Inlägg #1: Postat: 2003-03-17 10:59:00
|
Robert |
Snabbt jobbat, Nartin... På 20 timmar och 38 minuter har du rannsakat ditt liv, från dina tidigaste barndomsminnen till ditt liv idag. Antingen är du en psykoanalytisk superhjälte, eller har du kanske inte fått med allt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-17 11:02:00
|
Nartin |
ganska roligt svar. Kan du försöka peka mig i en viss riktning då, så att jag finner de här bitarna som du själv kommit underfund med. Jag kände inte igen mig i din text, så du måste försöka gräva djupare för att kollektivisera mig till den onda mansrollen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-17 11:05:00
|
Robert |
Nartin: Tycker du att mansrollen är bra som den är idag? Jag tar inte avstånd från mitt gymnasiedag, jag försöker analysera min vardag efter andra preferenser. I detta ingår ibland att gräva i gamla minnen. Ibland är det inte kul alls...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-17 11:21:00
|
Nartin |
hej igen. Jag tycker inte att du svarade på frågan. Jag vet knappt vad du menar med "mansrollen". berätta! Säg mig något som jag gör/gjort i min vardag som befäster min del i mansrollen, så får vi se om jag kan göra någonting åt det.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-17 11:40:00
|
Robert |
Mitt andra inlägg hoppade in innan ditt andra, därav en känsla av falsk ignorans... Återkommer efter lunch med tips...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-03-17 16:29:00
|
Nartin |
Långlunch?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-03-17 18:32:00
|
Robert |
Mycket lång lunch, ursäkta. Har dock lite att säga... Jag känner inte dej, och att försöka gissa mig till hur du beter dej i din vardag vore ganska taffligt och amatörpsykologiskt. Tillåt mig istället att bli långrandig och personlig genom att berätta vad som hände ungefär tio minuter efter jag skrev mitt senaste inlägg.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-03-17 18:32:00
|
Robert |
På jobbet: Jag och tre män, låt oss kalla dom A, B och C, sitter vid våra datorer och jag säger att jag ska ta semester en dag för att ta emot min flickvän, som kommer hem efter att ha varit i Indien i 6 månader. Det blir tyst en sekund, och jag kunde fan ha anat hur reaktionen blev:
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-03-17 18:32:00
|
Robert |
A säger: ”Jaja, du behöver väl dunka på henne extra mycket, höhö”, följt av höhö:n av de andra två. Jag blir ledsen när jag hör det, min bild av min fantastiskt söta och goa flickvän som möter mig på Landvetter byts ut mot nån jävla fläskig porrfilmssekvens.
Inget ”Åh fan va kul”, inga frågor om det har varit jobbigt att vara isär, bara ett manligt ”du behöver väl dunka på henne extra mycket, höhö”…
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-03-17 18:32:00
|
Robert |
Men jag höhö:ar jag också, kanske inte lika hjärtligt, eftersom det ju bara är ett sånt där grabbigt gott skämt. Hade jag reagerat med ilska hade jag blivit ansedd som nån som inte tål ett skämt, en jävla torrboll. Jag säger nåt om att ”Tja, fast kanske inte så rått uttryckt”, och får tillbaka ”Jamen vadå, det är väl lika bra att säga sanningen, höhö” följt av fler höhö:n. Jag håller käften.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-03-17 18:33:00
|
Robert |
B frågar om det känns nervöst. Han är faktiskt känd för att kunna prata relationer och känslor, men efter att ribban har lagts av A, har jag ingen lust att prata längre. Jag räddas av aftonbladet.se:s domedagsrubriker och hasplar ur mig nåt om att med alla dödsvirus och terrorister är det lite nervöst, sedan håller jag käften.
Håller käften gör även C, som är den mest sympatiske av dessa tre. Han höhö:ar också, men även om jag misstänker att även han blir lite förbannad.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-03-17 18:35:00
|
Robert |
A lade ribban för samtalet, som istället för att handla om flickvänner, förhållanden på distans och känslor när man träffas efter lång tid, blev ett simpelt ”höhö, knulla”. Han kunde väl för fan ha tänkt efter en halv sekund och försökt sätta sig in i hur det är att träffa nån man älskar efter att ha varit isär i ett halvår. Vi andra, som kanske skulle få ut något av ett samtal ovanför skrevet, hugger tag i vår mansroll och höhö:ar i kör. Tror ingen av oss tyckte det var kul överhuvudtaget.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2003-03-17 18:35:00
|
Robert |
Nartin: Jag vet inte om du varit med om nåt sånt här, men det vore ganska otroligt om du inte hade stött på en liknande situation. Var du A eller C i sitationen, eller den av ytterst ytterst få som har modet att säga ”Vafan, skärp till dej”?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2003-03-17 18:35:00
|
Robert |
”Petitesser”, säger kanske en del, ”tål du inte ett skämt?” Jo, kanske, kanske, om det här aldrig hade hänt förut. Men under den senaste tiden är det just sådant här jag har funderat över, och jag skulle kunna beskriva 50 till, utan problem. 50 petitesser kanske inte bara är petitesser, det kanske är tecken på något större.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2003-03-17 18:36:00
|
Robert |
Och nej, detta är inget bevis på att alla män är kvinnomisshandlare, men ett tecken på att män, som känner varandra men inte är bästa vänner, faktiskt trycker ner varandra, och förvandlar sig själva till patetiska stereotyper. Tack för ordet.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2003-03-17 18:46:00
|
Marcus P |
Robert, vet du vad det värsta är? Det är att A antagligen inte ens VILLE säga nåt om att knulla, utan att han sa det för att han kände att det förväntades av honom.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2003-03-17 20:32:00
|
JoeHill |
Som om inte tjejer objektifierar killar på sina tjejmiddagar. Där är nog uttrycket "hö hö knulla" inte så ovanligt heller. Vem klagar på dem? Ingen! Jag säger "hö hö knulla" när jag känner för det. inte så ofta men en då Är jag en sexistisk förtryckare för det? Är jag en bidragande orsak till sexualiserat våld mot kvinnor? Om så är fallet tvistar di lärde! Men i vilket fall som helst vill jag kunna säga vad jag vill utan att skuldbeläggas. Jag värdesätter faktiskt yttrandefriheten.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2003-03-17 21:51:00
|
Marcus P |
Det "grabbigaste" som finns är antagligen en tjejmiddag. Fair enough. Alla har rätt att vara lite såna ibland. Problemet uppstår först när man känner att man MÅSTE vara sån.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2003-03-17 21:57:00
|
Christer H |
Vad är problemet? Att B, C och du inte kunde snacka om det som var viktigt för er? Knulla är kanske viktigt för A, vad vet jag. Men det är väl varken nån orsak för er andra att bli sura eller att inte tala om det som berör er? Det handlar inte om roller, snarare om er som osjälvständiga individer. Sex är fö. viktigt och det som binder kvinnor och män till varandra. Mvh CH
|
|
Inlägg #20: Postat: 2003-03-17 22:04:00
|
Nartin Svar på 13 |
Svar på 13. Min tanke när jag läste dina inlägg 7-12 var "men vad fan skärp dig". och så skiver du det i nummer 13. holy shit. NEJ jag umgås inte med sådana vänner, har inget behov eller utbyte av sådant ytligt snack. Beter sig någon på min arbetsplats så, blir denna ganska snart varse att det inte uppskattas.
|
|