|
Inlägg #1: Postat: 2003-07-29 12:09:00
|
|
pUs |
Välskrivet! En femma från mig. Tyvärr har du fel åsikt i dagens debattklimat, oavsett hur välgrundad och genomtänkt den är.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-29 12:14:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Extra poäng för omnämnande av
utsökta Res Publica & amerikanska vänstertidskrifter. Läser såna på nätet, men mest diverse högerdito.
Personligen ogillar jag prostitution.
Men är motståndare till att bussa snuten på allt jag ogillar. Ogillar knark oxå, men vill avkriminalisera det enligt skademinskningsmodellen. Svenska vänsteridioter fattar inte att man kan avsky nåt utan vilja förbjuda det.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-29 12:43:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Trots längden på texten tyckte jag denna gång att det hela satt ihop och var mycket väl genomfört. Som jag uppfattar det argumenterar du på ett helt övertygande sättl för en avkriminalisering av prostitution. Nu är den spännande frågan hur många som kommer att klara att ta till sig denna noggrant utredande text!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-29 15:07:00
|
|
Urban |
Fem guldstjärnor och sparad artikel Jan! Frågan är när dessa tankegångar börjar slå rot i bredare feministkretsar i Sverige? Jag gissar på ett decennium. Tills dess får vi nog tyvärr stå ut med Margaretha Winberg och hennes väninnors tolkning av situationen. Borde fan själv bli sexarbetare för att påskynda processen ;-
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-29 19:45:00
|
|
Unto S. |
Så många positiva kommentarer till prostitutionen. Alla är män! Var finns kvinnorna? Jag gissar, artikeln är så simpel att inga kvinnor vill svara. Kanske Ramona Danlén kan kommentera? Jag reagerade på "tjänar fyra gånger mer än du!". Marknadsekonomiskt horeri vill jag kalla det. Attraktiva lyxhoror som betalas av rika affärsmän vars egna kvinnor har tappat sexualdriften, oftast föranlett av deras egna män.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-29 20:59:00
|
|
Agnes |
Jan. Har du någon internetlänk till en sådan här artikel skriven av en kvinna? Det är mycket snack om legalisering här på Sourze, och alltid är det män som förespråkar det... Undrar varför?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-07-29 23:53:00
|
|
Raija |
En etta från mej. Tänker inte ens kommentera om det är väldisponerad text eller inte.
Varför finns prostituerade? Är det för mäns eller kvinnors skull?Där kan man hitta en intressant frågeställning.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-07-30 00:06:00
|
|
Biff |
Om några decenium kommer folk skratta åt de befängda tankar som gick ut på att göra det sämre för de som har det dåligt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-07-30 11:50:00
|
|
Unto S. |
Efter ett halvt års betraktande av kommentarerna här på Sourze drar jag följande slutsats. Undantag finns. De som säger ja till prostitution, säger nej till aborter, de säger också ja för krig och dödstraff. Kanske ytterligare orsaker varför så få kvinnor kommenterar artikeln.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-07-30 13:06:00
|
|
Yanni |
Det enda kvinnoyrke som männen verkligen värnar om. De enda KVINNORNA männen bryr sig om levnadsvillkoren för. Tänk om de var lika intresserade av en ensamstående mammas liv och inkomst... Män som försvarar en legalisering av prostitution är BARA patetiska och genomskådade för länge sen.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-07-30 13:10:00
|
|
Fredo |
Eller som de säger i Kalix: Dom är fattiga, vi är kåta, vad är problemet?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-07-30 13:16:00
|
|
katarina |
"Traditionella feminister uppmuntrar istället till våld mot kvinnor genom sin kvinnoförnedring."
vad syftas på här? Och meningen som kom efter,citatet om att män är våldsamma mot kvinnor som ser sig som offer ungefär ?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-08-01 19:36:00
|
|
Anna H |
Men finns det inte ett grundläggande fel i ett samhälle där prostituerad är det mest högavlönade kvinnoyrke, och dessutom det yrke där kvinnor känner att de möter mest respekt och har mest makt. Är det då inte så att det är andra kvinnoyrken vars status och löner borde höjas?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-08-01 20:18:00
|
|
Katarina |
Det finns ju en del intressen för "den tredje parten" i det här också.Det är ju inte BARA prostiturade själva som driver frågan,eller?!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-08-03 00:27:00
|
|
Joakim |
Ni som vill legalisera och lyfta fram den här "yrkeskåren". Hur tror ni egentligen dessa "lyckliga" och "frivilliga" horor kommer fungera socialt? Kommer de välkommnas med öppna armar? Kommer killar förälska sig i dem och gladeligen dela på härligheten med x antal andra killar/män/gubbar? Svaret på dessa frågor är givetvis nej. Kommer så hororna i längden vara lyckliga utan ett fungerande socialt liv? Nej... en tanke som slog mig bara.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-08-04 07:56:00
|
|
Margareta |
Pust! Vilken låång utläggning!Det spelar ingen roll vad du skriver...legaliserad könsförsälning är FEL! Den som tvingas syssla med det, mår alltid dåligt i kroppen och själen! Då faller alla s.k. förnuftiga intellektuella resonemang!
|
| |