Män och mjukhet

Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #41: Postat: 2003-04-16 17:37:00
q
Dina andra exempel är också ganska ointressanta. Jag har aldrig hört talas om att det skulle vara förbjudet för män att bära klänning, eller att vara homosexuell för den delen. Det är ju bara trams att säga att någon skulle förhindra detta. Vem isåfall? Kan du ge ett konkret exempel på den "normpolis" som tydligen skulle rycka ut om man gjorde fel. Har någon klagat på Di-Levas kaftan till exempel?
Inlägg #42: Postat: 2003-04-16 17:37:00
Josefine
Går inte att diskutera med dig. Fegisar och jävla puckon? bege dig till afs i stället, där trivs du nog bättre. Jag tänker inte nedlåta mig till att diskutera med en person som så uppenbart förlorat all respekt för sig själv o de personer som inte håller med. Psykologisk analys: du är arg på dig själv. de feminister du talar om är fantasifoster. finns inte. lessen. O för övrigt: fem har inte skapat pedofilin. det har de personer som ägnar sig åt pedofili gjort.
Inlägg #43: Postat: 2003-04-16 17:39:00
q
Josefine: Jag tror att du skulle må bättre av att inte bry dig så mycket om vad andra tycker. Du måste förstå att det du kallar för "norm" inte har någon betydelse. Kanske skulle du då börja se världen ur ett annat perspektiv.
Inlägg #44: Postat: 2003-04-16 17:46:00
q
Svar på 42: Du tål inte att höra avvikande åsikter helt enkelt. Typiskt "könsrolls-kvinnligt" att backa ur när det börjar hetta till. Du vill väl förståss att alla diskussioner ska vara trevliga små hålla-i-handen samtal där allas åsikter är lika mycket värda och alla alltid blir överrens tillslut. PPfft!!
Inlägg #45: Postat: 2003-04-16 17:54:00
Josefine
jorå det tål jag mkt väl, kolla på andra trådar där jag envist diskuterar med många andra med olika åsikter. där lyckas civiliserade människor diskutera med respekt. du har förverkat den rätten iom hur du betett dig. anledningen till att jag inte vill diskutera mer med dig är att du är totalt blåst. totalt. oåterkalleligt.
Inlägg #46: Postat: 2003-04-16 18:04:00
Jalle
q... du anar inte hur mycket skit DiLeva fått höra när han går i sina klänningar, ständiga glåpord.
Inlägg #47: Postat: 2003-04-16 19:21:00
Urban
Di Leva och bögar har fått ta jävligt mycket skit, men de är män och har varit benägna att ta risker och hävda sig själva. Män i klänning tar en extrem risk men har ändå på sig klänning. Q:s kommentar om en stats-feminism som måste inympas med reglering och lagstiftning känns i mina öron väldigt kvinnligt eftersom kvinnor generellt inte vågar ta samma risker som män varför man måste ta till lagstiftning. Kanske en förklaring till denna fixering vid "normer" från feministers sida.
Inlägg #48: Postat: 2003-04-16 19:30:00
Urban
En sann feminist i dagsläget är Roshina Sambo som fått F-skattsedel för prostitutionsverksamhet och stämt staten för koppleri! Det är kvinnokraft när den är som coolast och mest provokativt. Hon är en hjältinna! Queerteoretiska och genusperspektivistiska universitetsfeminister är ju så förutsägbara så klockorna stannar, lösmustacher och sura miner till trots.
Inlägg #49: Postat: 2003-04-16 20:21:00
Lisa
Det är uppenbart att qs kvinnohat har gått totalt överstyr när han till och med hävdar att de är dem som skapar pedofilism! För det första så finns det lika många kvinnliga pedofiler som manliga så där behöver han inte hysteriskt försvara sitt kön! Fatta att det handlar om sjukhuvuden som våldtar barn och ditt kvinnohat har inte med saken att göra. Om du inte ens kan inse det så är du totalt körd!!!!
