|
Inlägg #1: Postat: 2003-05-13 23:25:00
|
|
Feministdåren |
Könsrasim? Är det manliga könet en ras då menar du?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-14 11:05:00
|
|
Yanni |
Självkritik och kvinnor hör inte ihop? Nähä du. Är det därför alla tidningar med tips om hur man ska FÖRÄNDRA sig och bli en annan bättre kvinna säljer så bra? Och liknande tester med sådana tidningar för män aldrig fungerar?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-14 12:19:00
|
|
Tina Fallgren |
Eva-Marie- Tack för din kommentar!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-15 15:42:00
|
|
Feministdåren |
Eva- Marie: Jag vill verkligen veta, ser du män som en ras?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-05-15 20:15:00
|
|
Eva-Marie |
Feministdåren. Om du inte begriper en verbal omskrivning utan tolkar allt bokstavligt bör du kanske ägna din dyrbara tid åt något annat än att skriva på Sourze!
Yanni. Det vräks mängder av feministskit i media över männen som ju absolut inte får försvara sig. Tänk om det omvända skulle ske. Vilket liv det skulle bli!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-05-15 20:43:00
|
|
Feministdåren |
Bildar du din uppfattning om feminister på vad som skrivs i media? En verbal omskrivning... vad är en verbal omskrivning? Verbal så talar du omskrivning så skriver du. Du vet inte så mycket om feminism, va?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-05-15 21:41:00
|
|
Biff |
...Och så tar vi den gamla visan igen...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-05-16 00:18:00
|
|
Feministdåren |
Jamen du kan väl sjunga med Biff
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-05-17 19:31:00
|
|
Eva-Marie |
Feministdåren! Du har uppenbarligen ingenting att komma med så varför överhuvudtaget skriva? Så typiskt feminister!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-05-17 22:07:00
|
|
Feministdåren |
Eva-Marie: När du väl skriver så slänger du ur dig en massa konstigheter som inte stämmer. En massa fel... men du anser dig ha rätt att bestämma vad andra får eller inte får skriva. Du har fortfarande inte svarat på vad en verbal omskrivning är? *nyfiken* Du som är så smart, bilda mig ;
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-05-18 12:02:00
|
|
Eva-Marie |
Du får skriva vad du vill och det gör du ju uppenbarligen också, men du har ing vettiga argument att komma med. Har du i ingen ordbok hemma? Verbal betyder i grundformen "ord-", men betyder även språklig. En språklig omskrivning således, svårare än så var det inte.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-05-18 19:43:00
|
|
Feministdåren |
Nej verba betyder ord, verbal betyder språklig AO,1986 Språklig omskrinving torde vara användning av synonymer, ordet könsreasism blir omöjligt så länge man inte ser könras. När du ändå sitter med ordboken uppslagen så kan du slå upp feminist ; Så kan vi rata hela ditt första inlägg eftersom din definition är helt fel.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-05-18 19:44:00
|
|
Feminstdåren |
E-M skrev: "men du har ing vettiga argument att komma med" Vilka vettiga argument har du fört fram EM?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-05-19 10:52:00
|
|
Eva-Marie |
Att föra en vettig diskussion med en person som bara är ute efter att märka ord och inte ens kan förstå innebörden i "ordleken" könsrasism", är förmodligen helt bortkastat. Det visar med all önskvärd tydlighet begåvningsnivån och debattekniken hos feminister, dessa missanpassade, tragiska varelser.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-05-19 12:17:00
|
|
Feministdåren |
E-M varför är du så arg och varför drar du alla över en kam? Det var du som uppfann mig Gumman ;- Det var du som hittade feministdåren, slog du upp ordet föresten??? Det står under f.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-05-19 16:15:00
|
|
Missanpassad tragisk varelse |
Jag måste säga att jag håller med feministdåren trots att jag är man. Du är inte resonerlig Eva-Marie. Du har dessutom inte svarat på FD:s frågor till dig och det gör dig inte särskilt trovärdig. Att angripa alla fminister så utan att veta vad det står för pekar på okunskap och obildning.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-05-19 23:16:00
|
|
Jämnställhet: JA Feminism: Nej |
Och jag håller med Eva-Marie. Finns det något töntigare, mer petetiskt än män som kallar sig feminister? Detta tröttsamma feministtjat om hur usla alla män är och hur ädla alla av kvinnokön är. Massor av kvinnor är usla, massor av män är bra! Försök leva i verkligheten och skaffa er ett liv!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-05-20 01:08:00
|
|
Feminist och man |
Det handlar inte om individer, det handlar inte om vem som är bra eller dålig, DET HANDLAR om ett samhällsmönster som är fel. Feminism handlar om jämställdhet.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-05-20 01:11:00
|
|
Feminist och Man |
I mina ögon så är det ni två som dömer individer. I svar 17 kallas jag för töntig och patetisk och inte har något liv... och sedan beskylls feminister för att ranka ner på folk ; ja ja vad ska man säga, vet man inte bättre så...
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-05-20 13:08:00
|
|
Janne |
Vi är väl för i helvete två kön, av naturen givet. Vi ska leva här tillsammans, nu och i framtiden. Vi är olika men har lika värde. Feministerna däremot glorifierar sitt eget kön och nedvärderar det andra. Ren "könsrasism" alltså, precis som Eva-Marie säger, och det har ingenting med jämställdhet att göra. Vad vill dom egentligen, döda alla gossebarn eller vad är dom ute efter, dessa hatiska, gnälliga kravmaskiner?
|
| |