Bimbos får skylla sig själva

Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2003-07-15 16:19:00
Michael Lundahl
Vad kan någonsin motivera att man skyltar med att folk spottar på en människa... liknar henen vid en hora, kallar henne "bimbo" och "tragisk" för hela djävla landet att läsa? Skugges skitsnack är inte alls motiverat... det är lågt och fruktansvärt integritetskränkande.
Inlägg #2: Postat: 2003-07-15 16:24:00
Michael Lundahl
Eller har Skugge någon slags frisedel på att uppföra sig som en riksmobbare bara för att hon viftar med ett feministisk manifest? Och vad gäller "de verkliga offren" så har de redan "stöd" så det räcker... Skugge och alla andra uppfostrar redan flickor alledes utmärkt att dra nytta av offerrollen och försvara den som vore den en värdefull tillgång... tills den blir en självuppfyllande profetia.
Inlägg #3: Postat: 2003-07-15 16:27:00
Michael Lundahl
Den dag din dotter kommer hem gråtandes och förtvivlad för att hon blivit kallad "hora" bara för att hon klär sig för snyggt, inte är mullig nog och har för stora bröst, då vill jag åter höra sig säga "Jag kan inte sympatisera med dig gumman... för du förmedlar dåliga ideal... och du kan försvara dig själv".
Inlägg #4: Postat: 2003-07-15 16:31:00
Johanna
Vad jag menar är att Skugges andemening faktiskt stämmer och kanske måste man bita till extra hårt för att få folk att förstå. Att hoppa på vem som helst är inte acceptabelt men Linda Rosing är en offentlig person som själv valt att exponera sig och betett sig synnerligen tveksamt.
Inlägg #5: Postat: 2003-07-15 16:33:00
Johanna
Vad gäller de verkliga offren hävdar jag att de inte alls har stöd nog. Då menar jag inte Skugge & c:o, utan anorektiker, småflickor med stringtrosor och tonårsbrudar som opererar in silikon i tuttarna. Rosing som utvikningsbrud och sexobjekt bidrar direkt till att unga tjejer mår fruktansvärt, på grund av det ideal som hon självvalt förmedlar.
Inlägg #6: Postat: 2003-07-15 18:46:00
Magdalena
Debatten har fullkomligt spårat ur. Håller med ML om att skugge beter sig riktigt vidrigt. Jag har iof aldrig gillat henne...Och även om du har rätt till en viss del Johanna så är det så grovt överdrivet att man bara blir irriterad. Tonårstjejer opererar inte in silikon tex. Det är faktiskt 18-års gräns på det...Och även om det kanske händer trots det så hör det inte till vanligheterna.
Inlägg #7: Postat: 2003-07-15 22:06:00
Marlene Karnerfors
Johanna... vad menar du med de "verkliga offren"??? vem är du att avgöra vilka dom är och inte är?? och framförallt vem dog och utlyste dig till gud för en dag???
Ingen gör sig försjänt av en sådan behandling.. och ingen skall behöva stå upp konstant och försvara sig själv varesig Linda R eller någon anna
Inlägg #8: Postat: 2003-07-15 23:09:00
MP
Det mest irriterande i hela historien med Linda Skugge är att folk har fått för sig att hon är nån slags feminist.
Inlägg #9: Postat: 2003-07-15 23:16:00
Michael Lundahl
Svar 4: Enligt vem universella sanning då? Som Marlene sade: vvem dig och gjorde dig och Skugge till gud idag med monopol på sanningen? Och vem säger att Rosing uppfört sig "Tveksamt"? Enligt vems moral då? Eran? Och även om hon uppfört sig "tveksamt", vem ger Skugge rätt att leka domare och utdöma straff i form av smutskastning och uthängning?
Inlägg #10: Postat: 2003-07-15 23:19:00
Michael Luindahl
Svar 5: "Rosing som utvikningsbrud och sexobjekt bidrar direkt till att unga tjejer mår fruktansvärt" är ett påståenmde som du inte har vare sig bevis eller belägg för. Jag påstår rakt ut att det är lögn till dess att du visat på detta "direkta" samband. Jag påstår att du har inte kompetens och kunskap nog att fälla ett sådant tvärsäkert uttalande. Det låter fint i debatten... men är det sant?
