Porr av män för kvinnor?

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2003-07-13 00:54:00
Liv
Jag funderar lite.. ni män som tittat en del på porr: händer det att ni tänker att aj, det där skulle göra ont eller vara obehagligt? Både vad gäller saker som män gör och kvinnor. För bland det som jag sett så är det ju vid en rad tillfällen som jag tänkt så, och många kvinnor med mig.
Inlägg #42: Postat: 2003-07-13 01:06:00
Liv
Jag tycker att det är anmärkningsvärt att det sex som ofta förekommer i porrfilmer är så pass "extremt" att det kan väcka en massa obehagskänslor hos kvinnor. Som t.ex. två kukar i snippan samtidigt och något som jag tror kallas "deep throat" där kvinnan måste böja bak huvudet för att kuken ska ända ner i halsen. Hur ofta visas det saker som skulle kunnat gjort ont på män?
Inlägg #43: Postat: 2003-07-13 01:08:00
Liv
Jag upplever det som om kvinnan visas upp som något sorts redskap som man kan använda lite hur som helst. Vrida och vända och stoppa in ditten och datten lite här och var. Flera samtidigt eller en i taget.
Inlägg #44: Postat: 2003-07-13 05:53:00
Fredrik
Jag håller med Alvunger i stort. Porr produceras för män. Det är därför männen ofta är fula och kvinnorna ofta är snygga. Det är därför det finns scener med kvinnor som onanerar, men i princip inga scener med män som onanerar. Däremot håller jag med Lundberg om att porrfilmerna inte går ut på att visa manlig njutning, utan snarare kvinnlig njutning så som många män vill att den ska se ut.
Inlägg #45: Postat: 2003-07-13 05:56:00
Fredrik
Liv: Jo visst. Ibland ser det ju ut att göra ont. Ibland är det meningen att det ska se ut som det gör ont. Ibland gör det säkert ont ÄVEN på mannen. Pröva själv att som kille ha analsex i 30 min och se hur bra din lille ståndare mår efter det. Och visst. Det finns säkert många män som blir lite äcklade av de grövre varianterna.
Inlägg #46: Postat: 2003-07-13 05:59:00
Fredrik
Nu ska jag berätta den STORA hemligheten. Den som dina väninnor aldrig skulle våga erkänna för dig. Det finns faktiskt kvinnor som tänder på smärtan. Och att se andra kvinnor utsättas för smärta. Fler kvinnor än man skulle tro för övrigt. En av de allra vanligaste kvinnliga fantasierna berör t.ex. våldtäkt. Våldtäkt av dem själva eller en annan kvinna alltså. Inte våldtäkt av en man.
Inlägg #47: Postat: 2003-07-13 06:05:00
Fredrik
Och det är väl egentligen detta som är mest intressant att diskutera. Vartifrån kommer egentligen våra sexuella preferenser? Varför tänder både män och kvinnor såpass mycket mer på att kvinnan är undergiven än att mannen är det? Vad får dessa underliggande sällan erkända ideal för konsekvenser på samhället och jämlikhetssträvan? Porren är inte mycket mer än en spegel. Om våra sexuella fantasier och begär vore mer "normala" skulle även porren vara det. Det är i den ändan vi bör börja.
Inlägg #48: Postat: 2003-07-14 14:47:00
Michael Lundahl
Liv: Människor är inte lika byggda. Vissa tjejer klarar utan vidare två stakar i skötet. Vissa har ingen kräkreflex. Och för viss ÄR det tändande med dessa aktiviteter. Åtminstone två av mina väninnor tar gärna en stake i halsen i deep throat stil... och båda gillar dessutom fisting. Visst, detta är inte för alla... men det är inte fallskärmshoppning, sophämtning eller långvårdare heller.
Inlägg #49: Postat: 2003-07-16 09:58:00
Liv
Nä, inte för alla.. men kvinnorna i porren ska alla kunna ställa upp på sånt.
Jag ber att få tacka för mig i den här diskussionen, för tillfället i alla fall. Huvudanledningen till att jag inte tittar på porr är den misär som finns kring den. Och för mig är det här ett ämne som väcker starka känslor vilket gör att jag tycker att det känns jobbigt att diskutera det i ett sånt här kortfattat forum. Hej och var rädda om varandra!
Inlägg #50: Postat: 2003-07-22 22:04:00
Marlene
Liv: den mesta porren är ren lågbudjet skit som är rent usel i mitt tycke men visst finns det porr som är bra.... som även tjejer kan se.. ocj ja... det har hänt en och annan gång att man tänker... Oh AJJJJ DET måste ha gjort ont...
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...