Vad kvinnor kan lära av män

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-05-20 13:34:00
Feminist men knappast dåre annat än i EM:s ögon
Men gud människa, du får läsa på igen. Att tro sig veta och därefter döma är naivt. Feminism handlar inte om något av det du skrev. Feminister har kämpat fram rösträtt, lika arvsrätt, äganderätt, rätten att skilja sig, rätten till abort, barnomsorg mm i detta land så ta och tona ner att det handlar om mansförakt för det är inte sant. Undrar var kvinnans status skulle vara idag om det inte varit för feministerna?
Inlägg #22: Postat: 2003-05-20 21:15:00
Eva-Marie
Feministtokan du ogillar ju dåren!Det var kämpande kvinnosakskvinnor som gav kvinnorna dessa rättigheter, inte självupptagna, intoleranta och manshatande feminister. Målet var jämlikhet, inte könskrig.
Inlägg #23: Postat: 2003-05-20 22:50:00
Feminist javisst
Vem krigar, ta en titt i denna tråd. Inte är det feministen som är offensiv och slänger med invektiv. Kvinnosakskvinnor är feminister. Men inom sociologin kan det inte heta kvinnosakskvinnor, därav feminism. Du bör läsa på... om du skulle fara med sådana fördomar mot andra grupper skulle du sitta rätt löst till. Men av någon underlig anledning behöver såna som du inte visa respekt. Fast jag tycker mest synd om dig, din projicering måste grunda sig i något.
Inlägg #24: Postat: 2003-05-21 11:28:00
Eva-Marie
Du behöver inte tycka synd om mig, feministjavisst. Jag lever i fullständig harmoni både med mitt eget kön och det motsatta. Projicering? Vad är feministrörelsen annat än en gigantisk projicering av avund, tillkortakommanden och hävdelsebegär visavi det andra könet. Det är tragiskt att se dessa feministkvinnor som, trots att dom lever i världens mest jämställda land, inte kan ta för sig av livet och leva i harmoni denna korta stund på jorden!
Inlägg #25: Postat: 2003-05-21 13:41:00
Feminist javisst
Varför tror du att Feminism är lika med att vara deppad och inte kunna ta för sig? Det är synd om dig.. men vet du vad... jag kan inte hjälpa dig, du får hjälpa dig själv. Du verkar inte vara en kvinna som lever upp till orden "ta för sig av livet" och "leva i harmoni". Jag har aldrig mött någon som har så mycket ilska mot en grupp människor som hon inte ens känner.
Inlägg #26: Postat: 2003-05-21 13:43:00
Feminist Javisst
Du blandar återigen ihop begreppen. Feminism är ingen rörelse utan en ideologi... stor skillnad. Ha det bra och hoppas solen tinar upp dig lite.
Inlägg #27: Postat: 2003-05-21 14:16:00
Eva-Marie
Jag har givetvis fått min uppfattning om feminism från dom feminister jag träffat och inte från media, som du tycks tro, även om bilden från media har stärkt mig i min uppfattning. Fråga dig istället varför det är så få vanliga kvinnor som vill kalla sig feminister. Jo, därför att dom avskräcks av er intoleranta, fördömande och extremistiska attityd! Försök bli lycklig istället för att hela tiden bekämpa det andra könet. Livet är kort, låt det inte glida dig ur händerna!
Inlägg #28: Postat: 2003-05-21 16:33:00
Feminist
Så feminister är inte "vanliga" kvinnor? Måste en kvinna tycka som du för att vara "vanlig"? Jag är gift, har barn pojkar... Min man tycker att jag är en "vanlig" kvinna. Vad har du för fördomar egentligen? Så du menar att man ska sluta tänka och engagera sig för att livet är kort?
Inlägg #29: Postat: 2003-05-21 16:35:00
Feminist
Var i texterna ovan har jag varit "intolerant, fördömande och extremistiska attityd"? Svara nu på frågan istället för att komma dragande med att mitt liv inte är lyckligt ;
Inlägg #30: Postat: 2003-05-21 16:38:00
Feminist
Jag har inte nämnt något om media, jag tycker det är tråkigt att du inte fattar att feminister är individer. Du tycks tro att de alla är ute efter att attackera männen... Om du träffat feminister så kanske de har varit otrevliga mot dig för att du har en fördomsfull inställning mot dem? Du har hittils inte agerat särkilt sympatiskt mot mig... men jag gillar dig ändå ; för du vet nog inte bättre...
Inlägg #31: Postat: 2003-05-21 18:43:00
Eva-Marie
Feminist. Jag har naturligtvis ingenting emot dig heller, jag känner dig ju inte personligen. Som jag har uppfattat feministerna så slåss man för något mer än jämställdhet, och det tycker jag är väldigt onödigt därför att det missförstås av det andra könet. Kvinnor får ju praktiskt taget säga vad som helst om män idag medan det omvända förhållandet är omöjligt. Detta gör att många män känner sig kränkta, börjar tycka illa om kvinnor och överhuvudtaget vänder taggarna utåt. .
Inlägg #32: Postat: 2003-05-21 18:49:00
Eva-Marie
Det är jämställdhet vi ska uppnå och ingenting annat. Vi är här tillsammans och måste uppnå resultat genom samarbete inte konfrontation. Det har inte feministerna insett. Dom tror att kränkningar och tillmälen är en framkomlig väg.
Inlägg #33: Postat: 2003-05-21 19:19:00
Katta
Jag kan ge dig hur många källor som helst på vad feminister slåss för, nämligen jämställdhet. Kan du ge mig några källor att femister har som mål att kränka män? Läs en jättebra bok: "Feminism" av Lena Gemzöe. Hon tar upp olika former av feminism och feminismens historia. Lena G forskar på Stockholms universitet och boken är saklig i sitt upplägg, inte särskilt dyr och på ca 200 sidor. Läs den och se om du inte omvärderar din syn på feminism. Det kanske inte är så enkelt...
Inlägg #34: Postat: 2003-05-21 22:08:00
Eva-Marie
OK Katta, jag ska läsa boken. Feminismen har förmodligen inte som första mål att kränka männen men detta blir dagligen och stundligen resultatet. I stället för närmande blir resultatet avståndstagande och fientlighet. Att dessutom "mulliga mansgrisen" Göran Persson numera kallar sig feminist borde få varje klartänkt kvinna att fundera över innebörden. Feminist kan tydligen stå för vilka stolligheter som som helst nuförtiden.
Inlägg #35: Postat: 2003-05-21 22:12:00
Eva-Marie
Jag avslutar härmed mina inlägg på Sourze eftersom jag anser det vara idiotiskt att behöva betala för att kommentera andras kommentarer. Ha det bra och lev väl!
Inlägg #36: Postat: 2003-05-21 22:51:00
Katta
Ha det bra och Lycka till med boken. Jag kommer nyttja fridagarna här på Sourze sen försvinner jag med....
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...