Sex ska inte vara regelbundet

Den här tråden diskuterar artikeln Sex ska inte vara regelbundet.
Inlägg #1: Postat: 2003-06-11 10:17:00
Monika
För mig är regelbundet sexliv att ha nån att älska med när lusten faller på.
Att tro att det betyder att man ska ha sex vid vissa tidpunkter eller efter schema tyder på väldig omognad och respektlöshet för oss som lever ensamma. Sex är ingen självklar rättighet för alla trots att vi ju vet att sexualiteten har en enorm betydelse för både vår hälsa och vårt välbefinnande.
Att raljera och förlöjliga är inte de aspekter på sexualitet och lust som vi vill läsa i en seriös tidning.
Inlägg #2: Postat: 2003-06-11 12:45:00
Test
Test
Inlägg #3: Postat: 2003-06-11 12:46:00
Test
Inlägg #4: Postat: 2003-06-11 13:02:00
Marie Hellström
Dalai Lama har aldrig haft sex eftersom han är munk. Undrar hur han passar in i statistiken om regelbunden sex. Enligt vår vetenskap skulle han vara världens olyckligaste och sjukaste man på jorden, men han är faktiskt en av de lyckligaste. Bra artikel. Det är dags att ifrågasätta vad regelbunden sex är för något.
Inlägg #5: Postat: 2003-06-11 14:13:00
Per
"Regelbundet sexliv" måste rimligen betyda ett sexliv DU SJÄLV är nöjd med och tycker är normalt. Jag tycker du borde vara vuxen nog att själv begripa det. Spekulationer om frekvens, antal partners mm är därmed rent nonsens. Jag kan tänka mig bättre ord än "regelbundet" i sammanhanget, men att märka ord på det sätt du gör och bygga en hel artikel på det, anser jag är dumt. Och att vara "ifrågasättande besvärlig" nästa gång frågan dyker upp tycker jag är direkt omdömeslöst.
Inlägg #6: Postat: 2003-06-11 14:17:00
Gift
Även i ett äktenskap ska man ha ett oregelbundet sexliv annars blir det snabbt ointressant. Sex en gång i veckan, varje lördag t ex, blir ju bara urtrist. Sex ska man ha när man känner för det, ibland ofta, ibland kanske inte alls.
Inlägg #7: Postat: 2003-06-11 14:52:00
klas
Det betyder att du har ett förhållande, pojvän/flickvän alltså. Ärligt talat är jag litet förvånad över att man ska behöva berätta något så banalt för en kolumnist som ger sig på att skriva sex och samlevnadskolumner.
Inlägg #8: Postat: 2003-06-11 15:07:00
anders
Ja vist finns det många ord som saknar helt definierad betydelse, men regelbundet betyder väll inget annat än att ett fenomen återkommer med en någorlunda periodicitet! Vad normalt beträffar så är det ju mer eller mindre förbjudet att efterlysa eller försöka definiera detta ord i dag tacka postmodernisterna för det!. men vad är det som är så fult med att vara normal?
Inlägg #9: Postat: 2003-06-11 15:12:00
anders
Sen blir jag alltid betryckt när man pratar om sexliv och när människor ska göra sig lustiga över svenssons tråkiga vanor. Det är nog ganska många som bara drömmer om att ha ett svensson sexliv. Många lever i förhållanden där någon av parten lider av fysiska eller psykiska åkommor som omöjliggör ett tillfredställande sexliv. Det kan vara allt möjlig, vestibulit, erektionsrubbningar. Det är dessa människor det är synd om inte de som oroar sig över hur många gånger som är normalt på en vecka!
Inlägg #10: Postat: 2003-06-11 17:49:00
NN
Ang att man skulle må så mkt bättre om man har sex så ifrågasätter jag det. Jag tror man mår bättre om det är positiv sex med ngn man har känslor för men diverse olika partners och helt utan varmare känslor mår nog ingen så värst mkt bättre av. Könssjukdomarna är på stark frammarsch.
Inlägg #11: Postat: 2003-06-12 19:30:00
Jolin
Utan tvekan det larvigaste och mest meningslösa jag läst på länge. Du förstod precis vad din läkare menade. Sluta spela dum och kom på ett vettigt ämne att skriva om.
Inlägg #12: Postat: 2003-06-13 08:27:00
Per
Jag har kritiserat krönikan tidigare, men det finns mer att ta upp: Vad har du för rätt att FÖRUTSÄTTA att läkaren "inte har den blekaste aning om" vad frågan betyder? Rimligen är läkaren också en människa med egna erfarenheter från sitt eget sexliv. Om du hade behagat diskutera frågan med honom/henne, så hade ni säkert kommit fram till vad "regelbundet sexliv" betyder I DET AKTUELLA SAMMANHANGET. I stället har du utan grund underkänt hans/hennes kompetens.
Inlägg #13: Postat: 2003-06-13 10:23:00
Karin
Vad är det för fel att ifrågasätta vad ett regelbundet sexliv är? Det är väl bara bra? Speciellt idag när relationsformerna förändras så mycket och fler och fler lever ensamma.
Inlägg #14: Postat: 2003-06-13 15:34:00
Freddan
Såg en dokumentär för några år sedan som iofs fick mig att tvivla på hans friskhet. Man fick bla se nunnor som fängslats och våldtagits med el-batonger. Dalai Lama tycker att man ska komma fram till en fredlig lösning med dessa människor. Jag tror nog att han behöver sig ett stadigt förhållande med kärlek och regelbundet sex, så att han frisknar till.
Laddar...