|
Inlägg #1: Postat: 2003-07-10 16:51:00
|
|
Tobbe Johnsson |
Hej
Jag är imponerad av din text och håller med till 100...det är synd att människor som du slutar men förstår frustrationen av att inget kunna göra men ni som vet hur det ska gå till måste ju stanna kvar och iallafall försöka få till en ändring
Jag är själv fd missbrukare med 21 månaders drogfrihet bakom mig och går på Åsa fhsk där jag ska gå två år till för att läsa upp mina betyg så att jag kan söka in på journalisthögskolan.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-10 16:53:00
|
|
Tobbe Johnsson |
Jag är 38 år och tackar samhället för min chans jag fick när jag vet hur det är i stort sett hela landet att man som 30-åring är "för gammal" för att hjälpas dom lägger ut över en miljon kronor på en behandling och sen vill dom inte hjälpa till så att man kan få ett "socialt liv" med bostad och arbete och utan det så funkar till 99 inte ett liv efter drogerna
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-10 16:53:00
|
|
Tobbe Johnsson |
det finns en kille på "mitt" behandlingshem som varit här i ett och ett halvt år och socialen är inte intresserad av att hjälpa honom han får ett jobb om han har en lägenhet han har i stort blivit lovad ett fast jobb men utan lägenhet så kan han inte få det då undrar man vad fan dom håller på med 1700:-/dygn i 21 månader när han är "färdig" vilket ger 1.071.000 kronor har samhället slängt dom pengarna i sjön tyvärr verkar det så
än en gång tack för en enormt bra text
MvH/Tobbe Johnsso
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-10 18:01:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Det är just sådana här texter som behövs. Varför? Därför att det alltid är brist på skrivkunniga människor som kan och vill skriva rakt upp och ner om erfarenheter från problemområden i dagens samhälle. Skriv mer om dina erfarenheter som socialarbetare!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-10 18:49:00
|
|
Elisabeth |
Det var fint skrivigt,men jag förstår att du slutade.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-11 11:52:00
|
|
Man |
Lite märkligt upplagd text. Den inleds med frågan om varför Sverige har så många missbrukare. Denna fråga besvaras aldrig, utan istället utgörs resten av texten av ett resonemang kring vård av missbrukare och de svårigheter och problem som finns i denna verksamhet. Detta är i och för sig mycket intressant, men rubriken och ingressen ger ett felaktigt intryck i förhållande till vad texten faktiskt handlar om.
|
| |