En manlig feminist talar ut

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2003-03-19 16:23:00
Yanni
Det är fel att säga att flickor är MER värda. Och majoriteten slår inte. Inte som vuxna i alla fall. Men det finns en grabbighet i vissa kretsar som är farlig. De utmanar varann, pinkar revir, och då KAN det hända att alla spärrar släpper. Om de sen våldtar eller rånar verkar inte som någon större skillnad för dem. Sånt gängbeteende måste stävjas men det finns knappt alls bland tjejer.
Inlägg #42: Postat: 2003-03-19 17:00:00
JoeHill
Yanni: så alla män med en viss typ av "grabbighet" är potentiella våldtäcktsmän? Vilken naiv värld du måste leva i.
Inlägg #43: Postat: 2003-03-19 17:51:00
Nartin Svar på 39 och 28
Har du NÅGOT bevis för att en grabbig kväll har slutat med att ett antal män gått ut och våldtagit för att bräcka varandra? Eller är det lösa antaganden? Hur kan du vara så säker på kopplingen grabbighet->kvinnomisshandel. Om så vore fallet, borde väl betydligt fler kvinnor råka illa ut.
Inlägg #44: Postat: 2003-03-20 11:03:00
Yanni
Har hänt många gånger. Finns i rättegångsprotokoll. Många flickor RÅKAR illa ut varje dag. Menar inte att de våldtas men de kallas hora i skolan, är nedvärderade som individer bara för att de är flickor. Besök en skola i en förort. Och att de pojkarna plötsligt ändrar inställning när de blir vuxna är väl inte särskilt troligt eller? Där skulle en vuxen och BRA kille kunna göra mycket!
Inlägg #45: Postat: 2003-03-20 11:38:00
Kalle G, till Roberts svar 12
Du får en kommentar från någon som inte evolverat från apstadiet och genast backar du ner till samma nivå, och kallar det att för att du hugger tag i din mansroll! Tja, det kanske är DIN syn på mansrollen, och då förstår jag att du har problem med den.
Inlägg #46: Postat: 2003-04-23 17:02:00
Håkan Lindberg
Robert! Det där med sex är mystiskt!
Kanske polare A kände sig lite deppig och hängig och ville uppmuntras på ett klassiskt manèr.
Komma igång så att säga!
Men det är väl undomligt och när man blir lite äldre smälter sådan ut.
Jag känner väl igen det där och jag tog väl inte så där jättehårt, även om jag tycker det är barnsligt och jävligt löjligt. Och jag varit med när många av mina manliga kollegor och mig själv säger ifrån.
Inlägg #47: Postat: 2003-04-23 17:09:00
Håkan L
Det är väl så Robert att du är lite för överkänslig som tar illa upp på små "petitesser" som du själv säger.
Men 10 20 50 eller 100000000000 petitesser???? Överdriver inte du nu???? Så gammal kan omöjligen vara! Nä! Kam och borste måste fram, se till att damma av dig.
Ett råd! Gå i gruppterapi!
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...