|
Inlägg #1: Postat: 2003-07-14 15:24:00
|
|
Michael Lundahl |
Utmärkt. Jag tycker också det är sorgligt att se den totala omyndighetsförklaring som svenska officiella instanser utsätter kvinnor för... och de valhänta taffliga försöken att komma någonstans samtidigt som de uppför sig som finklädda 1800-talsdamer som skall tömma latrinen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-14 15:27:00
|
|
Mike |
Förnuftigt. Tyvärr är förnuftet bannlyst och ersatt av feministisk dogma i den Svenska prostitutionsdebatten.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-14 15:39:00
|
|
Michael Lundahl |
Tips: Leta upp den rapport som de sociala myndigheterna i Malmö publicerade ca 2 år efter lagens införande. Där stod det svart på vitt att de prostituerade fick det mycket sämre efter lagens införande. Min egen gissning är att de bra kunderna stack till Köpenhamn...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-14 16:54:00
|
|
Urban |
De enda som kan lösa prostituerade kvinnors situation är kvinnorna själva. De prostituerade får helt enkelt göra som homosexuella som också var total paria för några decennier sen: organisera sig - vilket de gudskelov har börjat göra - och sätta igång och protestera. Gärna en protestmarsch som jag gärna hakar på! Annars kommer inget att hända så länge 1800-tals-aktiga övremedelklassfeministkärringar för alla kvinnors talan.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-14 17:59:00
|
|
Fredrik |
Bra skrivet. Tror också att nuvarande lagstiftning stjälper snarare än hjälper. Å andra sidan så kan man ju säga det samma om droglagstiftningen. Vore det legaliserat skulle förmodligen en hygglig del av det knarkrelaterade våldet försvinna. Knark är ju inte förbjudet för att vi tror att detta är samhällets optimala bemötande av drogproblemtiken. Knark är förbjudet därför att det resulterar i ett övergrep på den enskilda individen beroendet kopplat med skadeeffekterna.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-15 08:00:00
|
|
Anna Dr |
Fy fan vad mycket dravvel! Vadå "övermedelklassfeminististkärringar som för alla kvinnors talan". Precis som om dom hade någon slags övergripande ansvar om lagarna vi stiftar i Sverige. Det är för övrigt så intressant med dessa porrdebatter som förs på Sourze, eftersom de oftast förs av män. Var är de prostituerades talan? Jag tycker det mer låter som om det är vissa mäns talan ni för.
|
| |