|
Inlägg #21: Postat: 2003-04-02 14:34:00
|
|
Jörgen |
Du lyckas verkligen röra till det! Du klagar på att du är borta för länge och "räknas bort" när du är ledig, inga kurser, löneförhöjning mm. Samtidigt vill du absolut inte dela med dig av "dina" dagar, för det är "kompensation" för ditt lidande...
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2003-04-02 14:46:00
|
|
Marcus P |
Jag kan förstå din argumentation ur ett slags "rättviseperspektiv" mina erfarenheter av bäbisar sträcker sig till att jag varit en själv, så i sak håller jag käft. Men vad jag inte kan förstå är hur din argumentation skulle leda till jämställdhet.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2003-04-02 15:13:00
|
|
alfred |
Jajjemän!, först klagas det sedan när männen tar det s.k. ansvar som samhället tjatat om, då är inte det heller bra... Låt oss klona människor utan kön och producera barn i burkar så slipper vi allt ojämnlikt. Halleluja...
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2003-04-02 17:36:00
|
|
JoeHill |
Varför vill feminister ha kvinnor på styrelseposter? När de inte vill ha tjejer i det manliga fotbollslandslaget?
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2003-04-02 17:40:00
|
|
wasteland |
Linussonhjärndöd, dvs säger att hon inte vill generalisera!! Men vad gör hon. Suck!!!!!!!!1
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2003-04-02 21:38:00
|
|
suz |
det haer aer inget skaemt foer mej, det aer allvar, varfoer ska utvilad man gaa in och bara njuta av ledighet naer morsan behover aaterhaemtning och aeven hon njuta av barnet naer hon vilat upp sej??
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2003-04-03 03:42:00
|
|
Katta |
I det stora hela handlar det väl om att mödrar och fädrer bör dela på barnledigheten för BARNETS skull. Läste nedan att endast kvinno utan barn skulle för resonemanget att det inte var en förmån att få vara hemma med barn. Jag har inga barn och jag ser det inte som någon förmån för föräldern att få vara hemma och vila upp sig och njuta av sitt barn. Det är för barnens skull föräldrana skall vara hemma.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2003-04-03 10:57:00
|
|
JPA |
Hurra AnnaLi! Fullträff! Helt otroligt skönt politiskt inkorrekt enligt unga singlar i S-holm, men SÅ SANT SÅ SANT! Mer sånt här!
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2003-04-03 10:59:00
|
|
JPA |
PS AnnaLi, du vet väl att lagförslag om att avveckla dagmammorna är på gång...nya skollagen: alla skall kallas "elever" från ettårsålder och vistas hos "pedagogiskt utbildade lärare"...etc. Bort med dagmammorna - som är ju kvinnor oftast...
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2003-04-03 12:53:00
|
|
Jesper N |
Intressant fundering kring hur föräldraledigheten uppfattas av arbetsgivaren beroende på vilket kön den lediga föräldern tillhör. Jag har sett tillräkligt mycket liknande för att tro på din teoris rimlighet. Arbetslivet är knöfullt av män som tror att de behandlar kvinnor och män lika men som i själva verket diskriminerar kvinnor som fa
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2003-04-04 08:47:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Tack för ett roligt aprilskämt. Det gäller att vara vaken och kolla almanackan!
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2003-04-06 10:57:00
|
|
Tilda |
Det var tydligen en öm punkt, det här ämnet. Jag håller fullständigt med dig. Jag förstår inte varför myndigheter ska bestämma vem av föräldrarna som ska vara hemma. Det om något måste vi väl själva få bestämma.
|
| |