|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-15 16:44:00
|
|
P L U |
Puss på dej, Lena! Klockrent!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-15 16:53:00
|
|
Fredrik Larsson |
En helt fantastisk artikel, dock anser jag inte att Irak kommer glömmas bort. De har ju olja, och även om jag itne anser att det var anledningen till kriget så är det anledningen till ockupationen. Däremot kommer media att glömma Irak, vilket ju dock knappast kommer göra USA mer välvilliga mot irakierna...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-15 18:41:00
|
|
Yanni |
Om de kan bygga upp sitt land till en fredlig demokrati så glömmer jag dem gärna. Tror ingen är specifikt intressead av irakier som lever i fred och frihet. Irak kanske blir ett semestermål i framtiden. De måste ju klara sig själva nån gång. Eller?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-15 18:53:00
|
|
Mike |
Kanske Lena borde förklara detta för kosovo-albanerna så att de slutar sätta upp statyer av Clinton och att döpa sina döttrar till Madeleine efter Madeleine Albright... Sen kan hon ju fortsätta till Afghanistan och Irak på sin föreläsningturne.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-15 18:59:00
|
|
Mike |
"All that is necessary for evil to triumph is for good men to do nothing." — Edmund Burke
"All that is necessary for evil to triumph is for the United Nations to do nothing." — Mike
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-15 22:18:00
|
|
klas |
Ett enkelt test för dig för att se om du är motståndare till kriget eller usa: Var du mot USAs insats i bosnien? kosovo? afghanistan? detta krig? Om du svarar ja på alla är du antagligen motståndare till USA, inte kriget i sig.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-16 01:17:00
|
|
Scooby |
Nice! Du har "råg i rygg" och skarp analys!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-16 19:07:00
|
|
Skilnad mellan Saddam och Slobodovan |
Slobodovan var visserligen för hårdhänt men han aktioner mot Albanerna hade i alla fall ett visst berättigande då Kosovo Albanerna hade varit ansvariga för ett stort antal terrordåd mot Serberna.
Skilnaden var inte så stor från USAs aktioner i Afghanistan där ett stort antal Civila döddaes i USAs självförsvarskrig mot terrorismen.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-04-16 21:36:00
|
|
dani |
bra skrivet!!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-04-20 09:59:00
|
|
Carin Nordström |
Min gamla teckningslärare från högstadiet som förövrigt kallades Varulven från Ösmo eftersom han såt ut precis så! sa till oss i klassen precis före jul att det är VI som är ansvariga för att det är så många människor som tar livet av sig på storhelger. Men så kan man inte resonera, med kollektivt ansvar...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-04-21 05:48:00
|
|
Andrija K |
Kära Lena att förenkla och förklara denna blodiga konflikt på Balkan på det sätt du gjort är skrattretande....du har målat hela konflikten i svart och vitt, jag undrar varifrån du har fått din information??
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-04-22 09:04:00
|
|
klas |
Hörde just i helgen att de hittat en av de fyra irakiska forskare som gick med på att tala med vapeninspektörerna innan kriget, ihjältorterad. Där har du dina vapeninspektioner som du tror så mycket på och försvarade så hett i kommentarerna till din förra artikel, "hur som haver är dom djävligt döda".
|
| |