Släng dig i väggen, Peter Harryson!

Den här tråden diskuterar artikeln Släng dig i väggen, Peter Harryson!.
Inlägg #1: Postat: 2003-06-19 15:22:00
mikael v
men de hade ju en hit med "Carnival" också! det svängde faktiskt om LHP, även om tysk gospel låter kinky. Niclas Frisk, Atomic Swingkillen, gillade LHP-svänget.

Min första? Hmmm, jag räknar bara "riktiga" LP då, inte de här Top of the Pops som man fick av morsan. Och stiftet träffar, min å brorsans favvo på den plattan då, någon sjunger, få se om jag minns rätt nu... "I en boutique jobbar Lona, där hon går som en silverrobot..."
Inlägg #2: Postat: 2003-06-20 09:01:00
Maria F
Helskönt! Kul tips!!! Min första skiva..."för jag är liten och näpen för jag är mammas gullvän"- med Gullan Bornemark. Jag köpte skivan för att det var en ponny på framsidan...rodnar vid minnetMin första idol första kassettinköp Donny Osmond...Ler lite lätt...men visst är det mysigt med nostalgi...
Inlägg #3: Postat: 2003-06-20 12:12:00
connyp
Jag tror min första LP måste varit långt senare; troligtvis var det Fancy, den där skivan med "Get your kicks", "Slice me nice" och "Lady O". Kan ha varit Modern Talking. Tvekan kommer av att skivabackarna är gömda långt bortom mänskligheten. Av förklarliga orsaker : Man mår bäst så...
Inlägg #4: Postat: 2003-06-20 19:20:00
Robban
Glad och kul text! Verkar vara ett bra partytips, man borde kanske pröva. Min första platta var Aha:s Hunting high and low. Thriller köpte jag aldrig, men så är jag ju född efter 1970 också...
Laddar...