Miljönissar – vakna upp

Den här tråden diskuterar artikeln Miljönissar – vakna upp.
Inlägg #1: Postat: 2003-04-11 11:47:00
Kent Davidsson
Jag gratulerar till ett spännande nyspråk. Särskilt din användning av ordet "egoism" är revolutionerande. Det skulle alltså enl. dig stinka av "egoism" att vilja motverka användandet av en "statuspryl", som innebär att andra får andas in giftiga gaser och partiklar. Själv är jag måhända alltför konservativ i mitt språkbruk och skulle kalla för "egoism" att använda en "statuspryl" som innebär att andra får andas in giftiga gaser och partiklar.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-11 13:33:00
Per W
Det ÄR billigast och effektivast och miljövänligt att elda samtliga brännbara sopor.
Återvinningsindustrin är ett otroligt slöseri med både pengar och miljön.
MEN det är ju inte "uppfostrande"!!!
Inlägg #3: Postat: 2003-04-11 14:44:00
Erik Lindgren
Bilismen är det inget fel på. Däremot dess miljöförstöranade effekter är mycket allvarliga. Det är inget småsak att det regnar svavel- och salpetersyra över vårt land. Att återgärda detta skulle betyda mycket för miljön i världen. Forskning bedrivs på detta område, och att inte byta bränslesystem är som att skjuta sig själv i foten. Det finns många tänkvärda alternativ, och detta är något som borde tänkas över.
Inlägg #4: Postat: 2003-04-11 15:23:00
Marcus P
"Men om och när jag skaffar mig en bil, som jag tänker köpa oavsett dess bränsleförbrukning vill jag köra den hur mycket som helst utan att blir överbeskattad av extrema miljönissar." Menar du att du tänker a köpa en bil utan att på något sätt bry dig om bränsleförbrukningen; b vägra att betala för de kostnader på samhälle och natur som din körning innebär?
Inlägg #5: Postat: 2003-04-14 14:47:00
Per W
Det jag säger är att det finns inga belägg för att den energiåtgång och tidsåtgång transporter med lastbil och privatbil, vatten för att göra ren förpackningar mm och arbetstid är lönsamt vare sig ekonomiskt eller miljömässigt. Återvinningsindustrin är ju konkursmässig eller beroende av subventioner. Det är symbolaktiviteter!
Inlägg #6: Postat: 2003-04-14 19:39:00
Biff
Miljönissar är så enfaldiga, de räknar inte ut några konsekvenser.
Inlägg #7: Postat: 2003-04-16 23:27:00
Carl Eriksson
"Det som inte omedelbart har en negativ inverkan på mitt liv kan sopas under mattan." Det är de konservativas/liberalas motto.

Ska också tillägga att biologiskt material innehåller salter som kan omvandlas till farliga ämnen vid förbänning. Detta sker inte vid kompostering eller rötning.
Laddar...