Feminist - egoist!

Showing page 2 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #21: Postat: 2003-05-02 20:07:00
forts.
Och då blir ju det min verklighet. Jag tror absolut inte att alla feminister är rabiata och hatar män och det är ju det jag försöker säga. Det är så förutfattade meningar mot feminism så varför inte bara strunta i det? Jag säger återigen, det blir en fight mellan kvinnor och män. Jag vill ha en kamp för människan.
Inlägg #22: Postat: 2003-05-02 21:03:00
Katta
För mig blir det ett naivt resonemang... ett resonemang helt utan djup. Du skriver att du ifrågasätter att ordet hora verkligen används av killar mot tjejer, eller minns jag fel? Du anser att så inte är fallet för ingen har kallat DIG hora. Återigen jag har aldrig blivit rånad, betyder det att rån inte är ett samhällsproblem? Jag skulle önska att det var så enkelt som du framför det men det är en aning mer komplext än så.
Inlägg #23: Postat: 2003-05-02 21:04:00
Katta
Bara för att folk har förutfattade meningar om saker och ting så ska vi strunta i det??? Vore det inte bättre om folk slutade ha förutfattade meningar???
Inlägg #24: Postat: 2003-05-02 21:41:00
Liselotte Lindgren
Men katta, du lyssnar ju inte alls. Jag kan inte argumentera mot dig, du tar det som attacker. Läs artikeln igen. Du har missuppfattat mig på så många plan att jag inte ens kan börja förklara.
Inlägg #25: Postat: 2003-05-02 22:26:00
Katta
Nej jag tar det inte alls som attacker : absolut inte, jag gillar att argumentera för min sak thats it ;
Inlägg #26: Postat: 2003-05-02 22:29:00
Katta
Ber om ursäkt för "hora"- resonemanget. Det gäller att skicka rätt inlägg till rätt forum. Sorry
Inlägg #27: Postat: 2003-05-02 22:40:00
Katta
Har läst igen och förstår fortfarande inte vad det är jag inte förstått ; Jag förstår att du har en egen definition på vad feminism är och att du anser att det finns massor med grupper som behandlas illa och att vi alla bör kämpa mot det tillsammans och att kvinnor inte bör stickla ut som en homogen grupp vilket feminismen inte säger att de ska. Vad är det mer jag inte förstått? Kan det vara så att du inte förstår mig?
Inlägg #28: Postat: 2003-05-02 23:41:00
Linn
Jag tycker det verkar som att många är rädda för just ordet feminism. Kvinnor är och har genom tiderna varit mer eller mindre förtryckta i samhället, det är ren fakta. eftersom kvinnan har varit förtryckt och sen tog ett kliv framåt och kallade sig feminist
så blev hon helt plötsligt egoist. Det visar ju bara på att så mycket plats får inte kvinnan ta i samhället?!
Inlägg #29: Postat: 2003-05-03 02:25:00
Ibsnix till några...
Där har vi ordet igen: Förtryck. Inga kvinnor har någonsin varit förtryckta. Underordnade kanske, men inte förtryckta! Jag vill också veta ett exempel på när tex Katta blivit nekad något just för att hon är kvinna och inget annat. om det inte är för privat
Inlägg #30: Postat: 2003-05-03 02:31:00
Ibsnix slår till igen!
Och... är det någon här som helt säkert kan påsta att de blivit kallade hora? Av en normalt funtat helt vanlig man alltså. Och helt på grund av att killen tycker att Du är det, inga skämt och sådant då...
Inlägg #31: Postat: 2003-05-03 09:14:00
Liselotte Lindgren
Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig. Sakerna jag säger i början är ju saker jag hört upprepade gånger. Och jag tycker att feminismen oavsett vad den betyder på RIKTIGT mest delar oss, och jag tycker det är onödigt. Jag säger ju att jag säkert är feminist om man tittar till vad det betyder egentligen men det är ju inte relevant om det inte är efter dem reglerna hela samhället lever.
Inlägg #32: Postat: 2003-05-03 09:17:00
Liselotte Lindgren
Linn. Ja, det är väldigt lätt att ta något ord man tycker slog extra hårt och sen attackera. Men jag säger inte att inte kvinnans jämlikhet är viktig, jag säger att allas jämlikhet är viktig. Och det hamnar i skymundan, det tycker jag är egoistiskt. Och jag är inte rädd för feminism, hade jag ansett att det ordet var representativt för det jag vill kämpa för så hade jag gladeligen kallat mig feminist.
Inlägg #33: Postat: 2003-05-03 16:51:00
Katta
Ibsnix: Jag har vid ett flertal tillfällen behandlats annorlunda mot mina manliga kollegor. Vid ett flertal tillfällen har det tagits förgivet att jag inte kan jobba kväll pga att jag har barn jag har inga barn det togs bara för givet men mina manliga kollegor som HAR barn har aldrig ifrågasatts. Det var ett exempel, det finns andra exempel som du precis skriver är väldigt privata.
Inlägg #34: Postat: 2003-05-03 16:53:00
Katta
Det är det här som kvinnor säger varje dag, varför inte bara tro på dem. Nej, vi ska fram med exempel och misstros i vanlig ordning. Jag blir faktiskt trött på att föra den här debatten här på sourze för många gånger är nivån så låg att jag får rysningar.
Inlägg #35: Postat: 2003-05-03 16:58:00
Katta
Liselott: Som jag sa tidigare så är du självklart berättigad till din åsikt. Men det vore trevligare om du hade varit förbannad för att feminismen missförstås istället för att säga att den är så missförstådd att vi borde strunta i den. Skulle vara intressant att höra varför du väljer den linjen du gör.
Inlägg #36: Postat: 2003-05-03 18:13:00
Biff
Det är klart att man måste ha exempel, annars blir det ju som Kejsarens nya kläder: ingen utgår från Sanningen. Frågan är om du inte är lite väl kitslig Katta ang. svar 33. Det tas förgivet hela tiden att män och jag inte kan uppfostra barn, laga mat och hålla ordning. Men inte blir jag sur för det. Blev du förresten nekad att jobba kväll?
Inlägg #37: Postat: 2003-05-04 00:24:00
Katta
Visst Biff eller vad du nu heter, jag är en otroligt kittslig kvinna som inbillar mig allting. Save it, jag har hört den förut...
Inlägg #38: Postat: 2003-05-04 22:15:00
Biff
Jag tror inte att du inbillar dig. Men många feminister har en tendens att överdriva fakta Det gör ju alla partier också för den delen, för att vinna röster. Men du måste väl inse att det är ett problem när folk ryggar tillbaks så fort ordet "feminist" nämns.
Inlägg #39: Postat: 2003-05-04 22:35:00
Katta
Självklart är det ett problem... Har aldrig sagt något annat. Det är väl precis det jag skrivit om!?!
Inlägg #40: Postat: 2003-05-05 11:26:00
Liselotte Lindgren
Men Katta! Jag säger inte att man ska strunta i feminismen jag säger att ALLA har lika värde och jag tänker inte ändra min åsikt för att man ska, folk är så jävla rädda för att säga emot femismen för när man gör det så hugger tjejer från alla håll som menar att man då tycker det är bra som det är.
Showing page 2 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...