Inlägg #41: Postat: 2003-03-18 12:59:00
|
JoeHill |
Katarina: ingenting går att bevisa till 100, inte ens att jorden är rund eller att du existerar.
|
|
Inlägg #42: Postat: 2003-03-18 13:02:00
|
JoeHill |
|
|
Inlägg #43: Postat: 2003-03-19 17:05:00
|
Hugo Olsson |
För höga läkemedelsdoser och missbruk av anabola handlar väl om ganska jämna höga hormonnivåer under en längre tid... Jag är inte säker på att det är bevisat att mannens större aggressivitet beror delvis på våra könshormoner, så ditt andra påstående kan jag inte motbevisa.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2003-03-19 17:26:00
|
Hugo Olsson |
men ärligt talat fattar jag inte VARFÖR det är så förtvivlat viktigt att män och kvinnor biologiskt sett är identiska i sitt beteende. Feminismen står och faller ju inte med det extrema påståendet. Visst fan finns det en strukturell kvinnodiskriminering, visst i helvete är åtminstone somliga kvinnor i Sverige utsatta för ett kvinnoförtryck och det är ju helt uppenbart att dagens könsroller ofta är sjukligt överdrivna.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2003-03-19 17:27:00
|
Hugo Olsson |
Det väsentliga måste ju vara att folk får utvecklas som individer, utan att hämmas, styras eller diskrimineras på grund av någon grupptillhörighet. Sen spelar det ingen roll om det fortsätter vara en majoritet kvinnor som väljer att bli sjuksköterskor. Förutsatt att de får sjysst betalt, vilket de inte får idag.
|
|
Inlägg #46: Postat: 2003-03-21 15:50:00
|
Katarina |
Hugo: Jag håller helt med dig, det är inte alls viktigt att bevisa. Det är jag absolut inte intresserad av heller.Men jag tycker man kan bemöta påståenden om vad som är "vetenskapligt bevisat", det finns många myter.Ang anabola steroider,nej det är inga bevis för nånting. Steroider ställer till kaos i kroppen egen produktion av hormoner, det är inte ovanligt att män utvekclar bröst och blir infertila osv.
|
|
Inlägg #47: Postat: 2003-03-21 15:50:00
|
Katarina |
Det är jättekomplicerade processer i kroppen, och sen sambandet med hjärnan och hur hormonerna påverkar signalsubstanserna där-ännu mer kompext.JAG vill inte "bevisa" något, jag säger bara ett det är lögn att påstå att det finns bevis för eller mot.
|
|
Inlägg #48: Postat: 2003-03-23 00:03:00
|
Hugo Olsson |
Kul med lite medhåll, här på Sourze... ;- Vi är nog inte helt överens, men det måste man ju inte vara jämt, heller. Lycka till, sluta inte skriva!
|
|