Inlägg #41: Postat: 2003-05-05 11:26:00
|
forts |
Vad jag pratar om i min artikel är att vi faktiskt borde lägga vikten från feminismen jämnare, för ALLA ska behandlas jämlikt. Men nejdå, nu är det faktiskt JÄTTEviktigt att Kattas chefer ibland bara ANTAGIT att hon har barn. Hur KAN de??
|
|
Inlägg #42: Postat: 2003-05-05 11:27:00
|
forts |
Nu struntar vi i alla som mår dåligt och så koncentrerar vi oss bara på det och så kallar vi det feminism. Nu ska fan Kattas chefer anta att hennes manliga kollegor också ska vara hemma med barn.
|
|
Inlägg #43: Postat: 2003-05-05 11:27:00
|
forts |
Jag blir så TRÖTT, jag vill inte ta bort någonting, jag vill inte att man ska strunta i kvinnans situation i samhället men man får väl vara en större människa och inte vara så egoistisk. För det är det det handlar om, egoism. VI ska ha det bra, men kom igen nu, jag säger ju att många i samhället lever ett icke jämlikt liv men då tycker du ändå det är rättvist att kvinnornas situation får all uppmärksamhet?
|
|
Inlägg #44: Postat: 2003-05-05 12:21:00
|
Biff |
Hehe! Vi blir alla trötta på Katta, förr eller senare.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2003-05-05 14:03:00
|
Katta |
Men herregud människa. Feminism handlar inte om att vara egoistisk. Det ena utesluter inte det andra, ska det vara svårt att förstå!?! Lev i verkligheten det går att vara humanistisk feminist, det går att värna om ensamstående föräldrar och svältande barn i Afrika. Det GÅR att se små problem här i Sverige och samtidigt fokusera på krig i världen. Det GÅR att förstå att en handikappad i Sverige inte har samma förutsättningar som någon utan funktionshinder.
|
|
Inlägg #46: Postat: 2003-05-05 14:03:00
|
Katta |
Om du inte gillar oss femister så tänker jag inte tvinga dig till det men jag måste väl få säga vad jag tycker eller? Om nu tjejer hugger och tycker annorlunda än vad du gör så kanske du ska släppa på din egoism och låta folk få ha sina åsikter. För att vara feminism innebär inte att man inte förstår jämlikhetsfrågor bara för att vi fokuserar på jämställdhetsfrågor.
|
|
Inlägg #47: Postat: 2003-05-05 14:06:00
|
Katta |
Ändå följer Biff mig bland inläggen som en trogen hund, det är gulligt tycker jag.
|
|
Inlägg #48: Postat: 2003-05-05 18:25:00
|
nix2 |
Katta har fel.
feminismen är ett enög och ideologi.
feminister bara försöker övertyga omgivningen att kvinnans egoism är mer legitim än mannens.
feminister tillhör en grupp av föraktfulla och respektlösa typer som inte förtjänar någon respekt.
|
|
Inlägg #49: Postat: 2003-05-05 18:29:00
|
nix2 |
Katta har fel.
feminismen är en enög och enkelspårig ideologi.
feminister bara försöker övertyga omgivningen att kvinnans egoism är mer legitim än mannens.
feminister tillhör en grupp av föraktfulla och respektlösa typer som inte förtjänar någon respekt.
|
|
Inlägg #50: Postat: 2003-05-05 18:31:00
|
nix2 |
feminismen är varken sociologi eller vetenskap.
Den är bara hatpropaganda mot män som folkgrupp.
|
|
Inlägg #51: Postat: 2003-05-05 23:31:00
|
Liselotte Lindgren. |
Katta. Du ser inte att det är du som hackar och inte låter folk ha sin åsikt? " Det ena utesluter inte det andra, ska det vara svårt att förstå!?! " Det är ju PRECIS det jag säger. Så varför inte lägga ihop allt? Jag pratar om jämlikheten i Sverige. Allt handlar inte bara om kvinnan, det behöver inte vara en enskild kamp.
