Porr av män för kvinnor?

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-07-10 19:30:00
Michael Lundahl
Svar 19: Så enligt din logik vill ingen kvinna har penetrerande sex för det är inte njutningsfullt för dem Om en kvinna stönar under sådan sex då fejkar hon bara? Svar 20: Vad farao yrar du om egentligen? Påstår du att jag skulle tro porrfilm var på riktigt? Inte undra på att jag inte tar anonyma fegisar i kommentarfälten på allvar...
Inlägg #22: Postat: 2003-07-11 01:37:00
Helén
Herregud.
Inlägg #23: Postat: 2003-07-11 18:30:00
Liv
Att vissa män inte fattar att porrvärldens sex mest fokuserar sig på mannens njutning är inte särskilt förvånande. Det märks nämligen även i verkligheten. Många män har inte koll på hur kvinnor "funkar". Många verkar tro att de är så himla bra fast de har i det närmaste noll koll..
Okej, jag har inte kollat mycket porrfilm, men sett en del i studiesyfte. Och jag såg mycket som gav mig direkt avsmak och illamående.
Inlägg #24: Postat: 2003-07-11 23:17:00
Katta
ML märker du inte att folk inte vill ta skit från dig? Är det inte dags att visa folk lite respekt?
Inlägg #25: Postat: 2003-07-11 23:43:00
Michael Lundahl
Liv: Nedlåtande... minst sagt. "Ja ja lille vän... du är ju man... så du fattar ju inte". Kudos till dig dock... för du är den första porrkritiken jag sett som erkänt att h-n inte sett porrfilm.
Katta: Om folk är så otroligt känsliga, vad gör de på ett DEBATT-forum då?
Inlägg #26: Postat: 2003-07-12 09:58:00
Liv
Jag har inte påstått att män automatiskt inte fattar för att de är män. Det finns de som fattar superbra.. och mer än så.. ; Men om man tror att porrfilmer fokuserar lika mycket på kvinnans njutning som på mannens så är man ute och cyklar. Samhällets och porrens fokusering på penetrering som det ultimata sexet innebär sämre sex för kvinnor. Observera att det här är något jag pratat med många kvinnor om, inte enbart min åsikt och upplevelse.
Inlägg #27: Postat: 2003-07-12 10:00:00
Liv
forts.
Jo, jag har sett porrfilm, precis som jag skrev. Men inte mycket. Du som uppenbarligen gjort det.. jag har en fråga: Är det verkligen så att en sexscen/film lika ofta slutar vid en kvinnas orgasm som vid en mans? Om så är fallet.. vadför finns då snacket om dessa "money shots", eller vad de nu heter..? Sprutandet som den ultimata avslutningen på en scen.
Inlägg #28: Postat: 2003-07-12 12:57:00
Katta
Svar 25: Debatterar sakfrågan, kastar sand på varandra gör man i treårsåldern i sandlådan...
Inlägg #29: Postat: 2003-07-12 14:25:00
Michael Lundahl
Liv: En scen vara 5-10-15-20 minuter... och du hänger upp hela scenen på ett såurt på slutet? Vad hände med de övriga 19 minuterna? Katta: Hävdar du att folk debatterar SAKFRÅGAN på Sourze?! Du har inte varit här länge va?
Inlägg #30: Postat: 2003-07-12 18:06:00
Biff
Liv, kan det vara så att många kvinnor inte vågar erkänna för varandra att de faktiskt tänder på porr, eftersom det anses fult för en kvinna? Michael, försöker du övertyga alla kvinnor att de tekniskt sett borde tända på porr?
Inlägg #31: Postat: 2003-07-12 18:50:00
Liv
Den här gången var det slutet jag frågade om. Men jag fick visst inget svar.. Det som händer i övrigt har jag redan en åsikt om. Baserad på mina, och en mängd andra kvinnors känslor när man kollat porrfilm. Det är inte ofta man hör att folk, män eller kvinnor, tycker att det fokuseras lika på båda könens njutning.
