Bimbos får skylla sig själva

Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2003-07-16 09:34:00
Johanna
man får inte vrida och vränga på feminismen så att det till slut innebär att en kvinna, bara för att hon är stark och gör vad fan hon vill, är feminist. en stark kvinna som undergräver feminismen, är det en solidarisk kvinna? en stark kvinna som vågar säga "jävla slampa" till en annan kvinna, är det en feminist? en stark kvinna som vågar vika ut sig och därmed påverka andra kvinnor negativt, är det en feminist?
Inlägg #22: Postat: 2003-07-16 10:08:00
Michael Lundahl
Johanna: "men faktum är att rosing knullade och söp hej vilt i tv och dessutom gladeligen viker ut sig i diverse herrtidningar. det är två skilda saker." Ja men varför sa du inte det på en gång?! Men herregud, bränn synderskan på bål på en gång! För helvete... folk super och gökar för fulla muggar i det här landet! Det här hyschhyschandet i Baghdad Bob-stil där vi skall låtsas som att det inte händer är ju medeltid!
Inlägg #23: Postat: 2003-07-16 10:11:00
Michael Lundahl
Den där urfåniga moralismen kan du spola ned någonstans. Det är löjligt att se att du tycker att någon skall fråntas sin rätt till integritet på grund av alkoholintag och sex! Det är ju löjligt! Skall du skicka bannbulla till 95 av den svenska befolkningen eller? Eller var det att det just var på TV som var så HEMSKT?
Inlägg #24: Postat: 2003-07-16 10:15:00
Michael Lundahl
Om du vill leka super-existensialist och hålla människor ansvariga för vad andra gör för att de blivit "påverkade", då får du göra det med de som accepterat denna filosofi. Jag för min del tänker inte springa och hålla för ögon och öron för mina barn... därför att jag vill inte att de skall uppfostras till avskärmade porslinsdockor som vid 15-18 års ålder upptäcker att det finns en hel värld de inte kände till och de därför inte är rustade att klara.
Inlägg #25: Postat: 2003-07-16 10:20:00
Johanna
Jag tänker med gott samvete fortsätta att vara moralisera över sådant jag tycker är fel och med tanke på att din lingvistiska ribba sänker sig för varje kommentar du skriver så antar jag att dina argument börjar tryta, inte sant? Jag tycker, som avslutning, att det är grymt att killar och män slänger sig in i feministiska diskussioner, men att som du försöka punktera mina påståenden som jag grundar på högst personliga erfarenheter, det är inte acceptabelt.
Inlägg #26: Postat: 2003-07-16 10:20:00
Johanna
Jag tycker egentligen inte om att säga det här för det är ett farligt argument, men faktum är att du är man, med allt som tillkommer. Du kan vara hur intelligent och påläst och hur korrekt som helst, men den där ångesten och maggropskänslan som framkallas av slitz-brudar och H&M-affischer, den har du tamejfan aldrig känt. För dig är det här en diskussion, en tävling som du uppenbarligen vill vinna. För mig och många andra kvinnor är det betydligt mycket mer än så.
Inlägg #27: Postat: 2003-07-16 11:09:00
Michael Lundahl
Oh nej... jag har ju ALDRIG haft ångest över mig själv... för jag är ju man. Maken till korkad generalisering har jag aldrig hört. Men till skillnad från dig är jag inte sådan att jag lägger någon slags skuld på att andra har något som jag inte har... och sedan försöker ta bort det från dem i ett patetiskt försök att bota min egen ångest. Inte heller tror jag att just det som triggade ångesten är det som är det är den egentliga orsaken.
Inlägg #28: Postat: 2003-07-16 11:14:00
Michael Lundahl
Så det var inte bara ett farligt argument... det var ett onödigt, sexistiskt och fullständigt missvisande argument. Om du inte vill att jag skall bara skita i dig, dina erfarenheter eller bara kasta dig åt sidan, då tycker jag att jag kan kräva samma respekt tillbaks från dig. Är det för mycket begärt?
Inlägg #29: Postat: 2003-07-16 11:15:00
Michael Lundahl
Men jag räknas väl inte... för jag är ju man... "med allt som tillkommer". Immunitet mot ångest är tydligen en av de saker som tillkommer i din värld. Snacka om att spela ut offerrollen till sitt yttersta...
Inlägg #30: Postat: 2003-07-16 11:39:00
JoeHill
Jag känner ingen man som har sett en bild av en plastikopererad manlig modell och fallit i gråt. Jag säger inte att det inte har hänt, men det är nog ovanligt. Varför? Jo, tjejer uppfostras till att jämföra sig med varandra och om någon sticker ut och får uppmärksamhet så trycker det kvinnliga kollektivet ned henne. Mobbing är vanligast på kvinnodominerade arbetsplatser. Det är synd att "feministerna" inte har självinsikt nog att genomskåda sitt eget beteende...
