|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-05 16:20:00
|
|
Lena V |
Oj. Härmed lovar jag att kasta ur radion, sätta på MTV istället och aldrig köpa en tröja som räcker längre ner än till över naveln! Jag är inte gammal, jag är ung, jag är inte patetisk, jag är ung; Måste dock motvilligt erkänna att igenkänningsfaktorn i denna trevliga text, är oroväckande hög
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-05 17:22:00
|
|
Yanni |
HÖG igenkänningsfaktor! Fast jag säger till. Inte så mycket i köer för jag har gott om tid, men när ungjävlarna väsnas och skriker. När några 14-årsgrabbar sa "fitta" för femtifjärde gången gick jag fram till dem och sa: "Har någon av er småglin ens sett en fitta i verkligheten?" DET var kul :-
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-05 17:45:00
|
|
Fredde R |
bra kläm!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-05 19:38:00
|
|
Carola |
Hm, mycket konstigt, alla känner igen sig, men inte jag. Inte det minsta. Absolut never!! Jag vägrar!! ;
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-05 21:37:00
|
|
sten |
..och Karusellen"Att ungdomen ska vänta tills den blir 18 år med att se barnförbjudna filmer naivt man föreslår..Men i Rackarbergen, Humlegården..andra ställen, där tjänar dom in på gungorna.."
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-06 00:51:00
|
|
Ingrid O Losell |
Jag lovar! ... Vad glatt överraskade alla ni ängsliga kommer att bli när dagen T som i Tant verkligen är faktum - överraskade över att det mesta bara var kärt omhuldade fördommar ;o ... tänker tant men pigg. Fast texten var ju bra skriven...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-04-06 01:38:00
|
|
Urban |
Själv fyller jag snart 38 o börjar inse att jag är en gubbe! Var på Sturecompagniet för några veckor sedan o kände mig så "stor" - både lång och bred - i jämförelse med de andra manliga gästerna. Fattade först ingenting för jag är inte så lång 180 o jag har aldrig känt mig speciellt stor 90 kg trots att jag tränar mycket. Då, för första gången i mitt liv, insåg jag att jag är en vuxen man när jag gick omkring som värsta "farsan på stan" bland alla kids som i princip kunnat vara mina söner.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-04-06 10:51:00
|
|
suz |
ac för i helvete,,jag saknar ring så spelar vi o melodikrysset o bingolotto o alsång på skansen,,är jag gammal ? nej jag är utomlands,,och gammal hahaha
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-04-07 11:39:00
|
|
MrTambourineMan |
Alltså, jag känner igen mig, trots att jag blott är 20år, så kan jag inte hjälpa det. Ungarna idag har ingen som helst respekt för någonting överhuvudtaget! Men, f.ö. finns det faktiskt gamla tanter som beter sig på precis samma sätt, går före i köer och fnyser åt allt och alla... Men återigen, är denna generations ungdommar/barn värre en de förra? Eller är det jag som inbillar mig. Hur är det man brukar säga; det var bättre förr?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-04-08 10:51:00
|
|
Peggy |
Mycket bra! Men nu är dags att gadda ihop oss...vi måste lova att vi aldrig lär barn att kalla en kvinna "tant". Det skär som en kniv när man går i affären och så säger någon revanschlysten 35-åring till sitt barn: "Flytta på dig så tanten kan komma förbi". Vi får göra ett kollektivt förnekande, annars är det kört, ladies ;-
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-04-09 15:39:00
|
|
Kalle |
Det man får göra när andra människor inte kan bete sig är att tänka på hur värdigt och överlägset man själv uppför sig. Då känns det bättre...
|
| |