|
Inlägg #1: Postat: 2003-07-28 03:48:00
|
|
björn w. |
Så länge man inte har kredit på bankkortet så förstår jag inte varför det skulle innebära några problem att betala med det. Själv har jag helt slutat använda mig av kontanta betalningar. Tyvärr är många små butiker tvugna att du att en avgift när man betalar med kort eftersom bankerna i sin tur tar ut en avgift jämtemot butikerna.
Vad gäller obehagliga räkningar så finns det något som kallas autigro. På så sätt slipper man ser räkningarna och ändå betalas dom alltid.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-28 11:12:00
|
|
soulboy |
Vill bankerna att folk skall använda kort så får de ju sänka avgifterna gentemot butiksägarna så att det inte är en förlustaffär för de mindre näringsidkarna att nyttja de maskiner som behövs. Det är ju absurt att ta betalt i båda leden först avgift för kortet, sen sänkta räntor på kontot samt ta betalt för att butikerna skall hjälpa dem mot ett kontantlös samhälle, och sedan gå ut och förundra sig över varför folk inte använder kortet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-29 11:00:00
|
|
Carin Nordström |
Tycker det är synd att ni på Sourze inte lägger ner lika mycket tid och kompetens på era texter längre. Det här verkar bara vara som att någon har klippt och klistrat rubrik?ingress ur tidningar...
Bättre kan ni! Eller är det sommarvärmen och vad man kan hitta utomhus som lockar alltförmycket?
|
| |