Skönhet kommer inifrån...

Den här tråden diskuterar artikeln Skönhet kommer inifrån....
Inlägg #1: Postat: 2003-04-02 15:34:00
YA
Jo du, det gäller att lira i sin egen liga... Men sånt där blir faktiskt mindre viktigt ju äldre man blir. Om man förstår att man blir äldre och accepterar det alltså. Ser att erfarenhet och humor är viktigare. Inte om man mentalt är kvar i tonåren för evigt. Då väljer man alltid den snyggaste.
Inlägg #2: Postat: 2003-04-02 22:14:00
Björn
Den som sade det, han var det. Varför bry sig om någon som inte ser till andra människors inre om man inte själv är väldigt ytlig? Jag skulle aldrig ens vara vän med en sådan människa.
Inlägg #3: Postat: 2003-04-03 01:55:00
Yup
Guld skrivet Daniel! 100 sant, men artikeln är näst intill 100 politiskt inkorrekt tyvärr, för jag hatar hyckleri.

Truth hurts, but its still the truth. Skönhet-fulhet är en av de mest hysch-hyschade orättvisorna som finns i livet.
Inlägg #4: Postat: 2003-04-03 02:00:00
Yup
Den här raden i texten var djävulskt bra: "Den ena killen är smal, snygg och cool. Den andra killen är småtjock, alldaglig, högt hårfäste och glasögon men även väldigt smart, väldigt trevlig och snäll."

Svart humor i den, jag älskar beskrivningen på loser-killen. Jag kan nästan inte sluta skratta! :D
Inlägg #5: Postat: 2003-04-03 09:32:00
Puppi
Tror du verkligen på det du skriver? Har du då missat alla dessa högst alldagliga människor som lever i underbara förhållanden? De finns ju överallt. Måste man inte skilja på skönhet och attraktion? För mig är det två helt skilda saker. Det ena yta, det andra mer komplext.
Inlägg #6: Postat: 2003-04-03 14:17:00
Carin Nordström
Jag har alltid varit tillsammans med killar med fult eller alldagligt utseende. Då vet man att dom har fått kämpa och inte är så ytliga. Haf varit rätt så nöjd i sängen också, för dom har väll fått kämpa där också! :
Inlägg #7: Postat: 2003-04-08 01:22:00
Robert Åberg
Visst håller jag med dig Daniel, verkligheten är som den är. Men män som den beskrivna "losern" bör bryta sig los ur sin roll som "loser". Ett symetriskt yttre är ett plus men ett tillräckligt starkt självförtroende, och andra inre kvaliteter kan ge en enorm utstrålning som "kickar ass!"
Inlägg #8: Postat: 2003-04-22 05:48:00
pidda
Nu vet vi varför du inte har nån bild på din presentation.
Laddar...