Inlägg #1: Postat: 2003-07-15 11:23:00
|
Katta |
Du tycks tro att feminism är någon slags kvinnoklubb som finns till för att hålla alla kvinnor om ryggen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-15 12:22:00
|
Stoffe |
BB-Linda ser ut som hon har supit för mkt. Pluffsig, bedagad och vulgo.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-15 12:59:00
|
Erik Lindgren |
Att såga någon för att personen ifråga förstorat tuttarna är väl inte särskilt schysst. Däremot tycker jag att det var helt okej av Ursäkta Röran att driva med Robinson-Emma.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-15 13:49:00
|
Fia |
Underbart bra artikel!!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-15 14:40:00
|
Tessan |
Mycket bra formulerat Michael! Träffade en äldre man idag när jag var ute och gick han sa en bra sak.
" Man ska aldrig döma en människa förrän man vet bakgrunden till ett beteende." Linda Skugges mål kan vara bra, men att kasta skit på någon annan för att nå sitt mål har aldrig varit bra.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-15 16:15:00
|
Johanna |
Jag har svårt att sympatisera med BB-Linda, hur utsatt hon än må vara. Skugges anklagelser är faktiskt motiverade. Kanske är det så att man måste vara hård och rapp i käften och uttrycka sig provokativt om man vill få folk att lyssna? De största förlorarna i hela härvan är ju, precis som Skugge egentligen menar, de unga tjejer som far illa av det ideal som förmedlas. BB-Linda kan försvara sig själv, ta du och solidarisera dig med de verkliga offren i stället.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-07-15 17:41:00
|
Sofia |
Kan ingen rappkäftad ung förebild ge sig på Adam Alsing, kanal 5 eller TV3 i stället? Det är väl DÄR eländet börjar?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-07-16 13:41:00
|
Katta |
Jag tycker mig få signaler om att det är värre om en tjej hoppar på en annan tjej än om en kille far på en kille. Är det så?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-07-16 16:39:00
|
johan |
Alla förnyftiga människor slutade att ta Linda Skugge på allvar för flera år sedan.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-07-16 16:46:00
|
johan |
Problemet är att många människor moraliserar över detta. Det är varje människas rättighet att själv göra vad fan de själva vill med sina liv. Det är bara en gradvis skillnad mellan att förstora brösten och t.ex. sminka sig. Båda handlingarna syftar till att man vill göra sig snygg.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-07-17 22:12:00
|
Kajsa Kallio |
Samma diskussioner fortfarande men ni verkar iaf vara överens om att vara oense. För övrigt anser jag att Skugge har rätt. Silikontuttar och restylane-läppar objektifierar den enskilda kvinnan och motverkar arbetet för ett jämsällt samhälle.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-08-04 22:21:00
|
Kvinna 40 |
Du lär skriva mycket i detta ämne... Nå, i sak har du helt rätt ang. denna text, tycker jag som är kvinna 40. Linda Skugge tillhör väl dem "politiskt" korrekta feministerna i dag, men vem skriver hon egentligen för? Jo, sig själv i terapeutiskt syfte. Och kommer därför sannolikt att vara bortglömd i morgon såsom författare. Kanske en tröst?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-08-30 21:43:00
|
Anonym |
Håller med till viss del. Det är jävligt lågt att strida mot patriarkatet i feminismens tecken, *samtidigt* som man anklagar och spottar på de "bimbos" som fallit offer för det system man säger sig kämpa emot.
Bimbos får skylla sig själva. De är simpla offer. Men vem ska hjälpa dem upp ur skönhetsträsket om inte feministerna? Vem ska få dem att förstå att de är mer än sitt utseende? Feminister borde stötta sina medsystrar och hjälpa varandra istället för att skuffa ut varandra!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-09-29 19:49:00
|
Joakim |
Linda är en mentalt störd kvinna, vilket man tydligt kan se om man analyserar hennes kolumner. Hon är fylld av hat, fördomar och förakt som hon riktningslöst spyr ut över sin omgivning. Därför förvånar det mig hur upprörda alla blir över det hon skriver. Det GÅR inte att ta henne på allvar, hon är inte klok!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-03-02 11:21:00
|
Malin |
Linda Skugge provocerar, självklart, för att synas och höras och hålla debatten om kön levande, och hon lyckas bra tycker jag. Skulle hon vara saklig och lugn med logiskargument hade hon aldrig fått så mycket uppmärksamhet i media som hon har, för "action säljer" Jag tycker att en del hon skriver är klockrent, en del har en poäng som överdramatiseras, en del håller jag inte med om.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-05-03 03:56:00
|
Deus Mortem |
Fruktansvärt bra artikel.
|
|