Porr av män för kvinnor?

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2003-07-09 11:02:00
Michael Lundahl
Men för helsike Erik... jag skrev ju det i min artikel! Jag skrev klart och tydligt att resonemanget haltar eftersom vi inte har siffror på hur många överhuvudtaget bläddrade fram till porrkanalen till att börja med. Missade du det i din iver att sätta en stjärna?!
Inlägg #2: Postat: 2003-07-09 11:05:00
Michael Lundahl
Oops... glömde smiley faktiskt. Nu fick kommentaren en så syrligt ton. Tänk dig att det står faktiskt. : efter den egentligen, ok?
Inlägg #3: Postat: 2003-07-09 11:27:00
Erik Lindgren
Självklart, jag är ju inte blind förihelvete. Saken är ju den att jag tyckte det haltade så in i bomben att jag var tvungen att understryka det med en kommentar och en stjärna.
Inlägg #4: Postat: 2003-07-09 11:47:00
Michael Lundahl
Det haltar inte förrän du har siffror på att enbart en försvinnand eliten del av kvinnorna jämfört mot männen zappade till porrkanalen. Tills dess är frågan öppen. ; Men jag tycker fortfarande att slagdängan "Av män för män" har fått sig en smäll. :
Inlägg #5: Postat: 2003-07-09 12:26:00
Erik Lindgren
"Av män för män" är ju ett skämt, och har alltid varit. Jag menar, vem producerar porr, och varför? Om en man producerar porrär det väl självklart att han utgår från sig själv, eller? Om en porraktris skriver under på något som skadar henne eller som hon upplever fel, kan inte vi ta något ansvar för det bara för att vi råkar ha samma kön som producenten. Men det hindrar inte att arbetsförhållandena för porrskådisar, och sexarbetare i allmänhet skall förbättras.
Inlägg #6: Postat: 2003-07-09 14:01:00
Michael Lundahl
Skämt eller inte... det används ofta i porrdebatten.
Inlägg #7: Postat: 2003-07-09 15:58:00
Alvunger
Om du kollar slogans för filmer Michael så kanske du bättre förstår varför det heter av män, för män. Oftast handlar det om hur många kukar en kvinna får in samtidigt, hur mkt sperma hon sväljer, hur lång kuk hon får in i munnen, hur stor dildo hon har i analen. Jag har ALDRIG sett en slogan " se tina få sitt livs största orgasm" eller "katta slickas av tio män".
Inlägg #8: Postat: 2003-07-09 15:59:00
forts
Det är nog därför man säger att porr är för män, helt enkelt för att det fokuseras på manlig orgasm. Kvinnorna får ju "orgasm" hela tiden, de skriker i af ganska oavbrutet. O jag vill inte vara överdrivet moraltant mer än vanligt men jag har inte mött många kvinnor som njuter av dubbelmackor, el kukar av grotesk storlek i båda hålen, förlåt, alla tre hålen.
Inlägg #9: Postat: 2003-07-09 15:59:00
forts
Klart det finns, men det hör nog inte till det vanliga. Däremot hör det till det vanliga i porrfilmer. Klart kvinnor tänder lixom män på porrfilmer. o att fler loggade in KAN bero på att kvinnor inte har lika "naturlig" tillgång till porr som män, det är lite hemligt o farligt, o kanske tog de chansen när de var på ett anonymt hotellrum, förmodligen ensamma. Män konsumerar ju porr på ett annat sätt, betalsighter, porrfilmer, tidningar etc.
Inlägg #10: Postat: 2003-07-09 15:59:00
forts
Där är statistiken tydlig, män konsumerar mer porr, vilken slags porr gör då producenterna? Jo.. porr som appellerar män. O vilken slags porr appellerar män? Jo, i dagsläget porr som mer går ut på kvinnlig smärta än njutning. Så det så! För mig är det absolut inget skämt. obs, jag menar inte att all porr är av ondo, jag vill bara peka på att majoriteten av all porr ser ut på ett visst sätt o följer vissa mönster, o i dagsläget är det förnedrande åt båda håll. Grottman och Barbie.
Inlägg #11: Postat: 2003-07-09 16:06:00
Erik Lindgren
Men hela den här saken byger ju på snedföreställningen att en kille inte kan bli kåt av att se fittslickning, eller hur?