Inlägg #11: Postat: 2003-07-16 08:58:00
Johanna
Magdalena: 18- och 19-åringar är tonåringar. punkt. tänk om det faktiskt är så att att det inte är grovt överdrivet? tänk om det är så att jag som nittonåring t.o.m. vet att det jag säger är sant? jag ser min brors tolvåriga tjejkompisar med stringtrosor, kajal och kom-och-ta-mig-blicken, jag har ett antal bulimiker/anorektiker i min närmsta vänskapskrets, jag har tjejkompisar vars största dröm är ett par rediga silikontuttar. vad är det för ideal de eftersträvar?
Inlägg #12: Postat: 2003-07-16 09:00:00
Johanna
Marlene: om du inte snappade upp det; de som jag ser som offer är inte Linda Rosing utan alla de unga tjejer som tar åt sig att det ideal hon förmedlar och därmed mår dåligt av detta. ingen har utlyst mig till gud, men jag tänker likaväl slå an på min rätt att tycka någonting. även om du inte tycker som jag.
Inlägg #13: Postat: 2003-07-16 09:06:00
Michael Lundahl
Svar 11: Och om dina kompisar nu verkligen skaffar sig större bröst, vad tänker du göra då? Tänker du fortsätta vara deras kompis/vän? Eller tänker du göra som Skugge och utmåla dem som värsta plågan sedan Svarta Döden?
Inlägg #14: Postat: 2003-07-16 09:06:00
Johanna
ML: som jag förstår undrar du om jag verkligen tror att Rosing, tillsammans med sina utvikningskolleger bär ett ansvar för det ideal som gör att kvinnor mår dåligt. mitt svar: ja. jag kan inte bevisa det svart på vitt annat än att säga att JAG, personligen, mår inte bra av idealet. jag får ångest över mina små bröst när jag ser hennes jättepattar i bildrutan. jag har suttit och läst slitz och lipat flera gånger, jag svär.
Inlägg #15: Postat: 2003-07-16 09:06:00
Johanna
tro inte att jag är någon liten tuff svarthårig brudjävel. jag utgår från mig själv och min omgivning i mina påståenden. Linda har bara tänkt på sig själv och inte på någon annan och den uppmärksamhet hon får personligen betyder mer för henne än det faktum att människor mår dåligt på grund av den falska kvinnobild hon och hennes silikontuttar målar upp.
Inlägg #16: Postat: 2003-07-16 09:09:00
Michael Lundahl
Svar 12: Jag är trött på den hör djävla reklam-jinglen "Linda Rosing förmedlar dåliga ideal". För helevete... om hon hade åkt runt på skolor och sagt "Ni måste göra som jag", då hade det haft någon sanning i sig. Men hon har inte gjort det. Hon EXISTERAR... och för det skall hon straffas. Vad härnäst efter det man lyckas bannlysa henne från media? Låsa in och endast släppa ut henne i burkha så att unga flickor inte kan se henne och få för sig saker?
Inlägg #17: Postat: 2003-07-16 09:12:00
Michael Lundahl
Ännu bättre... lås in ALLA flickor som råkar se ut som dessa ökända "Ideal"... operara ned dem till b-kupa och tvångsmata dem med fet mat till de ser "normala" ut. Det blir bra för då kan man släppa ut dem på stan utan att unga lättledda, viljelösa flickor kan få syn på dem uan att omeddelbart bli zonkade i skallen och få för sig att de vill ha större bröst. Ja SÅ löser vi alla problem! Eller inte...
Inlägg #18: Postat: 2003-07-16 09:14:00
Michael Lundahl
Straffa traditionell snygga tjejer för deras blotta existens... för genom denna existens "förmedlar de dåliga ideal"... det är kontentan av ditt mantra.
Inlägg #19: Postat: 2003-07-16 09:31:00
Johanna
oh nej, herr dramatik. men att kalla Linda Rosing för traditionellt snygg var väl ändå ganska fånigt, inte sant? kvinnan är ju opererad, nedbantat och på slitz glänsande sidor är hennes skavanker bortretuscherade. vet du att hon vägde typ 55 kilo när hon kom in i BB-huset? inräknat de c:a 2 kg hennes bröst väger. det klassas som undervikt ett faktum, inte mitt påhitt. det är inte naturligt och inte traditionellt.
Inlägg #20: Postat: 2003-07-16 09:33:00
Johanna
jag menar inte att alla snygga tjejer skall låsas in och aldrig mer få se dagens ljus bara för att de råkar vara just snygga, men faktum är att rosing knullade och söp hej vilt i tv och dessutom gladeligen viker ut sig i diverse herrtidningar. det är två skilda saker. hon spelar på sex och utseende konstant och gör det dessutom så offentligt att ingen kan undgå att notera det och påverkas av det.
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...