Inlägg #31: Postat: 2003-07-16 11:45:00
Michael Lundahl
JoeHill: Det finns väl för fan hundratals andra saker att känna sig otillräcklig över! Det är ju det som folk som klagar på smala midjor och stora bröst aldrig fattar... att även om de lyckas flytta på idealet så finns PROBLEMET fortfarande kvar. Du kan ALDRIG hitta ett ideal som passa för alla... det är alltid många som kommer att bli lämnade utanför.
Inlägg #32: Postat: 2003-07-16 11:47:00
Michael Lundahl
Antag att idealet utssende-konventioner helt försvinner och alla enbart koncentrerar sig på "inre" skönhet. Vad gör då de som är "fula" inombords... de som inte har intelligens, öppensinnighet eller vad helst som nu motsvarar mentala tuttar... vad ska de göra? Då är de fula ända in i själen och det finns INGET de kan göra. Fucked for life...
Inlägg #33: Postat: 2003-07-16 12:20:00
JoeHill
Är inte inre skönhet/fulhet ett väldigt subjektivt fenomen? Medans yttre är objektivt?
Inlägg #34: Postat: 2003-07-16 13:06:00
Michael Lundahl
Yttre skönhet är också extremt subjektivt... och det är det som de här anti-idealiserna inte har fattat. De tror att det finns en givet ideal som alla trycker är snyggt... att det finns ett tydligt uppspikat mål. Det är skitsnack... för skönhet sitter fortfarande i betraktarens öga. Dessutom påverkas den yttre skönheten av inre egenskaper. Attityd påverkar helhetsbilden.
Inlägg #35: Postat: 2003-07-16 13:27:00
Marlene Karnerfors
Johanna... jo visst får man tycka vad man vill men när man går på personangrepp och utlyser en klappjakt på enskilda personer så tycker JAG!!!! att det har gått på tok för långt... detta har blivit våra dagars häx prosesser och DET tycker jag är skrämmande!!
Inlägg #36: Postat: 2003-07-16 13:44:00
Johanna
ML: jag visste att du skulle ta du-är-faktiskt-man på fel sätt. Du bör inte läsa in dolda åsikter mina argument för jag antyder ingenting. Säkert har du känt ångest, men inte över BB-Linda eller slitz-brudar. Du frågade hur jag kunde bevisa sambanden, jag bevisade dem genom mina egna erfarenheter och faktum är att just precis de erfarenheterna kan du inte känna igen dig i - då du är man. Du är säkert en bra och god man och människa, men hur bra du än är kan du inte förstå just det där.
Inlägg #37: Postat: 2003-07-16 13:46:00
Johanna
Någon offerroll tänker jag då rakt inte spela ut heller. Jag tycker inte det minsta synd om vare sig mig själv, dig eller Linda Rosing heller, för den delen, som du kanske redan märkt. Däremot tänker jag utnyttja min rätt att säga ifrån när jag tycker att du inte har till hundra procent rätt. Det är inte för att jävlas och inte för att vinna tävlingen utan för att du kanske ska ändra din åsikt. Och, för att jag ska få en chans att ändra min.
Inlägg #38: Postat: 2003-07-16 13:50:00
Johanna
Marlene: Jo. Vad jag filosoferade över var att det kanske var ett berättigat utspel och att man kanske måste vara vass och rapp i käften för att folk ska reagera och lyssna. Det är liksom en retorisk teknik. Jag tror inte att Skugge hatar Linda Rosing så intensivt som man kan tro, men hon uttrycker sig vasst. Vad jag vill säga var också, att det är inte Rosing som det är mest synd om. Jämfört med andra som faktiskt mår dåligt pga hennes beteende har hon det relativt bra.
Inlägg #39: Postat: 2003-07-16 14:15:00
Biff
Johanna, du säger att du inte tänker spela offer, och inte heller sympatisera med Rosing. Men småflickorna i svar 5 är tydligen offer. Varför, om inte Rosing är det? Rosing är ju småflickornas resultat, inte tvärtom. Genom ditt synsätt splittrar du kvinnligheten ännu mer, vilket leder till mer underlägsenhet. Jag urskiljer ett kvinnoförakt hos dig och därför diskuterar du egentligen mänsklighet med dess problem, och inte jämställdhet.
Inlägg #40: Postat: 2003-07-16 14:41:00
Michael Lundahl
Svar 36: Det är skit samma om jag känt mig otillräcklig över en slitzmodell, bristande "manlighet" eller min oförmåga att dansa på ett bra sätt. Det är samma sak alltihop... bara olika triggers. Det är håret som knäcker kamelens rygg... och du koncenterar dig på håret isället för lasten som redan ligger där. Vad gör du när nästa hår kommer? Och nästa efter det? Det är lasten som måste väck... inte triggerfaktorerna.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...