Angående Malin Siwes krönika

Den här tråden diskuterar artikeln Angående Malin Siwes krönika.
Inlägg #1: Postat: 2003-06-21 22:26:00
Katta
Vem har då påstått att kommunalarbetarna kräver högre lön för att de är änglar???? De kräver högre lön för att de utför ett bra jobb, och de gör det professionellt... Problemet är att det är skattebetalarna som är deras arbetsgivare och de är så egoistiska och krävande att de tror de äger slavar som jobbar för ingenting.
Inlägg #2: Postat: 2003-06-22 02:50:00
Magnus Löwendahl
Jag läste Siwes artikel och de flesta av kommentarerna. Jag håller med om att synpunkterna verkar konstigt obalanserade. Det tror jag beror på att många av de som yttrat sig jobbar inom vården och de känner verkligen att alla skiter i dem. De känner nog att ingen hör på vad de säger, att deras chefer inte bryr sig, att deras situationer hela tiden försämras. I sådant läge blir man överkänslig för kritik och feltolkar när någon vill debattera en sakfråga.
Inlägg #3: Postat: 2003-06-22 07:49:00
Jan Schmidt
Du har alldeles rätt! Människor inom vården, liksom inom alla yrkeskategorier ska ha lön efter utbildning och kompetens, liksom gärna efter hur viktig deras insats är för samhället. Och har man den utgångspunkten, är kommunals medlemmar fortfarande grymt underbetalda. Vilket gör Malin Siwes krönika än dummare och taskigare!
Inlägg #4: Postat: 2003-06-22 09:07:00
sten
Malins artikel var bra och nyanseradmen hon använde några drastiska formlueringar , hon tyckte det blivit litet för mycket änglar som retade fundamentalisterna.En annan sak; Förstajobben inom vården är tillgängliga för relativt outbildade, det är inte så konstigt att ingångslönerna är låga
Inlägg #5: Postat: 2003-06-22 17:01:00
Alf Carlsson
Varför står inte denna synpunkt under "debatt" till Siwes krönika? Likadant med EMU-debatten. En djävla massa sprida inlägg. Jag tröttnar nu, dels på den usla strukturen och dels på inloggningen.
Inlägg #6: Postat: 2003-06-22 20:12:00
Magnolia
Det skulle varit lättare att ta Siwes krönika på allvar om den inte hade tagit för givet att de flesta biträden, sköterskor etc SKA ha en låg lön, dumma kossor som de är. Hon grep efter fall av vanvård för att kasta dynga på alla som gör ett hårt jobb inom vården utom läkare och chefer, förstås. Om man har läst henne ett tag vet man också att Malin aldrig försitter ett tillfälle att racka ner på kvinnor, om de inte spelar grabbarnas spel.
Laddar...