|
Inlägg #1: Postat: 2003-03-24 12:20:00
|
|
Gösse |
ja du billy..thats life!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-24 13:09:00
|
|
Johan |
ja fy fan. inte kul alls.
å ena sidan ska domstolarna vara opartiska och opåverkbara, men å andra sidan vill vi att de ska ta hänsyn till det allmänna rättsmedvetandet och vad folk tycker är rätt och fel, dock inte på kort sikt, utan detta ska de bara påverkas av på längre sikt och inte i enskilda fall.
mycket hemskt som kan hända en. och egentligen räcker det ju med att bli anklagad och friad, livet kan va försört ändå. bara att bita ihop och hoppas på det bästa då.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-24 13:57:00
|
|
Kalle |
Heter man BUTT i efternamn så...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-24 14:16:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Läste om ditt fall i Moderna Tider
för några år sen. Blev givetvis upprörd å dina vägnar! Men saker
är inte bättre i USA och UK - vad jag
vet! Hur de är i andra västländer vet
jag inte. Men det finns eventuellt större lik
i den svenska garderoben än de du tar upp: Estonia-utredningen. Läs
Knut Carlqvists "Tysta leken".
Länk: journalisten.nu
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-24 15:01:00
|
|
Patrik |
Justitiemord eller inte, men vad fan ska en så gammal snuskgubbe på unga tjejer att göra? I det läget får du nästan räkna med att bli misstrodd av de flesta.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-24 15:05:00
|
|
Per W |
Ge upp Billy, gå vidare....
Dessutom... det är klart att tjejerna inte ville ligga med dig!!! Att utnyttja en maktpostion för att få sex är inte mycket bättre än våldtäkt
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-03-24 15:59:00
|
|
q |
Stå på dig! Däremot har jag aldrig haft något förtroende för våra domstolar. Det är mest en ritual för att skapa illusionen av ett rättsamhälle.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-03-24 17:51:00
|
|
Christofer Olsson |
Över 50 artiklar i ämnet och
du behärskar ändå inte
språket bättre än en genomsnittlig trettonåring?
Jag anar att vi behöver satsa
mer pengar på fångvården!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-03-24 18:21:00
|
|
Marre |
Stackars, stackars Billy Butt som inte får sätta på 19-åriga flickor mot löften om skivkontrakt utan att rasistiska och sexuellt hämmade svenska jurister kommer och lägger sig i!
Alla vet ju att svenska kvinnor är extremt lösaktiga och alltid ställer upp på sex med vem som helst, allra helst med utlänningar. Detta beteende såg man ju både i Södertälje och Rissne, vilket Billy så riktigt - och framförallt smakfullt - påpekar.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-03-24 20:03:00
|
|
Bosse |
Jag tycker du skulle lagt av när du stod på topp och gjorde kalkonprogrammet "Billys Värld" på 3:an!!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2003-03-24 20:32:00
|
|
Marie Hellström |
Håller med om att svenskt rättsystem är goddag yxskaft. Men Billy, varför måste män med makt knulla runt? De sätter sig själva i en maktlös position när de gör det. Och då kan de förlora makten.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2003-03-24 21:23:00
|
|
pUs |
Vidrigt jävla äckliga kommentarer. Det som irriterar mig mest är alla putslustiga svenssonrasistiska kommentarer om unga kvinnor, invandrarmän med makt som knullar runt etc. Är det ingen av er som reflekterat över hur det kanske känns att sitta av ett fängelsestraff och vara oskyldig dömd?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2003-03-24 21:33:00
|
|
CalWin |
Om du blivit felaktigt dömd råder jag dig till att stämma staten för det. Felaktigheter ska ju justeras, oftast ekonomiskt.
Om du inte blivit felaktigt dömd: Shut the fuck up!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-03-24 21:59:00
|
|
JoeHill |
Hur kan Billy Butt vara så tvärsäker på att en man inte kan våldta en kvinna som rider mannen? Talar han av egen erfarenhet? Har han testat?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2003-03-24 22:30:00
|
|
kille |
Jag tror knappast att det var våldtäkter det var frågan om i BB:s fall. Tjejerna är bara bittra för att de aldrig fick något skivkontrkat och således hade "ställt upp gratis". Rättsskandal är helt rätt ord. Så länge tjejer är beredda att bjuda på sex för att få något i gengäld kommer killar att utnyttja detta. Men det är knappast våldtäkt.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2003-03-24 22:39:00
|
|
Andreas |
Intressant att de flesta kommentarerna inte handlar om huruvida BB är skyldig eller inte, utan snarare om huruvida han skulle vara ett så stort svin att han förtjänar fängelse i vilket fall.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2003-03-25 01:00:00
|
|
Moby |
Allt som går emot normerna i samhället skall straffas med fängelse. Unga kvinnor är alltid oskyldiga och ljuger aldrig. Dessutom dör man av att röka marijuana.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2003-03-25 02:02:00
|
|
Olle |
Jävla bullshit att snacka om rasism! Alltid när en invandrare döms handlar det om rasism. Varför har man då behandlat nästan alla unga invandrare som begått gruppvåldtäkter med silkesvantar?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2003-03-25 02:24:00
|
|
Magnus |
Det känns betryggande att veta att ytterst få av de stolpskott som skrivit kommentarer om Butts artikel inte har någon möjlighet att påverka lagstiftningen... "Skit samma i om han våldtog tjejerna, han är ett svin och ska sitta på kåken ändå", riktigt lysande alltså! Pöbelmentalitet och IQ Fiskmås.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2003-03-25 03:16:00
|
|
suz |
du utnyttjade att brudar vill bli kaenda,,men so what ??
jag hoell paa dej naer det hela haende !
du maa vara naagon man inte gilar,,men brott begaanget ? nae inte enligt mej !
|
| |