|
|
Inlägg #52: Postat: 2003-05-05 23:52:00
|
Katta |
Så du menar att genom att låta bli att specificera frågor så skulle vi komma längre? Jag trodde du ville ha feedback på din artikel, eller är det så att du bara vill ha folk som håller med dig här? Då behöver vi inte ha enskilda kamper för Iraks folk, för Tibets frigörelse eller för neurosedynskadades rätt till ersättning. Vi klumpar ihop allihopa och kämpar??? Är det så du menar? Du ser inte något problem i den tanken? Varför har du fått för dig att femister är egoistiska?
|
|
Inlägg #53: Postat: 2003-05-05 23:53:00
|
Katta |
Och nej jag ragordnar inte eller jämställer grupperna som jag tog som exempel, de är helt enkelt exempel ;
|
|
Inlägg #54: Postat: 2003-05-05 23:55:00
|
Katta |
Skulle vara intressant att höra din egen definition på jämlikhet och jämställdhet. Kan kanske vara så att vi missförstår varandra!?!
|
|
Inlägg #55: Postat: 2003-05-06 02:57:00
|
Feminist |
Men för i själva helvete Katta! Jag läser dina inlägg och blir rent ut sagt förbannad! Är du helt pantad eller låtsas du bara? Har du massa nertryckta aggressioner som du måste få ut? INSE FAKTA: FEMINISTER ÄR HATADE!!! Själv försöker jag då få kvinnor att fatta att vi INTE är ett gäng lesbosuggor med för mycket armsvett. Men vad gör DU? Jo du FÖRSTÄRKER hatet genom arroganta kommentarer!
|
|
Inlägg #56: Postat: 2003-05-06 02:57:00
|
Feminist |
Du berättar hur okunniga alla är! Hur de inte vet nåt! Hur löjliga deras inlägg är! Du klagar, du hånar, du retas, du trycker ner! Du visar hur småsint du är! OCH DU HAR INTE EN ENDA GÅNG I DENNA DISKUSSION FÖRKLARAT VAD DU VILL! Du berättar hur korkade alla är! Du menar att alla som inte förstår feminismen är korkade! Du menar att alla som inte gillar feminismen är korkade!
|
|
Inlägg #57: Postat: 2003-05-06 02:57:00
|
Feminist |
Du menar att alla som ifrågasätter feminismen är korkade! Du menar att ingen kan FÖRSTÅ feminismen utan att flera ton böcker! Du ignorerar frågor och du rasar åt kritik! Du kan ju för fan inte prata med folk! Du förklarar för författaren att hon har FEL! Hennes verklighet RÄKNAS inte! Att hon tvivlar på feminismen är HENNES problem! Är du hjärndöd? DET ÄR FEMINISTERNAS problem!
|
|
Inlägg #58: Postat: 2003-05-06 02:58:00
|
Feminist |
Vad är feminismen värd om alla kvinnor hatar den? VAD ÄR DET FÖR DJÄVLA STIL DU HAR? Är du kanske en maskerad antifeminist? Bete dig som FOLK! VISA RESPEKT! Varför i helvete ska kvinnor ha makt om vi är som du? Det är såna som du som gör folk till feministhatare! Nej, håll dig till dina satans manshatande klagokäringar som förmodligen blev dumpade på trettiårsdagen! Här är folk för att lära sig, inte för att få veta hur lite de kan! DU ÄR EN SKAM FÖR FEMINISMEN!!!
|
|
Inlägg #59: Postat: 2003-05-06 10:06:00
|
Jon B |
Katta: Visst vore det rimligt att begära att folk som inte ens läst biologi på A-nivå låter bli att uttala sig om "biologism"? :-
|
|
Inlägg #60: Postat: 2003-05-06 10:16:00
|
Katta |
Jag har aldrig sagt att folk inte ska uttala sig om feminismen. Jag har aldrig sagt att man behöver läsa tonvis med böcker som det SKRIKS om här ovan. Jag har på ett sakligt sätt lagt fram min åsikt om varför man inte kan slå ihop olika ismer. Jag har även lagt fram min ståndpunkt att kvinnor och män som är femister INTE är egoister. Att jag skulle vara en skam för feminismen har jag fått höra dag ut och dag in av trångsinta människor som anser att feminister är manshatare.
|
|