Ni har inte rätt att demonstrera mot USA

Den här tråden diskuterar artikeln Ni har inte rätt att demonstrera mot USA.
Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #61: Postat: 2003-03-28 20:57:00
Krieg
Ber innerligt om ursäkt för att jag demonstrerat mot USA:s spridande av den allenarådande synen på kapitalitisk frihet!! Klart att hela det irakiska folket nu solidariskt skall ligga på tortyrbänken! Saddam, den store mördaren, klarar sej väl dock undan. Förpassas till någon garderob tills USA behöver honom igen. Fint sällskap får han där av Pinochet och andra f.d. amerkanska hjälpgummor!! Förlåt, men jag kommer inte att sluta demonstrera!!! Lyssna på Hans Blix i lördagsintervjun, P1 imorgo
Inlägg #62: Postat: 2003-03-28 21:44:00
Rationell
Boris Benulic är en riktigt, riktigt obehaglig skribent. Jag kan nog inte komma på något exempel på en person som förenar en såanmärkningsvärd retorisk talang med total ovilja/oförmåga till analys. Förakt för djup och analys av komplexa sammanhang, och ohejdad entusiasm för Disney-kultur och det sämsta USA har att erbjuda är i själva verket signum i hans skriverier. Reflekterande läsare, tag akt!!
Inlägg #63: Postat: 2003-03-29 00:36:00
Palle
Tack för Sanningen Boris!! Folk kommer att vakna men att hoppas på att den oheliga alliansen mellan allmäna anti-amerikaner och islamister ska inse att det inte är USA som hotar världen utan terrorister och sympatisörer till dessa är inget att hoppas på!! Tack än en gång!
Inlägg #64: Postat: 2003-03-29 10:14:00
Annika
Tack! Du har så himla rätt! Jag blev glatt förvånad, när jag läste din artikel! Äntligen någon som vågar säga som det är!
Inlägg #65: Postat: 2003-03-29 10:16:00
Ilia Bider
Värt att vara dagens citat!!!

"De enda som har rätt att demonstrera mot USA:s angrepp är vi som tidigare demonstrerat för Iraks folk och mot Saddam. De andra kan stanna hemma och inte bry sig, för det har de inte gjort förut."
Inlägg #66: Postat: 2003-03-29 12:59:00
Erik Lindgren
När du ligger där på din tänkta sträckbänk, har du då tänkt på att just det faktum att det rasar ett krig kan vara avgörande för ditt livs fortbestånd? Med detta ställningstagande illegitimerar du de flesta av världens massdemonstrationer. Jag har alltså ingen rätt att demonstrera, eftersom jag inte gjort det förut? Hur skall då samtliga av världens barn, som föds efter den första demonstrationen mot världens diktaturer kunna göra sina röster hörda?
Inlägg #67: Postat: 2003-03-29 16:49:00
klas
Tack Boris. Har länge förvånat mig över det massiva motståndet mot det här kriget, jag förstår inte vad det beror på. Jamenar, visst kan man tycka att ett krig är för riskabelt, att för många människor kommer att dödas etcetera. Men det är verkligen inget självklart ställningstagande. Dessutom, lyckas kriget kan ju sanktionerna hävas. Varför är så många så tvärsäkra på att kriget är fel? för att ärkeegoisterna i frankrika är mot det?
Inlägg #68: Postat: 2003-03-29 23:34:00
Sanna
Äntligen börjar lite rationella röster skymmas mitt i vänsterflummet och dessa "fredsdemonstrationer". Boris kanske går för långt när han menar att de som inte demonstrerat mot Saddam saknar rätt att demonstrera nu men det skrev han bara för att väcka eftertanke. Typiskt nog måste det vara en utlänning som kommer med denna sanning, för den är inte polititiskt korrekt i Sverige.
Inlägg #69: Postat: 2003-03-30 00:28:00
Peter Eriksson
De förhörsmetoder som USA använder mot talibanfångarna ligger med "uppmjukande" sparkar och slag och förbud mot att sova väldigt nära tortyr. Om man använder din egen logik - skulle ingen ha rätt att ifrågasätta Kubas motiv att gå till attack mot Guatanamo-basen, ha ihjäl de amerikanska soldaterna och släppa lös fångarna, om Kuba skulle bestämma sig för det? Ditt resonemang har allvarliga luckor.
Inlägg #70: Postat: 2003-03-30 00:34:00
Calle
USA har intagit sin nya roll som Lone Ranger över världen ivrigt påhejad av den indoktrtinerade och rövslickande USA högern som bergis går på Busch högerkristna Hyckleri.
Det är dock skönt att Sverige är en överväldigande sekuliserad nation där människor fortfarande ser skilnad mellan Svart och Vitt och är mer pragmatiska än Buschs Reaktionära hyckleri höger både här och i USA.
Nu väntar jag batra på att USA anfaller resten av världens diktaturer vilket nu har blivit legitimerat.
Inlägg #71: Postat: 2003-03-30 00:43:00
Calle
Vem blir USAs nästa mål för demokratisk omvändelse nu har det blivit legitimerat för en demokrati att atackera diktaturer alltså vi är på väg till global Anarki pådrivet av den självgoda Supermakten USA.
Inlägg #72: Postat: 2003-03-30 10:30:00
Sanningen
CIA satte Saddam till makten 1963...

