|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-15 21:53:00
|
|
q |
Ni feminister är så tråkigt förutsägbara. Precis vartenda jädrans socialt fenomen som finns ska ni upptäcka på nytt hundramiljoner gånger. Vad är det för konstigt med att vissa killar har krukväxter? Eller gillar konståkning? De enda som verkar förvånas över det är ni feminister.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-15 21:57:00
|
|
q |
Förvisso kan du ha rätt i att gruppmentaliteten bland ungdommar ibland gör det svårt att avvika ifrån gruppens normer. Men det gäller också betydligt fler saker än det som du nämner. För att ta ett exempel: Varför är det till exempel fult att vara "plugghäst" i vissa kretsar? Varför hejar människor på vissa idrottslag?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-15 22:02:00
|
|
q |
Så vad är det du vill uppnå med din artikel egentligen? Vem är det du vill påverka? Vad vill du att dessa ska göra? För du gjorde dig väl inte besväret att skriva den här artikeln om du inte hade ett syfte. Vilket är det i så fall?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-15 22:10:00
|
|
q |
Dessutom blir jag lite beklämd av alla sturska kvinnor här som "tycker att vi kommit en bit på väg till att definiera en ny manlighet". Vadå "definiera en ny manlighet"? Vem ska göra det? Ni feminister? Är det Josefine Alvunger som tagit på sig uppfinnarhatten och ska mixtra fram en ny manlighet? Ni har ingen rätt att säga åt mig hur jag ska vara, det är det viktigaste man måste komma ihåg.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-16 00:14:00
|
|
Katta |
Varför är du så oerhört rädd att kvinnor ska ta ifrån dig din "manlighet"? I varenda kommentarspalt skriker du "min manlighet är min, ni kan inte ändra mig". Det börjar också bli tjatigt...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-16 00:20:00
|
|
ap |
Kvinnor har ju ingen manlighet att bli av med så de vet inte hur det känns!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-16 00:28:00
|
|
Katta |
Om q vill ha sin manlighet så få han det. Ingen tänker plocka av honom den... hur den än ser ut. Jag förstår inte varför han känner sig så hotad??? Även q borde inse att man kommer längre med lite ödmjukhet inför sina medmänniskors tankar och idéer.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-16 09:46:00
|
|
Per H |
håhåjaja. Nu kommer den gamla "Varför är ni så rädda"- dängan fram igen. Lär man sig detta dag ett på Kursen? förminska dina motståndare genom att kalla dem rädda. Katta, det blir så tröttsamt. Josefine svarar iallafall med sina egna argument, och det skall hon ha heder av.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-04-16 10:12:00
|
|
Linda |
Fast det är onekligen lätt att få intrycket att ni är rädda. Så fort någon andas nåt om att definiera eller klassificera manligheten precis som kvinnligheten gjorts i århundraden skriker ni i kör: "MIN MANLIGHET ÄR MIN! JAG VILL INTE BLI KLASSIFICERAD!" Det låter lite som rädsla. Men vad vet jag, jag har ju som sagt ingen manlighet att bli av med.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-04-16 10:36:00
|
|
JoeHill |
Jag är rädd... Så ge faan i min manlighet era konspiratoriska rödstrumpor.:-
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-04-16 10:37:00
|
|
Ny Slovensk Konst |
Om nu den "nya mannen" representeras av den typ som Alvunger beskriver så undrar jag vad det är för skillnad mellan "den nya mannen" och den "gamla bögen"? Nä, nu var jag orättvis, inte ens en superfjolla skulle vara lika tråkig och mesig som exemplaret beskivet i artikeln. Men va fan, till och med John Wayne gillade att ha på sig en klänning då och då och han fick ju humpa Marlene Dietrich.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-04-16 11:14:00
|
|
Per H |
om rätt skall vara rätt, så har inte Josefine sagt att hon beskriver den nye mannen.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-04-16 12:12:00
|
|
Biff |
Den nya mannenn uppfanns i början av 1900-talet och sedan dess har det inte hänt mycket... Och om män är rädda så ska väl inte kvinnor vara elaka mot dem. Det är inget fel med att vara rädd.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-04-16 12:33:00
|
|
JoeHill |
Precis, feminister är elaka. De hackar på redan rädda män. Fullt jämförbart med mobbing på skolgården. "tryck ned den svage"
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-04-16 12:36:00
|
|
q |
Altså: Jag bryr mig inte särskilt om manlighet, eller att ens betraktas som manlig. För målet med jämställdheten är väl att vi ska försöka tänka mindre i termer av manligt och kvinnligt och istället se till individen. Eller har jag missuppfattat någonting?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-04-16 12:38:00
|
|
q |
...Men om det nu är så så undrar jag varför Josefine Alvunger är så ivrig till att definiera en ny sorts manlighet??? Jag trodde att manlighet var någonting som man inte skulle bry sig om? Det går verkligen inte ihop och det är helt sjukt. Vart vill Josefine Alvunger komma med att definiera den "nya manligheten". Är det något som feminister brukar syssla med? Trots att de inte vill att vi ska tänka i manligt och kvinnligt?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-04-16 12:38:00
|
|
JoeHill |
Glöm inte krukväxterna! Alla måste ha krukväxter, annars når vi aldrig jämställdhet.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-04-16 12:41:00
|
|
q |
Vad jag tror är att Josefine Alvunger är precis lika sexistisk som de hon påstår sig argumentera emot. Hon vill ha en klar bild av vad manlighet är för att hon ska kunna sätta gränser för vad en man får vara. Hon vill sätta upp en norm för manlighet som hon och andra feminister ska kontrollera. Till vilket syfte? Jag struntar fullständigt i manlighet, varför gör inte feminister det ocskå?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-04-16 12:45:00
|
|
q |
Biff: Du sätter fingret på en viktig sak. Varför är feminister så snabba med att tala nedlåtande om "rädda män"? Jo, därför att enligt våra gamla könsroller är inte acceptabelt för män att vara rädda. Det är verkligen ironiskt. Feministerna krälar själva djupt ner i det sexistiska dike som de påstår sig vilja rädda världen ifrån. Det är patetiskt.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-04-16 12:48:00
|
|
q |
Ett ganska bra visdomsord är: "man känner andra genom sigjälv". Precis så ser jag på feminister. De är själva så jävla sexistiska och sjukligt manligt och kvinnligt fixerade att de tror att alla andra är det också. Sen förstår de inte varför andra blir irriterade när de spyr ut sina floskler och slår in öppna dörrar åt både höger och vänster, ständigt i jakt på någon att skuldbelägga.
|
| |