Inlägg #32: Postat: 2003-07-12 18:57:00
Liv
Biff:
Fast nu handade mina inlägg inte om huruvida kvinnor kan njuta av porrfilm, för det finns det uppenbarligen mängder av kvinnor som gör. Det jag hävdar är att fokus läggs mycket mer på mannens njutning än på kvinnans.
Inlägg #33: Postat: 2003-07-13 05:12:00
Fredrik
Håller med Liv. Porren är i de flesta fall gjord för att konsumeras av män. Titta bara på skådespelarna. Männen är inte på när lika attraktiva som kvinnorna. Många män är medelålders, lönnfeta, halvskalliga och allmänt fula, medan kvinnorna alltid är snygga, vältränade, unga och fräscha. Men eftersom det är män som förväntas köpa porren spelar ju inte männens utseende någon större roll.
Inlägg #34: Postat: 2003-07-13 05:15:00
Fredrik
Vidare följer kamerablicken alltid kvinnan. Ta den klassiska onaniscenen. Hur många porrfilmer har med en scen där det är en MAN som onanerar framför kameran snarare än en kvinna? Eller de klassiska lebbscenerna. Hur många porrfilmer har scener där två eller fler MÄN har sex med varandra? Återigen är ju svaret att det är för att män förväntas köpa produkten. Män tänder på kvinnor och inte andra män. Eftersom det är män som ska köpa porren så är det kvinnorna som fokusen ligger på.
Inlägg #35: Postat: 2003-07-13 05:22:00
Fredrik
Dock blir det bättre och bättre. Åtminstone är männen i dagens porrfilmer överlag betydligt snyggare än de var för tio år sedan.porrproducenterna har väl hajat att även kvinnor kan tycka om porr.
Inlägg #36: Postat: 2003-07-13 05:22:00
Fredrik
Och jag håller inte heller med om att det faktum att sexet till stor del består av samlag efter lite pliktskydligt sug och slick och avslutas med att mannen kommer skulle vara något bevis för att porren är riktad till männen. Snarare ett tecken på att porren avspeglar hur majoriteten av männskosläktets sexliv faktiskt ser ut om väl stereotypt och tråkigt. Det är dock en annan fråga.
Inlägg #37: Postat: 2003-07-14 13:21:00
Liv
Fredrik:
Jag menade inte att det faktum att sprutandet anses som den ultimata avslutningen på en scen är ett tecken på att porren gör för män, utan ett tecken på att porren fokuserar mer på mannens njutning än på kvinnans. Precis som verkligheten ofta är. Att sex oftast är lika med penetrering, och i vissa fall inte mycket mer, innebär sämre sex för kvinnor än vad det skulle kunna vara.
Inlägg #38: Postat: 2003-07-14 14:39:00
Michael Lundahl
"Jag hävdar att fokus i porren ligger på mannen njutning". "Varför?" "För scenerna vanligtvis avslutar med att han sprutar". Jag håller inte med i den logiken... resonemanget är på tok för svagt, Det struntar i alla lesbiska scener.. det struntar i att onani-scener är med kvinnor... det struntar att sprutet är enbart en liten del i hela scenen... det struntar i det faktum att kvinnorna är i fokus i porren och att den säljs med kvinnlig kåthet, inte manlig.
Inlägg #39: Postat: 2003-07-14 14:44:00
Katta
Svar 29: Jo faktiskt, och om du taggar ner och ser dig runt ikring så kanske du också ser det. Välkommen...
Inlägg #40: Postat: 2003-07-16 09:51:00
Liv
Michael: Jag har aldrig påstått att sprutandet är enda anledningen till att jag anser att porren fokuserar mer på mannens njutning än på kvinnans. Jag ber att få tacka för mig i den här diskussionen, för tillfället i alla fall. Huvudanledningen till att jag inte tittar på porr är den misär som finns kring den. Och för mig är det här ett ämne som väcker starka känslor vilket gör att jag tycker att det känns jobbigt att diskutera det i ett sånt här kortfattat forum. Hej och ta hand om varandra!
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...