Länk: ddh.nl

Länk: muslimedia.com

Länk: psychoanalystsopposewar.org

Saddam & bin Ladin: CIA:s skapelser och förtrogna:

Länk: betterworldlinks.org
Inlägg #73: Postat: 2003-03-31 03:55:00
Max Cederholm
Hatten av för Boris!
Krig är aldrig trevligt, men det blir tydligen extra otrevligt när USA är inblandat. Kom nyligen på att kriget hade varit helt ok under Clinton, men eftersom Bush är korkad så blir man anti. Helt svängt!
Inlägg #74: Postat: 2003-03-31 09:21:00
Mikael
Boris, du menar att om man inte demonstrerat tidigare så har man ingen rätt att demonstrera nu, men tänk då på att många av de som demonstrerar mot kriget nu är unga och kanske aldrig demonstrerat mot någonting alls tidigare. Alternativt så kanske det är personer som helt enkelt inte demonstrerat mot/för samma saker som du, det finns andra viktiga frågor än Saddam..
Inlägg #75: Postat: 2003-03-31 15:28:00
Echelon
Jag demonstrerade inte för Saddam eller mot Bush, jag demonstrerade mot krig!
Jag vet, jag är inte superangagerad, men jag vet att krig inte kan vara rätt och jag tänker fortsätta demonstrera mot det.
Jag vill varken se min familj våldtagen av soldater
eller sprängd i bitar av soldater...
Inlägg #76: Postat: 2003-03-31 19:16:00
Calle
USA har vekligen satt sig i en knivig situation landet har ett enormt handels underskott även dem offentliga utgifterna är runt tre procent sen ska man lägga till dem extre 75 billionerna som kostnaderna för kriget kommer att bära med sig plus enorma skattesänkningar och nu ser ochså kriget utt att vara igång väsentligt längre än en vad man trodde.
Det är under sånna här förhållanden som man ibland tvivlar på att USA inom dem kommande 50 åren kommer att vara kvar som supermakt .
Inlägg #77: Postat: 2003-04-01 13:53:00
Henrik Karlsson
Som jag förstår det blir poängen att bara ngn annan varit tillräckligt dum så får jag göra vad jag vill för den andre var dum först. Skapligt sandlåderesonemang!
Inlägg #78: Postat: 2003-04-01 15:28:00
Realist
Boris gör en helt korrekt analys. Palestinasjalsmaffians demonstrationer missgynnar som vanligt de människor de påstår sig vilja stödja. Saddam måtte skratta gott åt vänsterpackets enfald.
Inlägg #79: Postat: 2003-04-02 02:25:00
Erik Lorenzen
Släng dej i väggen, Benulic!
Dina ödesmättade metaforer och kvasi-analyser har anstrykning av apokalyptiska pretentioner. Är du en förklädd sanningsapostel? Tror inte det. Ditt koncept är ett sammelsurium av åsikter och plattityder, hela skiten serverad m en försåtlig retorik. Därför: Åk inte till Irak, Boris! och riskera hälsan. Frågan är väl, vilka som skulle få fast dej först. Saddam?...eller allmänheten?
Erik Lorenze
Inlägg #80: Postat: 2003-04-02 20:19:00
någon
Det är sant att Saddam är ett stort djävla kräk som inte förtjänar något större medlindande. synd bara att USAs timing är lite dålig bara.
Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...