För regeringen är vi alla könlösa

Den här tråden diskuterar artikeln För regeringen är vi alla könlösa.
Inlägg #1: Postat: 2003-06-13 10:53:00
Marie Hellström
Tänk om det någon gång kunde skrivas en positiv artikel om genusproblematiken. Det finns vissa saker som har blivit bättre både för män och kvinnor genom att ifrågasätta könsrollerna.
Inlägg #2: Postat: 2003-06-13 12:24:00
Katta
Trots att ämnet intresserar mig så orkade jag inte läsa igenom artikeln. Du skriver som en kratta och det känns som om du skrivit den för att du måste.
Inlägg #3: Postat: 2003-06-13 18:04:00
Per
Lysande! Visar på vansinnigheter i svensk jämställdhetspolitik, som utgår från: 1. Mänskligheten kan delas i KVINNOR och MÄN, alla kvinnor skiljer sig från alla män i alla egenskaper. 2. Om en kvinna behandlas orättvist, beror det på att hon är kvinna, om en man behandlas orättvist, beror det på något annat. 3. Jämställdhet i en grupp kan mätas som andelen kvinnor.
Alla kriterier är fel. Sv. jämställdhetspol. mäter med FEL metoder, stävar mot FEL mål. Inse att varje människa är en INDIVID.
Inlägg #4: Postat: 2003-06-13 18:36:00
Mike
Fullständigt jävla skrämmande hur den feministiska pseudovetenskapen gjorts till rikspolitik. Den enda trösten är att om 10-20 år när psykosen är över hoppas jag får vi oss ett gott skratt åt tokerierna.
Inlägg #5: Postat: 2003-06-14 19:00:00
JUan Schmidt
Jag tar mig fräckheten att citera Alf Carlsson: "Är Malin Siwe journalist??? Jag menar får hon betalt för att blotta sin inskränkthet?" Maken till korkad krönika har jag nog inte läst sedan Ulf Nilsson skrev något puckat om Indien för en tre år sedan... Har Metro inga som helst intelligenskrav på sina krönikörer? Siwes slutsatser är helt felaktiga, hennes resonemag är lika skruvat som en korkskruv och hon verkar inta ha fattat ETT JOTA av vad Persson och Winberg menar när de pratar genuspolitik!
Inlägg #6: Postat: 2003-06-14 23:21:00
Martin Blackås
Modig artikel, författaren så klart kvinna!

Tidsandan är sådan att det är politiskt korrekt att vara feminist - i alla sina betydelser. Omvänt så är det politiskt inkorrekt att över huvudet taget vara kritisk mot någon som helst form av feminism - åtminstone om man är man. Men som tur är så finns det nyktra kvinnor, och verkligt starka kvinnor, som vågar vara rationella, och stå emot de många absurditeter som är konsekvenser av den s k feminismen.
Inlägg #7: Postat: 2003-06-19 14:47:00
Yanni
Varför ska det spela någon roll vilket kön man har när man är politiker? Det är väl ingen jävla danstillställning heller? De kunde kanske ha nummer istället för namn när de skriver motioner, så könsaspekten kom bort. Det är deras jobb som är avgörande, inte vilket kön de har. För mig får de gärna vara både och, bara de sköter jobbet bra.
Laddar...