Idioter på gatorna

Den här tråden diskuterar artikeln Idioter på gatorna.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2003-05-03 10:55:00
Mikael Larsson
Bra "åsikts-luftning".
Inlägg #22: Postat: 2003-05-03 12:10:00
jenny
kan vi inte bara systematiskt avrätta alla som inte trivs i vårat vackra losec samhälle.
Inlägg #23: Postat: 2003-05-03 12:25:00
Viktor
Jag är trött på ordet idiot, den används för ofta. Kan ni inte variera lite och använda andra ord som har samma betydelse. T.ex. Fåntratt. Fåne. Tok. Dåre. Dumbom. Dumsnut. Dummerjöns. Dumskalle. Trindskalle. Dumhuvud. Galning. Stolle. Klantskalle. Fåne. Knäppskalle. Vettvilling. Galenpanna. Tönt. Och några till…
Inlägg #24: Postat: 2003-05-03 12:32:00
Bolsjeviken
Sätt upp en arbetarmilis som får tillstånd att skjuta skarpt mot dessa borgarligister som förstör arbetarklassens 1:a maj. Skjut ihjäl ca femton, tjugo stycken för att avskräcka de övriga. Kamrat Lenin hade aldrig tvekat att göra detta!
Inlägg #25: Postat: 2003-05-03 19:05:00
Jösses.
Men Jenny, då. Det var väl fånigt skrivet. Jag tycker att vi avrättar alla särskrivare med vänstersympatier istället.
Inlägg #26: Postat: 2003-05-04 05:15:00
Gnurf
Det pratas så mycket. Alltför många som inte var där öppnar sin mun pga sånt de läst i AB/Excessen. Det glider tyvärr med många skitungar på RTC, men vad ska arrangörerna göra åt det? Det finns inte mycket de kan göra. Sedan släppte polisen in folk men inte ut folk när det började hetta till. Det finns alltför många luckor som kräver svar, jag tror alla skulle må bra av att kritiskt granska det de läser och ifrågasätta sanningshalten hos sensationssökande tidningars artiklar.
Inlägg #27: Postat: 2003-05-04 12:55:00
NoppeVänster
Mycket bra skrivet! Det säger jag ärligt trots att jag var med på den festen. De som fortfarande tycker att det är en politisk handling att paja Silja Line och UR och Pen vet inte vad politik handlar om, dock inbte sagt det finns i riksdagen heller!
Inlägg #28: Postat: 2003-05-04 14:09:00
Bättan
Från Länk: motkraft.net
"Festdeltagarna såg sin chans att omforma det snobbiga Stureplan till något annat än vad det var: varor från några olika butiker expropierades och i villervallan gick fönster på några fina kontor sönder. En passerande diplomatbil från Saudiarabiska ambassaden fick sina rutor inslagna blev avvisad från området, som en protest mot det saudiska odemokratiska politiska systemet. Samma öde drabbade även ett antal piketbussar från polisen."
Inlägg #29: Postat: 2003-05-04 19:44:00
Mike
You say you want a revolution
Well, you know
We all want to change the world
You tell me that its evolution
Well, you know
We all want to change the world
But when you talk about destruction
Dont you know that you can count me out
Dont you know its gonna be all right
all right, all right
Inlägg #30: Postat: 2003-05-04 20:36:00
Anna
tack! jag har tyvärr blivit så jäkla trött på alla dessa urartade vänstermanifestationer Göteborgskrvallerna är bara ett pinsamt exempel att jag själv helt enkelt inte är vänster längre! nästa val tänker jag rösta på folkpartiet, jag skäms för hela vänstern och vill aldrig bli förknippad med dessa huliganer.
Inlägg #31: Postat: 2003-05-05 13:33:00
Naxalite
Jävla präktiga svin! Det är ju fan helt absurt hur alla dessa "vanliga människor" reagerar med ett sådant brinnande hat mot ovan nämnda händelse. Är ni verkligen så jävla nöjda med era Mc Donalds och fyrfiliga bilvägar i innerstäderna att ni är redo att spola varenda demokratisk rättighet vi har så fort någon pajar en ruta. Ni är hjärntvättade av TV4 allihopa!
