Inlägg #1: Postat: 2003-03-18 11:11:00
|
Viktor |
Så långt som till New York kommer inte jag. De släpper inte in oliktänkare. Jag får drömma om att kunna engelska med Texasbrytning, åka till Stockholm och Sturegallerian, knulla 200 liberalkvinnor som står i kö utanför toaletten, sen kvittar de för dom om jag har aids eller inte. Huvudsaken är att bli knullat av en amerikanare med Texasbrytning, på toaletten. Och jag gör en god gärning.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-03-18 11:56:00
|
Benjamin |
Kan du inte skriva en liknande skildring från Bagdad, denna huvudstad i den 10 000 åriga kulturen. Caféer, konstgallerier, universitet, vackra människor med och utan slöja. - Nej, nej! Imorgon skall staden bombas, bombas av piloter från den underbara filmiska staden New York. De ska mörda, mörda, mörda. Sedan återvänder de hem och dricker kaffe i det vackra solskenet i New York-sommar. Men Bagdad …
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-03-19 16:55:00
|
PEr J |
Jag ska ge dig en positiv kommentar. Jag tycker att de andra grabbarna överdriver en aning. Fint skrivet.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-03-20 18:39:00
|
Anka |
Jag tror att vi alla har fått se för mycket fina New York-skildringar på film och tv för vårt eget bästa :
Men man kan ju alltid satsa på att flytta dit.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-03-25 20:35:00
|
Nakob |
Efter ca några meningar var jag helt övertygad om att texten var ironisk - latte i pappmugg! Vad ville du egentligen säga med artikeln?
|
|