Inlägg #61: Postat: 2003-05-06 10:17:00
|
Katta |
Jag tycker även att man ska ha satt sig in i biologin om man tänker kritisera den, uttala sig kan man göra i alla väder men kritiserar man så bör man nog kunna argumentera efter fakta.
|
|
Inlägg #62: Postat: 2003-05-06 10:23:00
|
Katta |
Några frågor feminist: Vilken fråga har jag ignorerat? och när har jag sagt att någon är korkad? Jag vill att folk ska förstå att feminister inte utgör en homogen grupp men att vi har en gemensam grund, tycker jag har framgått tydligt. Jag är ingen maskerad antifeminist. Alla övriga personliga påhopp låter jag bli att kommentera av tidsbrist. : Du tog verkligen i från tårna...
|
|
Inlägg #63: Postat: 2003-05-06 12:45:00
|
Jon B |
Alltså, uttala sig är OK, ha en åsikt jfr svar 1 eller kritisera är inte OK. Vet inte riktigt varför, men uttrycket "elfenbenstorn" gnager nånstans i bakhuvudet.
|
|
Inlägg #64: Postat: 2003-05-06 13:00:00
|
Liselotte Lindgren |
Katta. "man inte kan slå ihop olika ismer." det är precis där problemet ligger, det finns inte olika ismer. det finns feminism. vilken ism finns det för att homosexuella ska bli mer accepterade, vilken ism finns det för att invandrare ska bli mer accepterade? Det är ju det jag säger men återigen, attack. Jag slutar diskutera med dig nu för du är omöjlig, du är väl van vid att alla säger emot att du sätter upp en mur hela tiden istället för att vara öppen för det jag har att säga.
|
|
Inlägg #65: Postat: 2003-05-06 13:24:00
|
Katta |
Jon B : Ett flertal stöder sin tes att homosexualitet är fel på biologin utan att överhuvudtaget satt sig in i biologin. Jag tycker det är fel... om du tycker det är rätt får stå för dig.
|
|
Inlägg #66: Postat: 2003-05-06 13:29:00
|
Katta |
Liselott, återigen jag attackerar inte. Jag kanske inte lindar in mina åsikter i bomull men jag tycker inte det ska behövas. Du lägger fram dina åsikter på ett liknande sätt, jag tar det inte som någon attack utan som att du faktiskt står för det du tycker. Hur ska man komma vidare i sakfrågor om man inte vågar diskutera? Jag har aldrig spekulerat i ditt liv så som du gör med mig, tex om att alla säger emot mig. Jag är öppen för det du har att säga annars skulle jag inte varit här...
|
|
Inlägg #67: Postat: 2003-05-06 15:53:00
|
Liselotte Lindgren |
Katta. "Att jag skulle vara en skam för feminismen har jag fått höra dag ut och dag in av trångsinta människor" Jag tolkade väl det fel då? Du diskuterar inte du stampar vid samma sak hela tiden, det är tröttsamt.
|
|
Inlägg #68: Postat: 2003-05-06 22:13:00
|
Katta |
Det är tråkigt att du fått höra att du är en skam för feminismen, jag har aldrig tyckt så, känner dig inte överhuvudtaget vilket gör att jag inte kommenterar dig som person. Du lagt fram dina åsikte, jag har lagt fram mina. Vi har ställt frågor och jag har svarat så gott jag kunnat. För mig är det en diskussion. Jag är sällan med om personangrepp i diskussioner annat än här på Sourze, men det får jag väl ta...
|
|
Inlägg #69: Postat: 2003-05-06 22:46:00
|
Liselotte Lindgren |
Men snälla Katta, det är DU som sagt att du fått höra att du är en skam för feminsmen. Vet du inte ens vad du själv säger?
|
|
Inlägg #70: Postat: 2003-05-07 00:00:00
|
Ap |
Ironiskt nog klagade Katta på en annan person i ett annan tråd för att denne citerade henne fel.
|
|
Inlägg #71: Postat: 2003-05-07 00:04:00
|
Katta |
sorry kände inte igen det och såg inte klamrarna. Fast då får du förtydliga vad du menade med att du tolkade fel??? Varför avslutar du alltid dina inlägg med en elak liten kommentar? Bara nyfiken...
|
|
Inlägg #72: Postat: 2003-05-07 00:59:00
|
Katta |
Men AP jag vet inte hur du får det citatet korrekt heller... meningen var längre och därför kände jag inte igen det eftersom slutklämmen var det som var viktigast. Jag har inte citerat fel utan Liselott... Hur mycket skit ska jag ta???
|
|
Inlägg #73: Postat: 2003-05-07 01:01:00
|
Katta |
Jag skulle inte brytt mig om att kommentera det om inte Ap brytt sig. Så ironiskt var det ;
|
|
Inlägg #74: Postat: 2003-05-07 12:01:00
|
Liselotte Lindgren |
"Att jag skulle vara en skam för feminismen har jag fått höra dag ut och dag in av trångsinta människor som anser att feminister är manshatare." Så då, jag försökte få fram en poäng bara, jag tyckte det räckte, men visst. Det handlar inte om elaka kommentarer, det är frågor.
|
|
Inlägg #75: Postat: 2003-05-07 12:01:00
|
forts |
Du slår i luften Katta och det irriterar mig, jag är inte oresonlig men du står bara och stampar och säger feminism ÄR bra och ni är dumma som inte tycker det. Det blir tröttsamt. Vad jag menade med att jag tolkade väl det fel då skulle du förstått om du hängt med i diskussionen.
|
|
Inlägg #76: Postat: 2003-05-07 12:01:00
|
forts |
Men visst, du säger: "Att jag skulle vara en skam för feminismen har jag fått höra dag ut och dag in av trångsinta människor som anser att feminister är manshatare.", jag säger: "du är väl van vid att alla säger emot att du sätter upp en mur hela tiden" och du säger: "Jag har aldrig spekulerat i ditt liv så som du gör med mig, tex om att alla säger emot mig."
|
|
Inlägg #77: Postat: 2003-05-07 19:25:00
|
Katta |
Jag ställer frågor som du vägrar svara på. Men snälla nån, jag försöker diskutera feminism och du disuterar mig, hur långt tror du vi kommer? Det är inte lätt att förstå vad du skriver eftersom jag tar för givet att du svarar på mina frågor men i själva verket kritiserar du min person. Visst jag förstår att du ville visa att jag blir ifrågasatt, och jag har aldrig sagt emot. Jag blir ofta ifrågasatt, förstår bara inte vad det har med feminismens vara eller icke vara att göra.
|
|
Inlägg #78: Postat: 2003-05-07 19:27:00
|
Katta |
Jag har förövrigt aldrig sagt att någon är dum för att de inte tycker om feminism. Du hittar på en massa...
|
|
Inlägg #79: Postat: 2003-05-08 09:03:00
|
Jon B |
Ang svar 65: Jag, liksom de flesta människor, tror inte på påståendet du citerar. Däremot tycker jag att det är rimligt att de som framför ett sådant påstående bemöts sakligt och inte avfärdas med "Ett tips är att ta en grundkurs i biologi och för debatten vidare sedan"
|
|
Inlägg #80: Postat: 2003-05-08 13:05:00
|
Katta |
Jag håller helt och hållet med dig, men frustrationen kan bli stor när artikel efter artikel tar upp samma sakfel. Dessutom så håller jag inte med dig om att det skulle vara ett fåtal som använder sig av biologin för att förtala homosexuella.
|
|