Jag har genomskådat rättsbluffen!

Den här tråden diskuterar artikeln Jag har genomskådat rättsbluffen!.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2003-03-25 07:43:00
Öyvind
Om det nu inte var våldtäkt, vilket det förmodligen inte var, så återstår ju bara en sak: sjunker man så lågt att man försöker ligga till sig ett skivkontrakt, kan man inte gärna kommer och klaga efteråt och säga: det bidde inget skivkontrakt.
Inlägg #22: Postat: 2003-03-25 08:08:00
Tommy
En man med erfarenhet, vet vad en kvinna kan göra..En man utan erfarenhet vet inte vad en kvinna kan ställa till med.
Inlägg #23: Postat: 2003-03-25 10:53:00
A
Vore intressant att höra tjejernas version. Åtminstone från en av dom. Enligt den här artikeln, den femtiotredje, är allt en komplott mot BB. En kommentar i den femtiotredje artikeln om varför vore på sin plats.
Inlägg #24: Postat: 2003-03-25 12:06:00
Bubblan
Billy Butt är som Michael Jackson. Han tycks tro att om man bara säger någonting tillräckligt många gånger så tror folk på honom. Märklig retorik. Lilla Billy, är det inte dags att lämna det här bakom dig? Du kommer ju uppenbarligen aldrig med något nytt och du kan aldrig starta någon annan karriär om du ständigt påminner andra om vilken snuskgubbe du varit.
Inlägg #25: Postat: 2003-03-25 21:25:00
nakob
Känns inte riktigt som om den käre Billy tänker så långt när han använder kommentarer som:
"Detta är verkligheten i dagens svenska rättssamhälle! Vill du leva i ett sådant? Det vill inte jag, men jag gör det ändå."Och hur faan fick han nyss om att Sourze existerar?
Inlägg #26: Postat: 2003-03-26 01:21:00
Q
Jag har smaskig info om BBs försök till resning. Han hade "kommit över" en tidigare okänd videokasett som visade två personer ha sex. Det var dock bara fötterna som syndes i bild, då kameran stod vid sänggaveln. BBs ombud försökte pressa motståndarsidan med detta "bevis", varpå man talade med kvinnan som förmodades vara med i videoupptagningen. Hon sade enligt uppgift "det skulle ju kunna vara jag, men det är ett problem- jag har sex tår på ena foten." Ridå.
Inlägg #27: Postat: 2003-03-26 14:47:00
Anna
Butt du är äcklig typ, klart du har våldtagit dem! Det tråkiga är att det är de som har pengar hörs mest, hur tror du det känns för alla dessa flickor som du har våldtågit att gång på gång bli påmind om detta???
Inlägg #28: Postat: 2003-03-27 13:49:00
jk
Välkommen i klubben, "vi som inte tror på det svenska rättssytemet". Synd bara på alla pajsare som är skyldiga men som hävdar att de dömts orättvist.
Inlägg #29: Postat: 2003-03-28 12:01:00
smilla
Tror tyvärr inte på det du säger. Även om det säkerligen kan vara sant känns det inte trovärdigt, jag liksom många andra har nog bara den där känslan som säger oss att du inte talar sanning.
Inlägg #30: Postat: 2003-03-30 16:22:00
T. Nordgren
Jag är helt övertygad om att vi kan lita på Svenskt rättväsende. Svenska domstolar friar hellre än fäller någon på lösa grunder.
Billy Butt tror förmodligen att upprepar man bara en lögn tillräckligt måga gånger så är där kanske någon dum djävel som börja tro på eländet.
Billy Butt har verkligen visat sig som den äcklige typ han är. Att utnyttja unga tjejer på detta vis är vidrigt
Inlägg #31: Postat: 2003-04-03 13:11:00
louise
Håll dig till dina orientaliska kvinnor och låt svenska tjejer vara ifred. Åk helst hem också, varifrån du nu kom. Sådana som du skitar bara ned det svenska samhället.
Inlägg #32: Postat: 2003-04-04 14:13:00
klas
Synd att inga jurister deltagit i den här debatten, svenska jurister kanske inte har något intresse av debatt. Rätt bra artikel, litet spretig dock, hade varit slagkraftigare om den varit kortare och spetsigare. Har hört mycket ont om polisutredning och rättegång mot dig. Tyvärr är och förblir du dock en våldtäktsman tills domen upphävts för mig som utomstående och icke insatt, jag har inget val annat än att lita på domen.
Inlägg #33: Postat: 2003-04-08 16:04:00
Julle
Nog är det en rättsskandal alltid, för jag skulle inte klassa det som våldtäkt då jag inte ser det som att kvinnorna utsatts för tvång.
Men en vidrig snuskgubbe är du likväl eftersom du utnyttjar unga kvinnors drömmar och svagheter.
Visst, det är väl drumma brudjävlar som knullar dig bara för att de tror det ska göra dem till popstjärnor. Men det rättfärdigar inte dina handlingar.
Inlägg #34: Postat: 2003-04-15 00:30:00
Fredrik
Att folk inte funderar på att just detta kan hända de själva är märkligt. Naiva feminister ger jag inte mycket för, rasister ännu mindre.
Inlägg #35: Postat: 2003-04-16 12:49:00
Billy Butt Hatare
En gång våldtäktsman alltid våldtäktsman.
Billy Butts ursäkter och bortförklaringar är så fulla av undanflykter att han gör sig själv skyldig.
Jag har läst protokollet från de olika rättegångarna.
Så skyldig att det är snuskigt, han borde utvisas på livstid efter avtjänat 25årigt fängelsestraff i anstalt där särbehandling ej finns.
Inlägg #36: Postat: 2003-04-20 12:50:00
lilja
det är ju synd att det finns så många elaka feminister som gör livet så jobbigt för dig.. tuttenutt. ja du, thats life.
Inlägg #37: Postat: 2003-04-26 19:05:00
Mikael Larsson
Kommentar till Fredrik.
Om du klassar våldtäkt som ett moraliskt brott tycker jag inte ens synd om dig.
Då är dina värderingar farliga för samhället och en tanke kan vara att du själv lägger in dig på en sluten psykiatrisk avdelning för akut hjälp.
Ett nej är alltid ett nej.
Inlägg #38: Postat: 2003-05-03 20:43:00
Julia
Vad är det med dig?

"då kan de ju omöjligen begripa att en kvinna som "rider" en man under ett samlag knappast kan vara offer för en våldtäkt "

Klart man kan bli våldtagen om man rider någon? Vad är det du itne förstår. Hotar du med en pistol mot någons huvud och säger att du skjuter dem om de inte rider, vad tror du de gör? Du kanske inte ens behöver göra det, du kan hota med att slå ihjäl. Blir man inte våldtagen om man inte skriker och kämpar allt vad man har? Bl
Inlägg #39: Postat: 2003-08-28 18:22:00
Sunny
Lite sent att kommentera kanske?
Jag minns debatten kring din rättegång o vi debatterade alla turerna här hemma.
Döttrarna o jag.
Vi hade bara medias bild men ansåg enligt den så gällde det sexuellt utnyttjande alternativt grovt sådant.
Våldtäkt tyckte ingen av oss det var.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...