|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-10 15:36:00
|
|
Fredrik |
Josefin är en bimbo, en feminist utan några argument, en fåne som inte vet vad hon säger när hon egentligen tar till extremt allvarliga anklagelser, men hon är kvinna – hon får säga vad hon vill. Jag sluter mina öron och ber sådana som Josefin dra.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-10 15:55:00
|
|
vira |
Varför skulle en kvinna vilja sätta sig med en dömd massvåldtäktsman och lyssna på band från hans rättegång?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-10 15:58:00
|
|
JM |
det kanske är sant det du säger. men du verkar helt galen, varför ska man ta dina påhopp på allvar. j alvungers text handlar om strukturella saker, viktiga saker, större än ditt fall.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-10 16:22:00
|
|
Erik |
Ja, Billy, "läsarna rasar" och håller med dig. Det hade platsat på vilken kvällspress-löpsedel som helst. Det man kan rasa över är knepen du använder för att försöka lura läsare till "din sida". Klart att "utmaningar" och tidsfrister lockar folk. Ännu enklare blir det ju om man bara kan välja en ringhörna, och sedan med händerna för öronen börja skälla. Jag hoppas verkligen att alla läsare genomskådar detta, oavsett åsikt i debatten vars egentliga ämne fallit bort någonstans på vägen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-10 16:38:00
|
|
Anna Li |
Du främjar inte din sak genom att gå till rabiata personangrepp på alla som säger emot dig. Hela världen snurrar inte runt dig. Josefines artikel handlade om mycket mer än dig som person.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-10 16:53:00
|
|
Magnus |
Alltså, VISSA läsare rasar och håller med dig, det är en viss skillnad mellan det och att som du antyda att du har total uppslutning bakom dig... ;- Visserligen tycker jag att det är synd att JA "sumpade sin chans", i och med att det kanske hade kunnat vara intressant för henne att höra banden, och kanske gett henne uppslag för lite fler artiklar i och med att hon ju gör anspråk på att kämpa på "bådas" sidor i könsdebatten så att säga.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-10 16:59:00
|
|
Richard |
Nu får det väl ändå vara nog Billy Butt! Att påstå att du har alla läsare på din sida är ju bara pinsamt. Du har säkerligen en del läsare på din sida och Alvunger en del på sin sida. Jag har sagt det tidigare och säger det igen, om JA är en "tokfeminist" som skriker ut i pressen tills hon möter motstånd så är Billy Butt borderline rättshaverist!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-10 17:53:00
|
|
Unome |
Ett tips för framtiden Billy: varken ditt feministhat eller dina broderligt ryggdunkande anhängare på denna sajt ökar din trovärdighet som oskyldigt dömd. I övrigt önskar jag dig lycka till i din karriär som musikproducent, och hoppas att rättvisan segrar, ifall den inte redan gjort det.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-04-10 18:55:00
|
|
Sofia M. |
Och ditt resonemang, Billy Butt, är totalt objektivt antar jag? Det MÅSTE det väl ändå vara, eftersom du är part i målet och dömd våldtäktsman...
Ehrm..
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-04-10 19:03:00
|
|
martin. |
Haha... det är för underbart när någon går in och säger att de sätter punk för en diskussion. Bara för att de säkert ska få sista ordet. Saken är ju att det vill ju alla i en debatt få...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-04-10 21:02:00
|
|
Katta |
Om förtroendet för Billy var minimalt innan så är det helt på minus nu. Jag trodde inte att hans rättegång hade något som helst med feminism att göra utan med misstänkt våldtäkt. Att döma ut alla feminister för att konspirera mot Billy Butt visar på taskig verklighetsförankring.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-04-10 21:27:00
|
|
Fredrik R |
Ja, vi vet Billy, det känns lite "salt" en gång emellan, men du borde ju dock veta, att om inte Alvunger känner för att fortsätta i all oändlighet i debatten-vilket hon säkert har meddelat dig på ngt sätt, så varför då " skruva " upp det ännu en gång- med din slutreplik.
Vad det hela handlar om från början, vet ju dock dom flesta-men det är så lätt att gå utanför gränserna och lägga det på andra plan-än just sakfrågan feministsnacket ige
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-04-10 21:28:00
|
|
Marcus P, feminist |
Jag antar utmaningen. Maila till intressecentralenspray.se så synar jag dina kort.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-04-11 08:50:00
|
|
Lisa |
Är du dum på något sätt? Har du svårt att fatta? JA har sagt hur många gånger som helst att hon inte pratar om dig eller ditt fall. Hon har sagt att hon inte vet om du är skyldig eller inte. Hon pratar om våldtäktsmål i allmänhet inte om dig. Så varför skulle hon vilja höra dina band? Du verkar överskatta din egen betydelse och person något oerhört! Så viktig är du inte. Läs innantill och sluta vara så uppblåst så kanske du fattar! Och vad har feminismen med ditt fall att göra egentligen?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-04-11 09:41:00
|
|
klas |
Varför inte publicera dom ändå? Vad är värst, att bli sedd som våldtäktsman eller att ta smällen för övergrepp i rättssak? Fast ett problem är ju att jag aldrig kan veta om du publicerat alla band, kanske väljer du bara ut de som låter bäst för dig? Är nog smartast att skaffa sig riktigt grundlig juridisk rådgivning innan man gör en sån grej dock, vore ju litet trist om du åker i finkan och banden blir stoppade ändå.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-04-11 13:16:00
|
|
Finland |
Billy mfl kloka Inse att Sverige är skit. Det är sinnessjukt att så många upprörs över dina försök att försvara dig efter en sådan rättsskandal våldtäktsmålet var, när samtidigt nästan INGEN reagerar på att mördare som Joy Rahman, S Ashkar och Christer Pettersson går fria! Inhumant och vidrigt, detta är ett sjukt folk. Jag förstår vilken frustration och vanmakt du känner Billy!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-04-11 13:23:00
|
|
Per W |
Patetiskt Billy, ditt blinda feministhat
och din usla retorik har gjort dig ännu mindre trovärdig än tidigare, i mina ögon i alla fall.
Du uppfyller alla kriterier på en rättshaverist, och du gör dig själv en tjänst genom att vara tyst i den här frågan.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-04-11 16:47:00
|
|
greger |
Du tror väl ändå inte på fullt allvar Billy B att en ung tjej skulle gå i säng med dej frivilligt. Eller är du så korkad så att du tror att du har fått knulla tjejer utan dina specialerbjudanden ?
|
| |