Inlägg #12: Postat: 2003-07-09 17:21:00
Michael Lundahl
Alvunger: För det första: hur mycket "slogans" blinkar på skärmen då filmen rullar? Och för det andra: Ser du någonsin slogans där det står "Kolla hur skönt HAN har det", "Se hur HAN får en skön orgasm", "Se KILLAR bli tillfredsställda"? Hur förklarar du den vanliga förekomsten av lesbiska scener i mainstream-porren? Vilken kille njuter där?
Inlägg #13: Postat: 2003-07-09 17:23:00
Michael Lundahl
Hur förklarar du att onani-filmer inte föreställer killar som onanerar utan tjejer? Vilken manlig njutning talar vi om där? Överhuvudtaget säljs porrfilmer INTE med fokus på manlig njutning. Kolla efter noga så ser du att porr säljs på föreställandet av kvinnlig kåthet. Du måste knäcka till dessa "slogans" rätt rejält för att få det till att man försöker slogans med hjälp av manlig njutning. Det stämmer helt enkelt inte... för män tänder inte på andra mäns kåthet.
Inlägg #14: Postat: 2003-07-09 17:26:00
Michael Lundahl
Då det är till stor det skitsnack att porr enbart - eller till större delen - handlar om den manliga njutningen. Och detta uttalande: "Jo, i dagsläget porr som mer går ut på kvinnlig smärta än njutning. Så det så!" är enbart löjligt. Vad då "Så det så!". Har du ens SETT porr i någon rimlig omfattning? Eller har du som så många andra inte alls sett porr utan enbart tycker så där om porr för det är å man skall tycka om man är en god feminist?
Inlägg #15: Postat: 2003-07-09 17:30:00
Michael Lundahl
Josefine, om du vill diskutera detta på ett någorlunda civliserat sätt, lägg av med de där överdrifterna. Vem som helst som har sett en helt vanlig porrfilm vet att sådana uttalanden - att porr handlar om kvinnlig smärta - bara är nys. Det är lika löjligt som när Inger Segelström i Shocking Truth-debatten kallade Hidden Obsessions för "våldsporr". Det är enbart löjligt och slår tillbaks på er själva något enormt. Den enda som förlorar på det, det är ni själva.
Inlägg #16: Postat: 2003-07-09 20:07:00
Alvunger
Menar du att ditt svar 15 är ett bra ex på en civiliserad diskussion? Argument som "vem som helst som...", "det är bara nys", "det är lika löjligt". Kallar du att förlöjliga motparten som att föra en civ. disk? Min kommentar innehöll faktiskt seriösa argument, och JA jag har sett porr. Skall erkänna att det är sen "jag blev feminist", så ok, jag må haft förutfattade meningar.
Inlägg #17: Postat: 2003-07-09 20:08:00
forts
Vad gäller lesbiska scener, så är de inte "lesbiska" i den bemärkelsen. De är inte gjorde för en kvinnlig lesbisk publik, de är fortf. gjorda för en manlig heterosexuell publik där exponerandet av två kvinnor som tillfredställer varandra är enbart för att tillfredställa den manliga blicken. Jag vågar nog hävda att många killar njuter av att se kvinnor tillsammans sexuellt, annars skulle det inte sälja som det gör.
Inlägg #18: Postat: 2003-07-09 20:08:00
forts
Efterfrågan skapar marknad förstår du, och jag hävdar igen, det är till största del män som konsumerar porr. Och jag hoppas o tror att du förstod att de slogans jag talar om är de som står på filmomslagen, el som flashar förbi på hemsidorna. sök på porr o glid runt lite. O allt annat du vill att jag skall förklara t ex varför man ser kvinnor onanera handlar om samma sak.
Inlägg #19: Postat: 2003-07-09 20:09:00
forts
Den kvinnliga kroppen exponeras för mannen, att se någon onanera är att "äga" personen, man får tillträde till dess mest intima stund, det handlar återigen om att exponera kvinnlig sexualitet, den kvinnliga kroppen, o för att moraltanta igen, har du sett hur dessa "onanerande" kvinnor i princip misshandlar sina klitoris?
Inlägg #20: Postat: 2003-07-09 20:09:00
forts
Kolla med flickvännen el dina kvinnliga vänner. Mkt sällan går kvinnlig onani till på det sättet. De saker du vill att jag skall förklara STÖDER min tes, kvinnlig sexualitet inom porren existerar enbart för och utifrån manlig njutning. Det är män som skall titta på dessa kvinnor, inte kvinnor. O att säga "män tänder inte på andra mäns kåthet" det är ju att säga emot dig själv.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...