|
Inlägg #1: Postat: 2003-05-02 11:25:00
|
|
Henrik |
Gummikulor och vattenkanoner är kanske inte så dumt att kunna ta till ibland.. I brist på det får man väl börja skjuta skarpt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-02 11:44:00
|
|
martin. |
Att det dessutom mest rör sig om bortskämmda medelklassungar som gärna lever gott på studiebidrag och mammas pengar är helt absurt. De tackar de som förser dem med pengar skattebetalare med en sten i huvudet. Hur i helvete kan det vara att vara vänster? Att bajsa de som verkligen arbetar i munnen och sabba deras butiker och arbetsplatser?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-02 13:19:00
|
|
Frans |
Skulle gärna se, och medverka i, en motdemonstration vid nästa "gatufest". T.ex. bilda en mänsklig sköld runt byggnader och medtaga kassar med ruttna ägg att bjuda på.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-02 13:57:00
|
|
Erik Lindgren |
Förr ville jag faktiskt gå på RTS/RTC men med tiden har, som du säger, saken blivit ett instrument för mer tveksamma element som AFA som, i likhet med många andra idioter, handlar innan de tänker. Jag har länge förvånats över att polisen inte ingriper när reclaim-idioterna börjar klottra. Hur kan man tillåta sådant? Det sorgliga är att de här idioternas oorganiserad skit tar all medial plats från de som verkligen har något att säga och besitter en någorlunda fungerande hjärna.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-05-02 15:37:00
|
|
johan hedin |
Ganska läskigt, tycker jag... Det är ju samma typ av masspsykotiska beteende som nazizterna lät sig medryckas i på trettiotalet... Tänk på kristallnatten, då man slog sönder en massa affärer som drevs av "onda" människor... Huvvaligen...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-05-02 16:07:00
|
|
Borg A R Bracka |
Tragiskt att se dessa hjärndöda revolutionsromantiker ständigt visa var de står. Motkraft har en sida där du kan publicera dina synpunkter på deras framfart på följande adress: Länk: motkraft.net
Skriv gärna någonting! Det lär i och för sig snabbt raderas, eftersom de uttryckligen säger att de inte gillar öppen debatt. :->
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-05-02 16:31:00
|
|
Stig |
Bra artikel ! Självklart ingriper ingen polis innan någon gjort något; klottrat, krossat fönster eller kastat ölburkar etc. Debatten den här gången kanske blir mer klarsynt i Sourze. De sk antifascisterna är egentligen rena fascister av den gamla typen.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-05-02 17:52:00
|
|
Viktor |
Glöm inte Irakkriget. Där använde USA inte några stenar, det var andra vapen. Det var olagligt. Ni som är kritiska mot kravallerna, Ni var för kriget i Irak? Äckligt! Georg W Bush är ju också som en 15-åring eller hur, kolla hans flin, precis som en MUFfare eller LUFfare eller som andra borgarlymlar.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-05-02 18:30:00
|
|
Johan |
Klockrent!!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-05-02 18:50:00
|
|
marie |
Självfallet är det helt idiotiskt att gå och förstöra andras egendom, men man måste förstå att vilken frisk människa som helst inte gör det, det finns en underliggande faktor. Det är ingen ursäkt, bara en förklaring. Att gatans parlament Reclaim the city heter de inte - det är bara ett slagord har en bra ide i grunden är på sätt och vis lite synd nu när den är totalförstörd av ligister.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-05-02 19:07:00
|
|
Linda |
Jag tycker du har helt rätt! På något sätt får man som vänster-människa sitta och skämmas en sån här dag. Jag förstår inte vad man får ut av att vandalisera. Ska vi bekämpa kapitalismen så måste det finnas bättre sätt att göra det på.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-05-02 19:35:00
|
|
Ralf |
SKITBRA skrivet!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-05-02 19:42:00
|
|
En annan Linda |
Ja, vad var egentligen att vänta av en demonstration vars deltagare samlats under parollen "Destroy", som framgick av Dagens Nyheters inför-första-maj-redogörelse. Jag blir såååå less.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-05-02 20:02:00
|
|
Gäspan |
Vore det inte lämpligt om RTC bytte namn till det mer betydligt mer adekvata "Reclaim the båda hjärnhalvorna, please!"?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-05-02 20:14:00
|
|
Karin |
Daniel, jag hade inte kunnat säga det bättre själv.
De där jävla jubelidioterna som springer omkring maskerade och förstör och ursäktar det med någon diffus politiskt ståndpunkt - nä fy fan, lås in packet och göm nyckeln.
Det är vidrigt!
Tack Daniel!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-05-02 20:22:00
|
|
Mange |
Jag tycker en motdemonstration under parollen Reclaim the Streets vore på sin plats... Hur kan nån tycka att det är roligare att kasta sten än att dansa? Jag fattar inte. fd reclaimare
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-05-02 21:37:00
|
|
gustav almestad |
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-05-02 21:41:00
|
|
Kajsa |
Jag tycker att du har glömt de tusentals fredliga demonstranter som tillsammans trotsade regn och kyla för att protestera mot orättvisorna i samhället på första maj. Precis på samma sätt som de fredliga demonstranterna under EU-toppmötet i Göteborg som i själva verket var mycket fler än de som bråkade ofta glöms bort i debatten. Jag håller med om att det är som många RTC:are gör, alltså vandalism, är fel, men att jämföra händelserna med kristallnatten och 30:e november är att generalisera.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-05-03 07:21:00
|
|
flemens |
Har du länken till deras sida som du hämtade citatet från? Jag har sett det i andra forum också men inte lyckats få länken. Det vore som kul och få se om det stämmer.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-05-03 09:40:00
|
|
Carin Nordström |
Vad för slags psykaitrisk åkomma är det som dom lider av, det är det som sysselsätter min hjärna. Hur ska vi i det övriga samhället behandla dessa människor för att de ska börja tänka rätt igen. Eller åtminstone börja ställa något litet krav som de vill ha genomfört. Eller vill de slå sönder allt i hela världen??? *hukar*
|
| |