Tafsa inte på min föräldraledighet!

Inlägg #1: Postat: 2003-04-02 13:36:00
Anna Li
Ja, ge bort och ge bort. Egentligen har vi inte mer än hälften idag, rent formellt. REsten måste männen skriva över på kvinnorna för att de ska få ta ut den. Men ska man aktivt satsa sin kraft som kvinna på samhällsförändring så är det lite konstigt att man börjar med att satsa kraft på att ge männen något verkligt attraktivt. Det gör nog bara de som inte ser det som attraktivt läs de som inte har barn.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-02 13:37:00
Anna Li
Jmfrelsen med semesterdagar faller platt eftersom detä r arbetsgivaren som står för den. Om nu föräldraledigheten ska vara individbaserad så är det märkligt om den fördelning blir 50/50 eftersom det bevisligen finns en part som har påverkats biologiskt mkt mer. Så om du absolut vill ha ett inflexibelt individuellt system så fine. Men då får det bli ngt som väger in kvinnans graviditet, förlossning och amning.
Inlägg #3: Postat: 2003-04-02 13:54:00
Per W
Jag visste inte att graviditet var en sjukdom. De flesta kvinnor arbetar under graviditeten. Hur då väga in ........?
Inlägg #4: Postat: 2003-04-02 13:57:00
Per W
Jag förstår inte varför jämförelsen med semesterlagen faller platt?! Det spelar väl ingen roll vem som måste betala en lagstiftad förmån. jag diskuterar principen. Bägge är föräldrar och har samma rättigheter/skyldigheter.
Inlägg #5: Postat: 2003-04-02 22:12:00
Moa
Svar på svar 3: Även fast graviditet inte är en sjukdom så vore det ju vettigt med ersättning för besväret. Du verkar inte ha något emot andra ersättningar, som semesterersättning och barnbidrag.
Laddar...