Inlägg #1: Postat: 2003-07-05 00:51:00
|
AC Collin |
Hahaha, kom igen Erik! Syftet var inte att chocka. Men nog reagerade du. Annars hade du inte brytt dig om att kommentera. Uppfriskande, Marlene!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-05 01:34:00
|
Pimme |
Vad är det som är så uppfriskande med att Marlene har köpt porrkulturen. M verkar inte fatta att även kvinnor som inte köpt porrkulturen kan ha bra sex. Kvinnlighet för henne är att vara porrig, ung och vacker. En dag är hon gammal, kan hon vara "kvinnlig" då?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-05 09:29:00
|
Michael Lundahl |
Grattis Pimme... du uppför dig precis som de Marlene vänder sig emot i artikeln.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-05 11:33:00
|
Marlene Karnerfors |
Jag har aldrig påstått att andra inte har bra sex , jag har aldrig på något sätt klankat ner på deras sätt att leve eller att inte leva, jag har gjort MITT val och jag trivs med det jag vill bara slippa höra glåpord och förnedrande kommentarer om det.
Jag är trött på alla som vill "rädda" mig ur porrträsket... jag behöver då fan inte räddas jag har valt det själv med öppna ögon och jag vet ta mig fan vad jag gett mig in på.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-07-05 11:38:00
|
Pimme |
Du skrev att du gillade sex på ett sätt som om du trodde att feminister hade ngt emot det. Jag vill inte rädda dig ur "porrträsket" men jag tycker inte som AC Collin att det är uppfriskande att du beskriver hur du köpt alla attribut därifrån.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-07-05 14:58:00
|
AC Collin |
Men Pimme, kan inte en kvinna raka sitt kön eller fantisera om avancerat sex utan att bli stämplad som porrskadad? Vissa beteenden är tydligen finare än andra. Jag tycker bara det var skönt att någon vågar stå för det som är tabubelagt.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-07-05 19:09:00
|
Fredrik |
Varför måste man vara kvinnlig överhuvudtaget? Kan man inte bara vara individ? Och vad är en homosexuell man som tänder på homosexuella porrfilmer? Som blir inspirerad av porrfilmen och rakar pungen?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-07-05 19:10:00
|
Fredrik |
Analsexen i heteroförhållanden påstås ju komma från porren och i mångt och mycket vara en styggelse. Man ska rädda de stackars flickorna från att känna sig tvungna att ställa upp på analsex. Varför försöker man aldrig rädda de stackars unga homosexuella pojkarna som känner sig tvungna att ställa upp på analsex? Eller är det bara flickor som är ömtåliga och i behov av att räddas? Män gillar ju hårda tag eller?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-07-05 20:49:00
|
Pimme |
Det är väl inte särskilt tabulagt för en kvinna att vara se ut som en porrbrud. Nyligen fick big brother Linda stora rubriker för att hon gjort en läppförstoring tidigare har hon ju maffiga silikonbröst, jag är sexigare nu sa hon. Jo jo. Jag tycker det skulle vara uppfriskande om ngn ung kvinna ngn gång sa, jag ger fan i att se sexighet som det viktigaste i livet.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-07-05 20:52:00
|
Pimme |
Från början var det bara "porrstjärntor# som hade string och rakat kön, nu har många kvinnor det, har de kommit på detta själva, nej de har tagit efter "porrstjärnorna". Ang porrmedverkan och fria val gå in på feministen.org, där kan man läsa om vad en del "stjärnor" har att säga om hur och varför de började att medverka i porrfilmer.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-07-05 23:18:00
|
Michael Lundahl |
Pimme: Är du tankeläsare eller? Vad har du för minsta aning om hur och varför andra kvinnor gör de val de gör? Du gör exakt det som Marlene skriver: idiotförklarar henne... hävdar att hon är ett offer bara för att hon gör val som du ogillar.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-07-05 23:21:00
|
Michael Lundahl |
Pimme: Och här är en liten tankenöt för dig.. om det nu är så att "det bara var porrstjärnor som hade string och rakat kön"... berodde det på att alla kvinnor valde att vara orsakade och ha tant-trosor... eller berodde det på att det kvinnliga könet var så stigmatiserat och skuldbelagt att kvinnor inte vågade? Fundera att tag på den...
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-07-05 23:24:00
|
Michael Lundahl |
Och slutligen om "feministen.org"... så stod där exakt samma gamla skitsnack som alltid står på dylika sajter: att kvinnor som gör "ofeministiska" val - som till exempel att vara med i porrfilm - egentligen är skadade. Här har du länk till en annan sajt: Länk: asiacarrera.com Gå till chatten och prata med Asia. Läs hennes bulletiner. Prata MED henne... inte OM henne. Läs biografin och FAQn.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-07-05 23:25:00
|
Michael Lundahl |
Lyssna på vad hon har att säga... och inte bara lyssna på det som feministen.org tycker var lämpligt för dig att höra. Kolla efter själv om hon vill bli "räddad" av er...
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-07-06 00:45:00
|
Marlene Karnerfors |
jag hadde ingen aning om hur porrstjärnorna såg ut mellan benen när jag började raka mig. jag började av den enkla anledningen att jag personligen tyckte det kändes ohygieniskt och minst sagt äckligt att ha massa hår mellan benen som både samlade svett och menstruationsblod så jag rakade helt enkelt bort det... svårare än så var det inte.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-07-06 00:57:00
|
Marlene Karnerfors |
BRA!!!! talat Fredrik...
dom är det sällan någon som pratar om...Pojkarna i stort.. många har satt offerstämpeln på kvinnor och vägrar se att det även finns män/pojkar som far illa innom alla grupper.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-07-06 00:58:00
|
Marlene Karnerfors |
en annan sak för Pimme att fundera över är detta: HUR!!?? skall ni kunna hjälpa dom stackars flickorna som är "fast" i porrträsket när ni gång på gång tar ifrån dom alla deras rättigheter?? är det genom att taifrån dom allt vad värdighet heter och trycka ner dom så långt det bara går? så att ni sedan kan hjälpa dom på erat sätt??
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-07-06 00:58:00
|
forts. på svar 17 |
Citat: "För att hjälpa någon måste jag visserligen förstå mer än vad han/hon gör, men först och främst förstå det HAN/HON förstår. Om jag inte kan detta så hjälper det inte att jag kan och vet mer. Vill jag ändå visa hur mycket jag kan så beror det på att jag är fåfäng och egentligen vill bli beundrad av den andre i stället för att hjälpa honnom/henne" -Sören Kirkegaard
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-07-06 06:59:00
|
Fredrik |
Håller med om biten att många porrmotståndare med sin "hjälp" egentligen bara trycker ner och föraktar de ska föreställa att hjälpa. Finns faktiskt en del porrskådespelare som är nöjda med sitt jobb, men de tillåts aldrig få säga sin mening de förstår ju inte sitt eget bästa!.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-07-06 07:00:00
|
Fredrik |
Å andra sidan ska man inte trivialisera problemen inom sexindustrin. Det förekommer mycket knarkande samt utnyttjande och väldigt många inom sexbranchen mår mycket dåligt. Det duger inte att bara konstatera att som vissa porrförespråkare konstatera att porrskådisarna "valt själva" och därmed per definition måste gilla och må bra av det de sysslar med.
|
|