X-men 2 är en homofilm!

Den här tråden diskuterar artikeln X-men 2 är en homofilm!.
Inlägg #1: Postat: 2003-05-09 18:45:00
tommy
och man lägger alltså bara märke till detta om man själv är bög alltså, jaja.
Inlägg #2: Postat: 2003-05-09 20:19:00
sangeli
Ja och nej... x-men har alltid handlat om ett allmäntutanförskap, om att inte känna sig som fullvärdig medlem i samhället. ja, just den scenen med bobby drake har tydliga anspelningar men tydligen betyder det att du inte kan se filmen? För att vad, homo dåligt? Vad är det du väntade dig egentligen?
Inlägg #3: Postat: 2003-05-09 21:41:00
Jake
Ungefär alla recensioner jag läst har redan gjort homokopplingen. Redan i samband med första filmen, faktiskt.

Den är ganska uppenbar...ännu mer så eftersom Singer regissören själv är gay, om jag minns rätt.
Inlägg #4: Postat: 2003-05-10 07:27:00
Ruskprick
För att "inte vara värd att recensera", så var det den längsta filmrecension jag läst.
Inlägg #5: Postat: 2003-05-13 12:15:00
J
Det är sant, X- men 2 är extremt gay. Säkert 5 - 10 minuter av handlingen går åt till en "komma ut" -scen...fruktansvärt...de mer naturliga heterosexuella inslagen, som dominerar filmen i övrigt, överskuggas av ett utspel från gay -lobbyn för att citera allas vår Siwert Öholm För att inte tala om de slimmade kostymerna de springer omkring i.....
Inlägg #6: Postat: 2003-05-14 18:15:00
Magnus Hansson
TACK!

Jag har äntligen insett vad som är fel här på sourze, ingen har hört talas om ironi.
Inlägg #7: Postat: 2003-05-15 14:57:00
Martin
Ibland blir man glad när någon skriver upprört och naivt om något.
Killen har helt rätt x-men, spiderman,stålmannen,batman...å robin etc alla har de samröre med gay-rörelsen. Även vissa Schwarzenegger filmer är gay-ikon förklarade och det är skitkul oavsett egen sexuell läggning. jiiiiipii. Jag är så glad att folk inte kan se en äventyrsfilm längre utan att lite för ofta hitta ett lite skruvat obehag i sofforna. Kanske är du också mutant?
Inlägg #8: Postat: 2003-05-20 11:08:00
Top Gun
Top Gun är tidernas gayfilm. Duschscenerna är klassiker, volleyboll i tajta jeans och Ray-Bans, vita navyuniformer, osäkerheten som Maverick känner om han ska satsa på tjejen eller Iceman... Det blir Iceman till slut. Det finns ingenting som inte är gay med den filmen.
Laddar...