Inlägg #21: Postat: 2003-04-22 12:18:00
|
nix2 |
Jag minns när en tjej anklagade Billy Butt för att ha våldtagit henne TVÅ gånger, fast hon åkte frivilligt till London för att träffa Butt någon vecka efter den första påstådda våldtäkten där hon då påstod ha blivit våldtagen en gång till. Dagen efter den "andra våldtäkten" rekommenderade hon Butt som pålitlig till en väninna!!!
|
|
Inlägg #22: Postat: 2003-04-22 13:37:00
|
Yanni |
En grundfråga borde ju vara VARFÖR killar VILL ligga med en tjej som gör motstånd. Är det kul? Vill han inte att hon ska njuta lika mycket som han? Alternativt en tjej som ger upp och bara ligger där och låter det hända för att hon inser att hon i alla fall inte har en chans. Vad är det för slags sex!? "Hon var MED på det" - jaha? Verkade hon njuta kan man ju fråga. Rätt relevant i sammanhanget.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2003-04-22 16:25:00
|
Michael Bärlin |
Jag tror inte att Che Gudrun är mottaglig för icke-populistisk information.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2003-04-27 23:45:00
|
Anna |
Jag tycker du ska ta upp den här frågan med Billy Butt ist.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2003-05-13 09:25:00
|
Philip Frea |
Det där stämmer inte. Folk straffas utan bevis. Andra kan komma undan trots att det finns bevis. Teori är en sak, praktik en annan. Jag har suttit som nämndeman så jag vet hur det diskuteras.
En invandrare som med händerna dolda ser ut som hon snattar ett babyplagg döms. En bostadsrättsförenning som påstår sig ha 3/4 majoritet, men en namnlista säger motsatsen, får köpa fastigheten och bilda bostadsrättsförening. Verkligheten, Michael, är lika skev för våldtäktsoffren.
/PF
|
|
Inlägg #26: Postat: 2004-06-14 02:58:00
|
Sussi O |
Skyldig tills motsatsen bevisats gäller.
Men så står det givetvis inte i rättegångsbalken.
|
|