Inlägg #1: Postat: 2003-04-29 21:21:00
|
sf |
Den judisk-kristna religionen gjorde den vita rasen överlägsen alla andra raser, men nu försöker negrerna lömskt sänka den vita rasen till sin nivå genom att para sig med vita kvinnor. Detta kan i förlängningen leda till den vita rasens undergång, om inte den vita rasen lär sig att bli mera stolt.
Länk: frontpagemag.com
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-29 21:22:00
|
sf |
På samme charmerande krönikörs egen hemsida hittar man följande:
Macht Amerika Arabenrein! Alla araber ska deporteras utan nåd och rättegång den som säger emot är en liberal feminst-kommunist-bög.
Länk: badeagle.com
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-29 21:26:00
|
sf |
Ovanstående dravel hittat på endast 10 minuter. Det finns nog många fler intressanta "sanningar" att upptäcka för alla oss hjärntvättade feministkommunistbögar.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-29 23:29:00
|
flemens |
Se där, han var värre däran än jag trodde. Jag har koncentrerat mig på Irak-kriget o konspirationsteorier om världskommunismen och dom smutsiga araberna som vill utrota allt som inte har med islam och göra då föståss ;.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-29 23:31:00
|
flemens |
...med illa däran menas då Horowitz, ifall det rådde nåt tvivel om det.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-30 00:34:00
|
Erik Lindgren |
hahahaha. Den där Horowitz lär ju vara en lirare i de högre divisionerna på hybrisskalan.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-30 12:19:00
|
Michael Ståhlberg |
Sf citerar inte, utan "tolkar" - dvs. blåljuger. Som vem som helst som läser översta artikeln han webbadresserar kan konstatera.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-30 12:21:00
|
Michael Ståhlberg |
Intressant nog är den skriven av en
comancheindian. Men det är väl de
intellektuell zombisarna här för lata
för att ta reda på.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-04-30 12:27:00
|
Michael Ståhlberg |
Jag har en helt motsatt åsikt en
frontpagemagazines officiella när det gäller
Irakkriget och även när det gäller invandring. En del av tidningens medarbetare är för fri invandring. Hemskt nog. Jag ligger närmare isolationistiska Länk: amconmag.com och lewrockwell.com
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-04-30 12:28:00
|
Michael Ståhlberg |
Ja, ja, "än frontpagemagazines" och inte "en frontpagemagazine". Lite
dyslektisk, so shoot me!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-04-30 18:42:00
|
Erik Lindgren full som fan, hemma på lunch |
Amerikansiserade gamla gubbar finns det redan nog av. Det är klart sf inte citerar, i så fall hade han använt "-tecken. Hursomhelst toklkar han, vilket även alla andra människor gör när de läser texter även du.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-04-30 23:46:00
|
Michael Ståhlberg spik nykter för en gångs skull |
Ja, du röde Erik, det är ju en fin gammal nordisk tradition, som vi kulturkonservativa måste slå vakt om. Jag talar förstås om Fyllborg.
In vino veritas, sägs det ju, och så sägs det att av barn och dårar får man höra sanningen. Så frågan blir -
har ditt inlägg någon relevans ur sanningssynpunkt? Tål att tänka på.
Sov nu så du orkar upp till rödingarnas julafton!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-05-01 11:54:00
|
sf |
Nej, det är inte citat det har jag aldrig hävdat utan en parafrasering av relevant innehåll i artiklarna. Men då får vi väl citera lite istället: "Communists appear like apostolic Christians, who believed in sharing everything Acts 4:32. No one should have personal property. Equality is made as visceral as human flesh, and interracial sex its ultimate expression". det yttersta uttrycket för kommunisternas jämlikhetsiver är "interracial sex".
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-05-01 11:56:00
|
sf |
"We needn’t examine every political variant of Communism. The children of Communism are too numerous to tabulate. The discontent of envy can be aroused in almost any identifiable group. All become oppressed--ethnic groups, women, children, elderly, handicapped, even animals and plants. Animal rights are equal to human rights. Ecologists put trees before babies. This is all Communism in principle. Communism wants to destroy the achievements of the white male,
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-05-01 11:57:00
|
sf |
and to subjugate him to all that he has had dominion over. Feminism envies the strength of the male, and seeks to deny it. The male represents an inequality which Communism cannot tolerate". Kommunismen vill vända på de naturliga hierarkierna och göra den vite mannen till slav under sina undersåtar. Så även "ecologists" och feminister, som tillhör "the children of Communism" och är "Communism in principle". Den grundläggande orsaken till detta är avundsjuka.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-05-01 11:59:00
|
sf |
"Communism, like its relative, radical Islam, is just another ploy to give a few megalomaniacs power over the masses." Kommunism är även nära besläktat med radikal islam artikeltexten innehåller en länk till en konspiratorisk websida som bevisar detta. Det är lätt att missa dessa budskap i artikeln eftersom det huvudsakliga resonemanget rör en annan fråga: varför många ursprungsbefolkningar har dragits till kommunism i sin kamp för frigörelse.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-05-01 12:00:00
|
sf |
Det är i för sig en intressant fråga, men han sänker sitt resonemang totalt med sin lågpannade rasism och kommunistiska konspirationer. De andra artiklarna behöver inte citeras, de är mycket mer rakt på sak. Att artikelförfattaren är indian är jag fullt medveten om, men jag tycker inte det är särskilt intressant. Rasism och barnsliga konspirationsteorier blir inte bättre för att de kommer från en indian eller Louis Farrakhan.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-05-01 15:35:00
|
Michael Ståhlberg |
Touché, sf. Dina tolkningar är nog rimliga. Tillstår att jag aldrig läst de artiklar du citerar tidigare. Däremot de som själv la ut webbadress till. Och det var ju de som var relevanta för mitt resonemang. Har även lagt ut webbadress
Clarté-artiklar i alla fall på nedlagda
SvDdebattoch andra vänsterradikala tidningar, men det gör mig väl inte till clartéist?
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-05-01 15:42:00
|
Michael Ståhlberg |
Jo, läste den första Yeagley-artikeln förstås, sen du lagt ut webbadress till den.
Tyckte då att du utifrån den saknade täckning för din sammanfattning av Yeagleys människosyn. Och av innehållet i de flesta artiklar på frontpagemagazine.com definitivt
är anti-rasistiska och färgblinda.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-05-01 15:51:00
|
Michael Ståhlberg |
Min tolkning efter flerårigt läsande av webbtidningen den finns inte som papperstidning är att den
uppmärksammar vad vi i Sverige
kallar "omvänd rasism". Senaste året har jag dock regelbundet bara läst bidragen av medarbetarna John Zmirak och Robert Locke. Tidningens hållning i utrikespolitiska frågor har fått mig att tröttna på den. Läser dagligen
vdare.com och lewrockwell.com
|
|