Inlägg #32: Postat: 2003-05-05 13:39:00
Oliver Twisted
Blablabla, förkastliga metoder, skadar den seriösa vänstern, blablabla. Ärligt talat, tycker jag att det är helt jävla underbart att de Bankade sönder Stureplan. Jag skulle ha velat vara där och se alla dessa löjliga brats fly för sina liv med fladdrande lejonmanar!
Inlägg #33: Postat: 2003-05-05 13:56:00
Oliver Twisted
Hahaha, jag hatar verkligen folkpartister. De är egentligen moderater som vill vara lite "wild" sådär och försöker framstå som lite mindre stockkonservativa genom det löjliga epitetet "liberal". De s.k. liberala är ju i själva verket de mest reaktionära idioterna man kan tänka sig. De använder ordet "egendom" i varje mening.
Inlägg #34: Postat: 2003-05-05 15:37:00
Mike
Har ni pallat äpplen någon gång? Det roade jag mig med i min barndom. Inte fan var det så gott med äpplen, det kunde man ju få av mamma och pappa om man bara bad om det. Men förbjuden frukt är alltid godare. Panga rutor med slangbella var också kul. För RTS småttingarna finns det inget mer spännande än att göra lite lagom uppror mot "de vuxna".
Inlägg #35: Postat: 2003-05-05 18:42:00
SHQ
Det som kännetecknar fascismen är att det är en borgelig förekomst medans RTS är sprunget ur medelklassen. Fascismen har stöd ur mörka skrår inom den etablerade högern medans det är dessa som de vill "röka ut"......Så det där med fascism landade inget snyggt.
Inlägg #36: Postat: 2003-05-05 22:15:00
bea
Chockat Sverige följer efter Europa
Att första maj tåg urartar och leder till brinnande fanor, stenkastning och kravallpolis. Det är mer eller mindre legio i städer som exempelvis Paris. Vi har varit förskonade i Sverige från detta. men jag gissar att det är slut emd det nu.
Inlägg #37: Postat: 2003-05-06 12:03:00
Sara
Helt rätt att slå sönder Stureplan!! Jag menar, symboliskt. När de s.k. "Stureplansmänniskorna", som åker i sina stadsjeepar m.m. förstör vår värld så bryr sig ingen, men deras skada är så mycket större och allvarligare än att slå sönder skyltfönster.
Inlägg #38: Postat: 2003-05-06 18:26:00
invandraren
Varför kan ingen slå ihjäl Östermalmspacket med sina fördomar, sin snorkighet och sitt bakåtslikade hår. Knivdöda bratsen och rensa Stureplan från snobbråttorna!
Inlägg #39: Postat: 2003-05-07 16:18:00
Susanne Gräslund
Väldigt välskriven artikel Daniel! Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Det är sorgligt att se så många ungdomar lägga så mycket energi och engagemang på något så värdelöst som att vandalisera Stureplan. Det finns massor av viktigare saker att engagera er i, som vårt politiska system till exempel. Det skriker efter nytänkande människor som kan tränga ut de gamla mossiga gubbarna. Men det ger väl inte tillräckligt stora adrenalinkickar förstås.
Inlägg #40: Postat: 2003-05-07 22:58:00
Bandit
Tänkte upplysa om att det är tack vare banditvänstern nazisterna tvingades sluta med sina 30:e november.

1:a maj uppstod som högtidsdag efter att anarkister dömts till döden efter kravaller i USA. Inga bevis fanns men USAs domstol dömde dem till döden. För att hedra dem instiftades 1:a maj som allmän strejkdag.
Utan visst våld hade aldrig de framsteg vi nåt idag varit möjliga t ex allmän och kvinnlig rösträtt, avskaffande av apartheid. Det finns mycket kvar att göra, kampen fortsätter.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...