|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-23 16:05:00
|
|
Ulf Bäckström |
USA:s presidents och administrations uppgift är att tillvara ta amerikanska intressen och skydda sitt folk och sitt land. Motsvarigheten gör exempelvis inte den svenska regeringen för oss. Men det har gått bra ändå, eftersom USA gjort mer än de skulle behövt. De har försvarat, och försvarar, bland andras vår rättighet att fritt uttrycka våra åsikter, bland annat på Internet, skapat i USA. Inget att spotta på. Fördelningen militär/samhälle i USA har Du inte med att göra.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-23 21:49:00
|
|
Mike |
Vet inte om dina siffror stämmer men ju mindre "offentlig sektor" man har ju större andel blir ju militärbudgeten. Rimligare hade väl varit att se hur stor andel av BNP som läggs på militären och sen jämföra med andra länder. Å andra sidan vet jag inte varför en stor militärbudget i sig skulle vara ett skäl att hata USA.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-27 06:39:00
|
|
Pentti H |
Oops! Jag har blandat ihop min svengelska här lite när jag räknade ihop siffrorna. Det ska vara 1.2 billioner inte triljoner. Det blev lite förvirrande eftersom engelskan använder billion för miljard och så glömde jag översätta det. Ber om ursäkt...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-27 14:12:00
|
|
jk |
Vi är många som är drabbade av Palme-komplexet. Vi gillar kulturen, människorna och landet men kan inte komma överens med politiken. Att kallas för USA-hatare är inget konstruktivt grepp av våra motståndare. Det är de blinda som leder oss ned för stuper.
|
| |