Kära moderater!

Den här tråden diskuterar artikeln Kära moderater!.
Inlägg #1: Postat: 2003-04-07 12:56:00
Johan R
Tillväxt leder till fler skattebetalare och bättre välfärd.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-07 13:55:00
Magdalena
Kära socialdemokrater,jag har en liten fråga till er. Hur kan ni lova en massa förbättringar innan valet och sedan höja skatterna, med förklaringen att pengarna ska gå till dessa förbättringar och sedan,några månader senare i stället försämra eller inte göra något alls. Hur kan ni,som är ett arbetarparti göra försämra för dem som redan har det sämst????
Inlägg #3: Postat: 2003-04-07 13:55:00
Anna
hej! det här var ganska bra. Men jag tycker du är lite naiv som tror att alla socialbifragstagare är små oskyldiga offer som kämpar för att få jobb 24-7. Det trodde jag också när jag var 16 bast och medlem i KPMLr. Jag är inte moderat, man jag börjar tröttna på att betala skyhög skatt medan vissa bara käkar upp mina pengar utan att ha några krav på sig! Sänkt skatt skulle visst leda till fler jobb genom stööre konsumtion, etc. mors!
Inlägg #4: Postat: 2003-04-07 14:50:00
Per W
En liten kommentar: Skattepengar försvinner inte i något svart hål, de används ju till offentliga utgifter: investeringar, löner, förbrukningsmateriel mm och kommer bl.a det privata näringslivet till del på det viset. OBS! Jag tar inte ställning till hur höga skatterna ska vara, vill bara peka på att offentliga utgifter också bidrar till tillväxt!!
Inlägg #5: Postat: 2003-04-07 15:10:00
Erik Lindgren
Denna var ett ordentligt skott i råttan. Visst fann det en del saker som kan ifrågasättas, men det var ju rena skitdetaljer. Jävligt bra och jävligt kul, därför båda tummarna upp! Ungefär, nästan.
Inlägg #6: Postat: 2003-04-07 18:52:00
Mike
Fråga: Alla får INTE "lika bra" skola vård och omsorg i Sverige. Vad är det som är så bra med det? Fråga: Vad är det som är så dåligt med att folk får behålla mer av de pengar de arbetat ihop? Fråga: Vad är det som är så dåligt med att folk kan välja den skola eller vård som passar dem bäst? Fråga: Vad
Inlägg #7: Postat: 2003-04-07 20:24:00
hmm
moderaterna var högerpartiet och vänstern var vpk för inte så länge sen...
Inlägg #8: Postat: 2003-04-08 23:57:00
Jan Schmidt
Jag har ytterligare en fråga: Är det verkligen ingen av alla dessa moderater med skrivklåda, vilka brukar befolka den här sajten, som tänker försöka svara på Henrik Hermanssons frågor? Eller har ni inga svar?
Inlägg #9: Postat: 2003-04-09 09:27:00
Mathias
Därför att frihet och ansvar är rätt, men tvång är fel - även när man kallar det något annat.
Laddar...