraven, egna eller andras styr texten. När jag i skribentredaktionen fick uppdrag att bl.a. skriva en krönika/vecka lade jag ner mera jobb än vanligt och resultatet blev också mkt bättre. det hindrar inte att snabba repliker i en kontroversiell fråga kan fungera!
Inlägg #10: Postat: 2003-08-01 19:52:00
Marlene Karnerfors
Håller väl i stort sett med dig om att redaktionen borde tänka om lite när det gäller upplägget för betalning... är dock inte helt nöjd med "användningen" av mig i din diskutio
Inlägg #11: Postat: 2003-08-02 00:37:00
Observer
Jepp... Mycket intressant. Men här finns ju några skribenter som åtminstone behärskar språket och berättartekniken, och för dem är det nog inga problem "att hinna med".Jag undrar snarare varför dessa skriver på Sourze och betalar för det? Sourzered. borde däremot titta på ditt inlägg vad gäller villkoren för de övriga skribenterna. Ciao!
Inlägg #12: Postat: 2003-08-02 18:34:00
Tina Fallgren
Jag gillar din iaktagelse.. har själv känt en press.. men nu har jag insett att inget blir bra av att stressa så jag har gått på känslan. Detta har med en blandning av lite trytande inspiration resulterat i ett hål men ändå.. Jag har publicerat fler än en artikel som jag ångrar..som jag hade velat låta ligga på hyllan i en månad och ändra om lite i. Så, tack för att du uppmärksammat detta!
Laddar...