Inlägg #50: Postat: 2003-04-17 00:49:00
q
Lisa: Och ni ska säga att jag hittar på saker som ni har sagt? Vart har jag sagt att kvinnor skapar pedofilism? Ingenstans. Det jag menar är att feminismens metodiska smutskastning och demonisering av den manliga sexualiteten bland annat har lett till en häxjakt där oskyldiga män sätts dit av kvinnliga psykologer. Varför är det alltid kvinliga psykologer som slår i lögner i barnen? Är det en hämnd mot manssamhället?
Inlägg #51: Postat: 2003-04-17 00:52:00
q
Jag inser mycket väl att pedofili är ett allvarligt brott. Men det är också ett mycket allvarligt brott att försöka använda rättsamhället som ett instrument för hämnd och politik. Fröken Alvunger har tidigare deklarerat hur hon så gärna ser mellan fingrarna när oskyldiga män döms, bara vi får sätta dit fler män som kanske är våldtäktsmän. Ändamålen helgar medlen som det heter.
Inlägg #52: Postat: 2003-04-17 00:56:00
q
Jag är inte hatisk, jag är oroad och bekymrad. Ni feminister och er syn på rättsamhället gör mig verkligen mörkrädd. Jag hoppas verkligen att människor som Alvunger bara är omogna nybörjar-feminister som växer upp tillsist och inser att världen är för kompex för att man ska kunna ha råd att vara fanatisk. Men jag är uppriktigt sagt bekymrad.
Inlägg #53: Postat: 2003-04-17 01:15:00
q
Josefine: Det står dig fritt att inte diskutera med mig. Men det kommer inte att hindra mig ifrån att kommentera dina artiklar. Jag tycker att någon måste våga ifrågasätta det som feministerna håller på med, ert präktiga och arroganta sätt att problematisera de val som människor gjort i sina liv. Skulle ni se ersjälva ur männens synvinkel skulle ni se hur uppblåsta ni verkar.
Inlägg #54: Postat: 2003-04-17 01:16:00
Sten Hårdh
Du är hatisk.
Inlägg #55: Postat: 2003-04-17 01:31:00
q
Sten Hårdh: Så här står det i en nazistisk propagandaskrift från 1941 som beskriver förhållandena i Tyskland under Weimarrepubliken: "1925: En halv miljon judar förslavar 62,5 miljoner tyskar.
Juden härskar - tysken måste arbeta". Känns resonemanget igen ifrån feminismen? Patriarkatet och mannen som förtryckare? Har vi inte lärt oss någonting ifrån historien? Har jag inte orsak att känna viss oro?
Inlägg #56: Postat: 2003-04-17 01:35:00
q
Nazisterna var precis lika nitiska som feministerna när det gäller att hitta fakta till stöd för deras propaganda. Till exempel visade man på att de 2 judar som bodde i Berlin innehade 30 av anställningarna vid stadens universitet. Känner man igen resonemanget när feministerna kommer dragandes med sina löneskillnader och all statestik som visar på hur mycket män misshandlar kvinnor etc?
Inlägg #57: Postat: 2003-04-17 08:32:00
q
...Naturligtvis är det en viss skillnad mellan nazister och feminister. Men jag tycker ändå att man måste försöka undvika de mönster visat sig skadliga tidigare. Jag tror att det är väldigt fel av feministerna att kollektivt skuldbelägga männen för allt som är fel i vårt samhälle. Det är inte bara fel, det är också farligt.
Inlägg #58: Postat: 2003-04-17 11:56:00
Sten Hårdh
Du borde ta reda på lite riktig feminism. Inte lyssna på allt mediaskrän.
Inlägg #59: Postat: 2003-04-17 12:00:00
q
Jag är inte inte intresserad av någon feminism som står att finna i någon bok någonstans. Jag är intresserad av den feminism som faktiskt får en inverkan på våra liv. Det som feminismen i realiteten står för. I verkligheten. Det är det enda som har någon betydelse, för det är väl handling och inte ord som räknas?
Inlägg #60: Postat: 2003-04-17 18:11:00
Josefine Alvunger
mjo, nog har ord en del med att göra. man kan ju inte säga "så här är fem. teori" utan att veta vad fem. teori är. Men visst räknas handling också. Ta en titt på "kön, makt och systerskap" utställningen i gbg nu Där får du se vad bland annat "kvinnorörelsen" drivit igenom. Lite snack, men jääävligt mkt hockey.
Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Laddar...