Män och mjukhet

Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2003-04-16 12:51:00
Biff
Det finns inga män som känner sig speciellt manliga. Jag förstår inte vad någon har fått det ifrån?
Inlägg #22: Postat: 2003-04-16 13:30:00
Katta
Men bestäm er, är ni rädda eller inte? Först en hel del inlägg att q minsann inte är rädd och sen säger lille q själv att han är rädd. Först finns det en manlighet man inte får röra, sen existerar det ingen manlighet överhuvudtaget. Köp en fika eller gå på bio men tagga ner lite...
Inlägg #23: Postat: 2003-04-16 13:49:00
Josefine Alvunger
q, tycker du inte själv att du börjar bli pinsam nu? Du har aldrig lyckats bemöta mig med ett enda vettigt argument. Du argumenterar mot en skuggfigur, en fejkdebatt, eftersom du själv hittar på vad jag tycker. Orden "ny manlighet" har jag aldrig skrivit förrän nu aldrig definierat varken i denna text el andra. Så gör du jämt, funderar ut vad "vi feminister" tycker och försöker underbygga det med att sätta "Alvunger" efter.
Inlägg #24: Postat: 2003-04-16 13:49:00
Josefine Alvunger
Det börjar gränsa till brottsligt. Om jag står för mina åsikter så står du för dina, men du lägger fan av med att skriva saker som jag aldrig sagt. Det är omöjligt att argumentera emot och försvara något, som andra bestämt att man tycker. Läs texterna o tänk vidare. El skit i att läsa texterna eftersom jag ändå bara spyr ut floskler om det är det du tycker. Men för inga debatter med mitt namn!
Inlägg #25: Postat: 2003-04-16 13:51:00
Biff
Kvinnligheten har skapat manligheten som ett ideal. Ingen man känner att han når upp till det idealet, men blir ändå ledsen när kvinnor hotar att ta det ifrån honom. Kan det vara så? Män är lite mer komplicerade än kvinnor...
Inlägg #26: Postat: 2003-04-16 13:58:00
JoeHill
Kvinnor vill till varje pris bli av med sin "idealbild", medans män krampaktigt klamrar sig fast vid sin.
Inlägg #27: Postat: 2003-04-16 14:04:00
JoeHill
Behöver inte alla människor ideal att sträva efter. Varför skall de tas bort? Vad är substitutet? Varför är en "manlig feminist" en bättre ideal bild än en "manlig grottmänniska"? Kan inte feminister sluta med att försöka definera för resten av befolkningen vad som är "bra" och "dåligt"?
Inlägg #28: Postat: 2003-04-16 14:08:00
Jörgen
Den där Katta är ju också duktig på att lägga sina ord i andras mun för att få något att argumentera mot! Var skriver "q" att hans manlighet är hotad? Var skriver q att han är rädd?
Inlägg #29: Postat: 2003-04-16 14:51:00
Lisa
Jag förstår din frustration Josefine. Jag skulle bli galen av att hela tiden få höra "du tycker,du vill,du ska,ni vill" om saker man aldrig ens andats fram. q sitter hela tiden och hittar på saker som kvinnor ska ha sagt och hetsar upp sig över det eftersom han tror att det är sant. Han verkar inte ens läsa dina texter utan bestämmer själv vad det står där. Som du sa,varför läser han överhuvudtaget? Ditt namn står ju på artikeln,det är bara att låta bli att klicka.
Inlägg #30: Postat: 2003-04-16 14:53:00
Lisa
Dessutom är han onödigt spydig och otrevlig:förväntar du dig att få nobelpriset för den iden" Vad ska det vara bra för? Vad vinner han på elakheter?
Inlägg #31: Postat: 2003-04-16 17:03:00
q
Josefine: Jag har gett dig massor av argument men du brukar aldrig lyssna. Kommer du ihåg något av mina argument? Nä, det är väl kanske just på grund av att du struntar i dem. Feminister och speciellt kvinnliga sådana vet ju allt själva. Ni tror att ni vet allt om män men i själva verket vet ni ingenting. Jag kan lova att det är ganska sjukt att höra kvinnliga feminister spekulera i hur män tycker och tänker om allt möjligt.
Inlägg #32: Postat: 2003-04-16 17:06:00
q
Hur vet du till exempel att män går runt och försöker uppnå någon slags manlighet som går ut på att vara tuff. Det mansideal som din artikel ifrågasätter. Det mansideal som du påstår står ivägen för människors frihet. Vad vet du om vilka ideal jag följer. Det är en ren förolämpning av dig att stå och säga att män följer något visst patetiskt ideal som är på ett visst sätt.
Inlägg #33: Postat: 2003-04-16 17:07:00
q
oj, det ska in några frågetecken i meningen ova
Inlägg #34: Postat: 2003-04-16 17:11:00
q
Så, Josefine: Kan du förklara för mig på vilket sätt jag skulle vara offer för något slags manlighetsideal? För att svara på din fråga: Jag har aldrig upplevt att jag inte kunnat göra något jag skulle vilja göra på grund av något manligt ideal. Jag skulle aldrig låta något fånigt pådyvlat ideal hindra mig. Att påstå det är en ren förolämpning. Kan du ge något exempel på män som känner sig hindrade av någon norm?
Inlägg #35: Postat: 2003-04-16 17:12:00
Josefine Alvunger
åh, vilka bra argument! skall se om jag lyckas bemöta dem. då skall vi se "feminister och speciellt kvinnliga sådana vet ju allt själva." Ja det var bra. Vi vet allt själva. Till skillnad från vem? Till skillnad från dig då q, som aldrig hävdat dig veta ett smack.
Inlägg #36: Postat: 2003-04-16 17:12:00
Josefine
HUR jag "vet" saker o ting baserar jag bland annat på min verklighet. du baserar din kunskap på din verklighet. Det gör inte den ena el den andre kunskapen sämre. Jag har aldrig anklagat din kunskap för att vara sämre än min. Däremot kan jag säga att din kunskap går ut på att förklara för andra vad min kunskap är, och den kan du faktiskt inte uttala dig om.
Inlägg #37: Postat: 2003-04-16 17:15:00
Josefine
Homosexuella män blir hindrade av en norm. Män som vill arbeta på dagis blir hindrade av en norm. Män som vill ha på sig klänning blir hindrade av en norm. Tre färska exempel, varsågod mannen!
Inlägg #38: Postat: 2003-04-16 17:16:00
q
Och här är lite min teori: Jag tror att de som rasar mot normer i själva verket är svaga människor som känner sig hindrade av dessa. Men egentligen är alla normer en illusion; vad dessa människor inte har upptäckt är att det inte finns några normer som man måste följa. Att vara kille och gilla knypling innebär faktiskt inte nackskott. Så enkelt är det. Men att ni feminister ägnar er tid åt massa norm-nojor betyder bara att det är ni som inte har fattat någonting.
Inlägg #39: Postat: 2003-04-16 17:19:00
q
För att tala klarspråk: ni feminister som vill analysera normer sönder och samman är i själva verket fegisar som inte fattat att alla har ett val själva. Ni vågar inte göra era val själva och vill därför ha en stats-feminism som håller alla kvinnor i handen. Nyckelord: FEGISAR!
Inlägg #40: Postat: 2003-04-16 17:23:00
q
För övrigt: Män som blir hindrade att jobba på dagis blir det på grund av alla pedofili-häxprocesser som feminimen skapat. Nu vågar man som man snart inte gå närmare än hundra meter ifrån ett barn och det är feminismens jävla fel! Jävla puckon! www.angryharry.com har en del bra texter om det.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...